Mooiste reddingboot

Auteur Topic: Mooiste reddingboot  (gelezen 5750 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

Henk

• Senior gebruiker
Reactie #20 Gepost op: 25 oktober 2004, 12:55:11
Dat werk vlak zal in de praktijk kleiner zijn door jullie verstevigingen aan de spiegel en tupes die naar binnen staan.

Dat is zo, de boot is ong. 2,4 meter breed.
Hoe groot is de vrije werkruimte bij jullie boten? Ik weet dat er veel reddingsboten zijn waar je bijna niet van voor naar achter kan lopen. Wij hebben gekozen voor vrije ruimte achterin waardoor je veel mee kan nemen, een brancard over de tubes daar kunnen aan weerszijde mensen plaatsnemen voor verzorging tijdens het varen. Het heeft ook nadelen maar zo is dat bijna met alle voordelen (alweer J. Cruiff ;D)

Henk

vistuig

• Forum gebruiker
    • KNRM Dordrecht
Reactie #21 Gepost op: 25 oktober 2004, 15:19:52
De afmeting van de binnen kant weet ik niet precies, maar als je een rescuebasket dwars legt passen de houten onderleggers precies zodat de onderleggers in de kuip komen tussen de rand zodat de bracard vast ligt en niet kan verschuiven wat erg handig is, je kan dan varend reanimeren. Loop ruimte is er ook voldoende, wat bij heel veel kleine reddingsbootjes er niet is laat staan plaats voor een slachtoffer.
en in alle gewesten  wordt de stem van het water  met zijn eeuwige rampen  gevreesd en gehoord

9910001

• Senior gebruiker
Reactie #22 Gepost op: 27 oktober 2004, 13:10:13
Met kleinere boten heb je wel andere voordelen zoals makkelijker lanceerbaar op het strand, kan voor een hoop brigades een groot voordeel zijn. Ben zelf erg gek van de float 500, geen uitgeproken voor 1 speciefieke boot.

9910001
9910001

lifeguard

• Gast
Reactie #23 Gepost op: 28 oktober 2004, 13:37:29
Daar heb je zeker gelijk in!
Het is namelijk zo dat wij onze boten makkelijk kunne lanceren als we met spoed ergens heen moeten je kan ze makkelijk met ze 2e lanceren. En dus geen gezeik van mensen die lekker in de post willen blijfen zitten en geen natte voeten willen krijgen  :P

Henk

• Senior gebruiker
Reactie #24 Gepost op: 29 oktober 2004, 12:51:51
Tja, dat ligt er aan waar je zit. Wij vinden een boot weer mooi als je er zo in weg kan varen zonder lanceren.  En groot is wel zo veilig hier (minimaal 6 meter). Het verschil of je met- of zonder niergordels kan varen.  ;D

Henk

jerommeke-88-aalsmeer

• Gast
Reactie #25 Gepost op: 30 oktober 2004, 14:49:22
die unimog word gewoon nieuw geleverd aan de knrm maar ze worden standaard aan het leger geleverd en daarom zit dat rare luik erin!
dus gewoon nieuw niets oud duits leger  :o

KNRM-veere

• Gast
Reactie #26 Gepost op: 30 oktober 2004, 15:31:19
die unimog word gewoon nieuw geleverd aan de knrm maar ze worden standaard aan het leger geleverd en daarom zit dat rare luik erin!
dus gewoon nieuw niets oud duits leger  :o

Idd, ik was gister op het hoofdkantoor van de KNRM, heb het toen nog even nagevraagd!

Colin

• Senior gebruiker
Reactie #27 Gepost op: 9 april 2005, 18:50:21
http://www.knrm.nl/vlootschouw/10Type_Arie_Visser/04Koopmansdank/
http://www.knrm.nl/vlootschouw/30Type_Valentijn/15Uly/

Deze twee vind ik het mooiste. Ik kon geen keus maken dus ik dacht ik plaats ze maar allebei. :)
Groeten, Colin

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Reactie #28 Gepost op: 9 april 2005, 19:29:55
Voor de binnenwateren het type atlantic en voor de zee, het type Arie Visser
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !

Michel D.

• POL/NRK/SIGMA
  • Senior gebruiker
Reactie #29 Gepost op: 20 januari 2007, 14:59:40
Even dit topic weer wakker schudden  :D Fotootje van de Arie Visser van Terschelling.

gr. Michel