112 berichten 2007: Wie weet er meer van?

Auteur Topic: 112 berichten 2007: Wie weet er meer van?  (gelezen 544446 keer)

0 gebruikers (en 22 gasten bekijken dit topic.

brielle

  • Gast
Reactie #5050 Gepost op: 21 augustus 2007, 12:36:53
In Nootdorp is een flinke gasontsnapping. De VC van de politie (ME-commandowagen) gaat net met spoed die kant op.
11:04:53 21-08-07 11 G BRAN Prio 1 PIJNACKER-NOOTDORP (ND) Prinses Beatrixstraat Gasontsnapping 0830 0771 0094 t/h domino pizza  
708211104531500522      1500522 BRW Leidschendam-Voorburg ( Lichtkrant )
708211104531500521      1500521 BRW Nootdorp ( Lichtkrant )
708211104531500414      1500414 BRW Nootdorp ( Code van Dienst )
708211104531500413      1500413 BRW Pijnacker-Nootdorp ( Dagdienst )
708211104531500141      1500141 BRW Leidschendam-Voorburg ( Kazernealarm )
708211104531500029      1500029 BRW Haaglanden ( OvD Noord )
708211104531500010      1500010 BRW Haaglanden ( Monitorcode RAC )


12:11:33 21-08-07 11 G BRAN Prio 1 PIJNACKER-NOOTDORP (ND) Dominos Pizza Koningin Julianastraat 24 Grip1 Restaurant/Eetcafe/Bistro/Gril  
708211211331500534      1500534 BRW Pijnacker-Nootdorp ( Ambtenaar Rampenbestrijding )
708211211331500410      1500410 BRW Haaglanden
708211211331500026      1500026 BRW Haaglanden ( ROvD West )
708211211331500024      1500024 BRW Haaglanden ( Voorlichting )
708211211331500022      1500022 BRW Haaglanden ( RCvD Regionaal Commandant van Dienst )
708211211331500021      1500021 BRW Haaglanden ( CvD 2 Regio )
708211211331500020      1500020 BRW Haaglanden ( CvD 1 Den Haag )
708211211331500019      1500019 BRW Haaglanden ( SOB Stafofficier )
708211211331500018      1500018 BRW Haaglanden ( AGS )
708211211331500010      1500010 BRW Haaglanden ( Monitorcode RAC )

21-08-07 11 G BRAN Prio 1 (BELLEN RAC EERST)PIJNACKER-NOOTDORP (ND) Dominos Pizza Koningin Julianastraat 24 Gasontsnapping (Grip 1: ja) 0776 Restaurant/Eetcafe/Bistro/Gril  
708211230591500524      1500524 BRW Wassenaar ( Lichtkrant )
708211230591500440      1500440 BRW Wassenaar ( AB Logistiek Voertuig )
708211230591500010      1500010 BRW Haaglanden ( Monitorcode RAC )

ik heb even bij de meldingen gekeken van haaglanden en ik vond dit +2 ambulance's die er heen zijn ;)


tangosierra65-1

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 314
Reactie #5051 Gepost op: 21 augustus 2007, 12:42:17
PRIO 1 TS451 TS452 Trondheim 11 BARENDRECHT Gebouwbrand
PRIO 1 OD401 MD401 Trondheim 11 BARENDRECHT Gebouwbrand (Middel Brand: ja)
PRIO 1 OD201 MD201 Trondheim 11 BARENDRECHT Gebouwbrand (Middel Brand: ja)                                (  ::)FOUTJE ?? MOET KUNNEN )
PRIO 1 AL441 Trondheim 11 BARENDRECHT Gebouwbrand (Middel Brand: ja)

Kijk dat begint er al op te lijken, alleen beetje ver weg


Daniël-

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 166
    • Website kazerne Groene Tuin
Reactie #5052 Gepost op: 21 augustus 2007, 12:58:47
Middelbrand vanwege evacuatie van het gebouw (bedrijfspand), denk ik...
[/


Enrique

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,443
Reactie #5053 Gepost op: 21 augustus 2007, 13:04:47
Info en foto's over/van het incident (gaslek) in Nootdorp op www.district8.net.
greetz,  Enrique


tangosierra65-1

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 314
Reactie #5054 Gepost op: 21 augustus 2007, 13:16:51
Middelbrand vanwege evacuatie van het gebouw (bedrijfspand), denk ik...
dat denk ik ook, het gebouw ligt in een industrieterrein dusja... lijkt me niet dat je daar huizen zet


Daniël-

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 166
    • Website kazerne Groene Tuin
Reactie #5055 Gepost op: 21 augustus 2007, 13:30:20
dat denk ik ook, het gebouw ligt in een industrieterrein dusja... lijkt me niet dat je daar huizen zet

Ik weet wel zeker dat het een bedrijfspand is, maar weet niet zeker of de reden van het opschalen naar middelbrand de evacuatie is...  ;)
[/


RAdeR

  • Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 14,616
Reactie #5056 Gepost op: 21 augustus 2007, 13:34:13
Hoofdgasleiding geraakt in Pijnacker-Nootdorp
PIJNACKER-NOOTDORP - In Pijnacker-Nootdorp is een gaslek ontstaan. Bij boorwerkzaamheden aan de Koningin Julianastraat werd een ongeluk een hoofdgasleiding geraakt. De brandweer is aanwezig.
Tien huizen in de omgeving van het gaslek zijn uit voorzorg ontruimd. Energiebedrijf Eneco is bezig het gat te dichten.
www.rtvwest.nl


Daniël-

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 166
    • Website kazerne Groene Tuin
Reactie #5057 Gepost op: 21 augustus 2007, 13:38:47
Foto van het brandje na het brandje in barendrecht...

[verwijderd door de beheerder]
[/


tangosierra65-1

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 314
Reactie #5058 Gepost op: 21 augustus 2007, 14:11:07
Heb jij die gemaakt ?? enne heb je er nog meer.


Gast

  • Gast
Reactie #5059 Gepost op: 21 augustus 2007, 14:15:32
Klopt; volgens mij (maar 100% zeker ben ik niet) is er bij pan pan (VOR 1) sprake van een voorzorgslanding, en bij may day (VOR 2/3/4) van een noodlanding.

In de luchtvaart is een duidelijk verschil tussen een PAN PAN (3x herhaald) of een MAYDAY (3x herhaald) call.
PAN PAN is een aanduiding van een onregelmatige situatie, die nog géén nood is, maar "enige spoed' om te landen is wel gewenst.
MAYDAY is een aanduiding van nood (van het Franse M'aidee - Help mij) waarbij meestal zo snel mogelijk geland moet worden, dit hóeft echter niet altijd.
Een toestel waarbij de navigatie en instrumenten volledig uitvallen zullen een MAYDAY declaren maar nood om direct zo snel mogelijk te landen is er dan in principe niet.
Afhankelijk van de inschatting van de crew zal óf een PANPAN of een MAYDAY gemeld worden.
In beide gevallen geven we prioriteit aan deze toestellen, bij wat voor hulp ze ook maar nodig hebben. Andere toestellen worden uit de buurt gehouden en alle instanties die geïnformeerd moeten worden krijgen een voorwaarschuwing. Pas bij de MAYDAY gaan de radertjes van het 'systeem' echt lopen.
Op het moment dat we weten wat de crew van een MAYDAY-kist wil doen (zonder informatie van de vlieger kunnen we weinig maar ook daarop zijn we voorbereid) wordt eenieder ingelicht binnen onze "alarm-rol" en werken we toe naar de landing.

Voorzorgslanding en Noodlanding zijn termen die niet persé vastliggen op de ernst van een incident of malfunction.
Vorige week hadden we nog een PANPAN, een toestel die vermoedde dat hij een lege of lekke rechter-voorwiel had aan het landigsgestel. Toch is hiervoor toen alles uit de kast getrokken bij de baan.
Ook al was het geen mayday, slechts een PANPAN, het toestel fungeerde prima, het zou kunnen dat bij de landing iets fout zou kunnen gaan wordt dan toch een hogere prio aan dit incident gegeven. Het was ook geen noodlanding, het was een normale landing waaruit wellicht een incident/ongeval zou kunnen ontstaan.
Het is dus niet precies vast te leggen.