112 berichten 2010: Wie weet er meer van?

Auteur Topic: 112 berichten 2010: Wie weet er meer van?  (gelezen 518013 keer)

0 gebruikers (en 28 gasten bekijken dit topic.

Dick_

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 559
Reactie #6350 Gepost op: 5 augustus 2010, 18:27:10
Hoe zit dat precies? Wanneer is het dan een noord en zuidbaan?
Wellicht helpt dit artikel uit WikiPedia, de vrije ecyclopedie een stukje;

de rijbaanaanduiding (optioneel)

  • Re of Li staat voor rechter- of linkerbaan, kijkend in de richting waarin de nummering oploopt. Over het algemeen is dit in de richting vanaf Amsterdam (Li staat dus aan de kant van de snelweg richting Amsterdam, Re staat aan de kant komend vanaf Amsterdam). Bij snelwegen die niet in Amsterdam beginnen, maar West-Oost lopen, begint de nummering aan de Noordzeezijde. Bij de A27 is geen van deze principes van toepassing. De nummering van deze snelweg loopt op in de richting van Breda naar Almere.
  • Een oprit, afrit, parallelbaan, parkeerstrook en dergelijke wordt aangegeven met een zwarte letter op een gele achtergrond. Hiermee wordt onderscheid gemaakt tussen verschillende rijbanen op hetzelfde stuk snelweg. De letters zijn o.a.:
    • a: afrit rechts
    • b: toerit rechts
    • c: afrit links
    • d: toerit links

Bron: Wikipedia, De vrije encyclopedie

Ter completering, de rijstrook telling is van links naar rechts, dus vanaf de middenberm gezien.


Wouter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,542
Reactie #6351 Gepost op: 5 augustus 2010, 18:51:38
Thanks Roland en Dick, het is me duidelijk. Het mij namelijk iets anders uitgelegd.


Wouter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,542
Reactie #6352 Gepost op: 5 augustus 2010, 18:54:11
05-08-10 17:24:15 VAARTUIG DIVERSE PROBLEMEN, PRIO 2, STATION TXC ( pos 53-13.6N 004-49.5E )
1735308 Kustwachtcentrum ( De Cocksdorp - Bemanning Beursplein 5 )
1735099 Kustwachtcentrum ( Lichtkrant KNRM Hoofdkantoor IJmuiden )
1735060 Kustwachtcentrum ( Lichtkrant Meldkamer N.H Noord )

Gaat KWC ineens anders alarmeren (met lat-lon) of is dit een toeval, ik heb dit (ook op mijn eigen KNRM pager) nog nooit gezien, Wie weet hoe het zit??????

Res  123chill ( die denkt dat dit veel radio gedoe van VHF 16 af kan halen)

Het KWC maakt de meldingen handmatig op omdat ze geen GMS hebben.


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #6353 Gepost op: 5 augustus 2010, 19:36:17
Het KWC maakt de meldingen handmatig op omdat ze geen GMS hebben.

Bijna, ze kunnen wel standaard teksten selecteren en die vervolgens aanvullen indien nodig. Die teksten zijn na al die jaren immers wel erg eenduidig gebleven ;)

11:37:24 11-03-06  VAARTUIG AAN DE GROND,PRIO 1,STATION EHU
18:00:33 31-07-07  VAARTUIG AAN DE GROND,PRIO 1,STATION AMN
17:53:54 21-06-09  VAARTUIG AAN DE GROND,PRIO 1,STATION BRE
15:13:43 03-08-10  VAARTUIG AAN DE GROND,PRIO 2,STATION ELB


Ba(a)s

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,055
Reactie #6354 Gepost op: 5 augustus 2010, 21:03:59
Bijna, ze kunnen wel standaard teksten selecteren en die vervolgens aanvullen indien nodig. Die teksten zijn na al die jaren immers wel erg eenduidig gebleven ;)

11:37:24 11-03-06  VAARTUIG AAN DE GROND,PRIO 1,STATION EHU
18:00:33 31-07-07  VAARTUIG AAN DE GROND,PRIO 1,STATION AMN
17:53:54 21-06-09  VAARTUIG AAN DE GROND,PRIO 1,STATION BRE
15:13:43 03-08-10  VAARTUIG AAN DE GROND,PRIO 2,STATION ELB
Dat hoeft toch niet te liggen aan het gebruikte systeem, maar kan toch ook komen door duidelijke afspraken binnen de organisatie?
You flyin' with me? You better wear your seatbelt..


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #6355 Gepost op: 5 augustus 2010, 21:09:32
Dat hoeft toch niet te liggen aan het gebruikte systeem, maar kan toch ook komen door duidelijke afspraken binnen de organisatie?

Dat mag je best denken, maar na (tien)duizenden berichten is de opmaak altijd hetzelfde gebleven. Als jij dat met afspraken denkt te kunnen bewerkstelligen dan heb je een ideale wereld voor ogen. Niet dat het zo moeilijk is om je aan afspraken te houden, maar omdat iedereen weleens een foutje maakt ;-)

Het gaat dan ook niet om de 2e zin, maar om de eerste : ze kunnen wel standaard teksten selecteren en die vervolgens aanvullen indien nodig


Brambd

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 684
  • Student Integrale Veiligheidskunde
    • bramvanoosterhout.nl
Reactie #6356 Gepost op: 5 augustus 2010, 21:18:08
p2kflex
16:22:14 05-08-10GROUP-1Prio 1 GV Erasmusweg/Anna Bijnslaan Beknelling (Personen auto: ja) (Middel HV: ja) 4130
MH1500021BRW Veiligheidsregio Haaglanden (HOvD)
MH1500071BRW Veiligheidsregio Haaglanden (WVB-1 - Woordvoerder Brandweer)
MH1500075BRW Veiligheidsregio Haaglanden (WVB Persalarm)
MH1500093BRW Veiligheidsregio Haaglanden (ROvD Zuid 1)
MH1500161BRW Rijswijk (Kazernealarm)
MH1500523BRW Rijswijk (Lichtkrant)
p2kflex
16:10:37 05-08-10GROUP-1Prio 1 GV Erasmusweg/Anna Bijnslaan Beknelling (Personen auto: ja) 7630 4170 9091
1500091BRW Veiligheidsregio Haaglanden (OvD Zuid)
1500102BRW Den Haag (Laak) (Bevelvoerder)
1500161BRW Rijswijk (Kazernealarm)
1500502BRW Den Haag (Laak) (Lichtkrant)
1500523BRW Rijswijk (Lichtkrant)


DEN HAAG - Vanmiddag rond 16.00 uur heeft er op de kruising van de Erasmusweg met de Anna Bijnslaan een ongeval plaatsgevonden met een pick-uptruck en een busje. In beide voertuigen zaten personen die bekneld zaten en vakkundig door de brandweer eruit moesten worden gehaald. Daarom schaalde de brandweer naar 'middel hulpverlening'. Daardoor kwam er een tweede autospuit ter plaatse en konden de werkzaamheden verdeeld worden.

Nadat de personen uit de voertuigen gehaald waren, heeft de ambulance hun met spoed naar het ziekenhuis vervoerd. Na dit ongeval zijn er nog twee auto's met elkaar in botsing gekomen, doordat zij afgeleid werden door het eerste ongeval. Gedurende dit incident ondervond het verkeer op de Erasmusweg veel hinder.

Bron en meer: http://www.bdmedia.nl/index.php?option=com_content&view=article&id=1219





Bernt

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,869
Reactie #6357 Gepost op: 5 augustus 2010, 21:55:19
p2kflex
21:53:05 05-08-10GROUP-1ALARM DA GROEP UDEN > BINNENBRAND WOONGEBOUW: JULIANASTRAAT UDEN 855AL 835TS 836TS
1171751BRW Uden (A/B/C/D Groep)
1171799BRW Uden (Monitorcode)
1181798BRW Uden (Lichtkrant)
1181799BRW Uden (Techniek)
p2kflex
21:53:01 05-08-10GROUP-2ALARM ABCD GROEP UDEN > BINNENBRAND WOONGEBOUW: JULIANASTRAAT UDEN 855AL 835TS 836TS
1171751BRW Uden (A/B/C/D Groep)
1171799BRW Uden (Monitorcode)
1181798BRW Uden (Lichtkrant)
1181799BRW Uden (Techniek)
p2kflex
21:52:59 05-08-10GROUP-1ALARM CD GROEP UDEN > BINNENBRAND WOONGEBOUW: JULIANASTRAAT UDEN 855AL 835TS 836TS
1171751BRW Uden (A/B/C/D Groep)
1171799BRW Uden (Monitorcode)
1181798BRW Uden (Lichtkrant)
1181799BRW Uden (Techniek)
p2kflex
21:52:59 05-08-10-ALPHA-ALARM OVD D4 > BINNENBRAND WOONGEBOUW: JULIANASTRAAT UDEN 855AL 835TS 836TS
1170041BRW Brabant Noord (OvD Kring 4 - Veghel / Uden / Landerd / Grave / Boekel)


Bernt

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,869
Reactie #6358 Gepost op: 5 augustus 2010, 22:00:37
p2kflex
21:56:36 05-08-10-ALPHA-A1 5401HH 92 : JULIANASTRAAT UDEN
1121210Ambu 21-121 (Haps)


jordy_

  • Verbannen gebruiker
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 200
Reactie #6359 Gepost op: 5 augustus 2010, 22:09:33
livep2000
21:41:22 05-08-10AMBUA2 AMBU 17114 BOEKENRODE 53 3085JA ROTTERDAM rt bon 61354
1420999MKA Rotterdam-Rijnmond ( Monitorcode )
1420014MKA Rotterdam-Rijnmond ( Ambulance 17-114 )
livep2000
22:03:05 05-08-10BRANPRIO 2 TS431 BOEKENRODE 53 ROTTERDAM Hulpverlening (Soort Inzet HV: lift) Vak: 5997360
1400999BRW Rotterdam-Rijnmond ( Monitorcode )
1400431BRW Rotterdam-Zuid ( Kazernealarm Pottumstraat )
livep2000
22:05:35 05-08-10AMBUProbeer rustig te blijven....brandweer is onderweg om jullie te bevrijden!!!
1420014MKA Rotterdam-Rijnmond ( Ambulance 17-114 )

 :-\