112 berichten 2007: Wie weet er meer van?

Auteur Topic: 112 berichten 2007: Wie weet er meer van?  (gelezen 544455 keer)

0 gebruikers (en 24 gasten bekijken dit topic.

RAdeR

  • Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 14,616
Reactie #5040 Gepost op: 21 augustus 2007, 10:53:53
1400999  10:52:36 21-8-2007  PRIO 1 OD201 Rotterdam Airportplein Rotterdam HV Voorzorgslanding (VOR 1: ja) (VOR 2: ja)   Brandweer Rotterdam-Rijnmond


Pl@nner (voorheen sigmaatje)

  • Plannen is een ambacht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,314
  • Take a step toward emergency preparedness
Reactie #5041 Gepost op: 21 augustus 2007, 11:05:55
Voor de duidelijkheid

VOR meldingen :
VOR = Vliegtuig Ongeval Rotterdam Airport
VOR 1 = 'pan pan call', een waarschuwing van de piloot dat er iets niet in orde is.
VOR 2 = 'may day call', een waarschuwing van de piloot dat er een serieus probleem is, vliegtuig bevat minder dan 50 personen.
VOR 3 = 'may day call', een waarschuwing van de piloot dat er een serieus probleem is, vliegtuig bevat 50-250 personen.
VOR 4 = 'may day call', een waarschuwing van de piloot dat er een serieus probleem is, vliegtuig bevat meer dan 250 personen.
VOR 5 = 'crash', vliegtuig bevat minder dan 50 personen.
VOR 6 = 'crash', vliegtuig bevat 50-250 personen.
VOR 7 = 'crash', vliegtuig bevat meer dan 250 personen.
Arjan * Planner professionele Verkeersregelaars. * Instructeur EFR Emergency First Response *Hulpverlener, AED-er,    en chauffeur op de PAM bij het R


IkWilbert

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,495
  • BHV'er
Reactie #5042 Gepost op: 21 augustus 2007, 12:12:26
livep2000
12:11:33 21-08-07G BRAN Prio 1 PIJNACKER-NOOTDORP (ND) Dominos Pizza Koningin Julianastraat 24 Grip1 Restaurant/Eetcafe/Bistro/Gril  
1500534BRW Pijnacker-Nootdorp ( Ambtenaar Rampenbestrijding )
1500410BRW Haaglanden
1500026BRW Haaglanden ( ROvD West )
1500024BRW Haaglanden ( Voorlichting )
1500022BRW Haaglanden ( RCvD Regionaal Commandant van Dienst )
1500021BRW Haaglanden ( CvD 2 Regio )
1500020BRW Haaglanden ( CvD 1 Den Haag )
1500019BRW Haaglanden ( SOB Stafofficier )
1500018BRW Haaglanden ( AGS )
1500010BRW Haaglanden ( Monitorcode RAC )
livep2000
11:04:53 21-08-07G BRAN Prio 1 PIJNACKER-NOOTDORP (ND) Prinses Beatrixstraat Gasontsnapping 0830 0771 0094 t/h domino pizza  
1500522BRW Leidschendam-Voorburg ( Lichtkrant )
1500521BRW Nootdorp ( Lichtkrant )
1500414BRW Nootdorp ( Code van Dienst )
1500413BRW Pijnacker-Nootdorp ( Dagdienst )
1500141BRW Leidschendam-Voorburg ( Kazernealarm )
1500029BRW Haaglanden ( OvD Noord )
1500010BRW Haaglanden ( Monitorcode RAC )


Rolanddeg

  • Docent, kerninstructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,300
  • Bee-doo Bee-doo
    • De Groot Brandwachten
Reactie #5043 Gepost op: 21 augustus 2007, 12:14:28
//edit
heeee die was ik al aan het maken! :'(


RAdeR

  • Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 14,616
Reactie #5044 Gepost op: 21 augustus 2007, 12:14:33
11:25:12 21-08-07 11 I AMBU B Dominos Pizza Koningin Julianastraat 24 PIJNACKER-NOOTDORP (ND) 2631BM 64267  
708211125121520005      1520005 GGD Den Haag-Delft ( Ambulance 05 )


12:14:33 21-08-07 11 I AMBU B Dominos Pizza Koningin Julianastraat 24 PIJNACKER-NOOTDORP (ND) 2631BM 64283  
708211214331520015      1520015 GGD Den Haag-Zichtenburg ( Ambulance 15 )


brielle

  • Gast
Reactie #5045 Gepost op: 21 augustus 2007, 12:24:15
04:28:29 21-08-07 20 G BRAN PRIO 1 TS633 Welleweg 30 BRIELLE HV Hoogte Assistentie Ambu  
708210428291400999      1400999 BRW Rotterdam-Rijnmond ( Monitorcode )
708210428291400636      1400636 BRW Brielle ( Blusgroep Zwartewaal )
708210428291400632      1400632 BRW Brielle ( Commando )
708210419521400999
04:19:52 21-08-07 20 G BRAN PRIO 1 TS631 HW651 Welleweg 30 BRIELLE HV Hoogte Assistentie Ambu  
708210419521400999      1400999 BRW Rotterdam-Rijnmond ( Monitorcode )
708210419521400651      1400651 BRW Spijkenisse ( Kazernealarm )
708210419521400633      1400633 BRW Brielle ( Blusgroep )
708210419521400632      1400632 BRW Brielle ( Commando )

ik heb niet een vraag over wat er aan de hand was want dat is vrij duidelijk, maar ik zag vanacht de TS633 voorbij komen en toen dacht ik waarom zijn er 2 tassen nodig bij het afhijsen van een patient want normaal gebeurt dat hier toch gewoon met 1 weet iemand misschien meer hiervan...? ik ben benield!


Enrique

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,443
Reactie #5046 Gepost op: 21 augustus 2007, 12:25:53
04:28:29 21-08-07 20 G BRAN PRIO 1 TS633 Welleweg 30 BRIELLE HV Hoogte Assistentie Ambu  
708210428291400999      1400999 BRW Rotterdam-Rijnmond ( Monitorcode )
708210428291400636      1400636 BRW Brielle ( Blusgroep Zwartewaal )
708210428291400632      1400632 BRW Brielle ( Commando )
708210419521400999
04:19:52 21-08-07 20 G BRAN PRIO 1 TS631 HW651 Welleweg 30 BRIELLE HV Hoogte Assistentie Ambu  
708210419521400999      1400999 BRW Rotterdam-Rijnmond ( Monitorcode )
708210419521400651      1400651 BRW Spijkenisse ( Kazernealarm )
708210419521400633      1400633 BRW Brielle ( Blusgroep )
708210419521400632      1400632 BRW Brielle ( Commando )

ik heb niet een vraag over wat er aan de hand was want dat is vrij duidelijk, maar ik zag vanacht de TS633 voorbij komen en toen dacht ik waarom zijn er 2 tassen nodig bij het afhijsen van een patient want normaal gebeurt dat hier toch gewoon met 1 weet iemand misschien meer hiervan...? ik ben benield!

Personeelstekort waardoor de TS631 niet bemand kon worden? Een defect voertuig? Ik denk het eerste, maar zoiets zal het wel zijn gok ik.
greetz,  Enrique


brielle

  • Gast
Reactie #5047 Gepost op: 21 augustus 2007, 12:27:31
Personeelstekort waardoor de TS631 niet bemand kon worden? Een defect voertuig? Ik denk het eerste, maar zoiets zal het wel zijn gok ik.
ja aan zoiets heb ik ook ziten denken idd, maar ik hoopte misschien dat er iemand hier op het forum was die het zeker weet, in elk geval bedankt enrique O0


Enrique

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,443
Reactie #5048 Gepost op: 21 augustus 2007, 12:27:56
Voor de duidelijkheid

VOR meldingen :
VOR = Vliegtuig Ongeval Rotterdam Airport
VOR 1 = 'pan pan call', een waarschuwing van de piloot dat er iets niet in orde is.
VOR 2 = 'may day call', een waarschuwing van de piloot dat er een serieus probleem is, vliegtuig bevat minder dan 50 personen.
VOR 3 = 'may day call', een waarschuwing van de piloot dat er een serieus probleem is, vliegtuig bevat 50-250 personen.
VOR 4 = 'may day call', een waarschuwing van de piloot dat er een serieus probleem is, vliegtuig bevat meer dan 250 personen.
VOR 5 = 'crash', vliegtuig bevat minder dan 50 personen.
VOR 6 = 'crash', vliegtuig bevat 50-250 personen.
VOR 7 = 'crash', vliegtuig bevat meer dan 250 personen.


Klopt; volgens mij (maar 100% zeker ben ik niet) is er bij pan pan (VOR 1) sprake van een voorzorgslanding, en bij may day (VOR 2/3/4) van een noodlanding.
greetz,  Enrique


Enrique

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,443
Reactie #5049 Gepost op: 21 augustus 2007, 12:33:02
In Nootdorp is een flinke gasontsnapping. De VC van de politie (ME-commandowagen) gaat net met spoed die kant op.
greetz,  Enrique