112 berichten 2008: Wie weet er meer van?

Auteur Topic: 112 berichten 2008: Wie weet er meer van?  (gelezen 571913 keer)

0 gebruikers (en 12 gasten bekijken dit topic.

08346

  • Gast
Reactie #6360 Gepost op: 14 augustus 2008, 18:11:21
Dode bij brand in pand Vlissingen.

VLISSINGEN - In een pand aan de Coosje Buskenstraat in Vlissingen heeft
dondermiddag een binnenbrand gewoed.

Daarbij is één man om het leven gekomen. Een tweede persoon heeft snijwonden opgelopen.
Het vuur is waarschijnlijk begonnen in het souterrain. De brand ging met veel rook gepaard.
De brandweer Vlissingen/Middelburg heeft de brand geblust.
De technische recherche doet onderzoek om de oorzaak te achterhalen.


Tekst: Omroep Zeeland
Foto('s): Gerco Boeder

www.hvwalcheren.nl


mvb

  • Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,349
Reactie #6361 Gepost op: 14 augustus 2008, 19:33:30
Citaat
18:21:33 14-08-08 12 G BRAN PRIO 1 BORNEOSTRAAT 10 HAARLEM BINNENBRAND WONEN [ 596 752 743 744 ]  
0108999 BRW Kennemerland ( Monitorcode )
0107186 BRW Haarlem-Oost ( Intern Alarm )
0107181 BRW Haarlem-Oost ( Lichtkrant Kazerne )
0107111 BRW Haarlem-Oost ( Beroepsploeg )
0107086 BRW Haarlem-West ( Intern Alarm )
0107084 BRW Haarlem-West ( Kazernetechniek )
0107081 BRW Haarlem-West ( Lichtkrant Kazerne )
0107011 BRW Haarlem-West ( Beroepsploeg )
0106581 BRW Kennemerland ( Lichtkrant )
0106530 BRW Kennemerland ( OvD Noord )



HAARLEM – Een felle brand heeft donderdagavond omstreeks 18.20 voor commotie gezorgd in de Borneostraat.

Aan de achterzijde van de woning was brand ontstaan in een aanbouw. Doordat de brandweer de brand niet vanuit de woning kon blussen en er geen achterom aan de woning zat kostte het de nodige moeite om het vuur onder controle te krijgen.

Uiteindelijk kon de brandweer via naburige woningen en aan de achterzijde via een woning aan de Sumatrastraat het vuur onder controle krijgen. De Borneostraat werd afgesloten voor het publiek zodat de brandweer haar werk kon doen. De buurtbewoners waren behoorlijk ontdaan door de brand.

Voor zover bekend zijn er geen gewonden gevallen.

Meer foto's www.michelvanbergen.nl


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,430
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #6362 Gepost op: 14 augustus 2008, 20:42:07
Mooie inzet foto.

zoek de fout. (niveau brandwacht cursus repressie)


mvb

  • Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,349
Reactie #6363 Gepost op: 14 augustus 2008, 21:11:22
Mooie inzet foto.

zoek de fout. (niveau brandwacht cursus repressie)

Die heb ik niet gevolgd dus help me even opweg :)


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,430
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #6364 Gepost op: 14 augustus 2008, 21:14:19
Fout is misschien en groot woord. Maar de voorste brandweerpersoon heeft zijn ademlucht nog aangesloten, terwijl hij ver van de rook staat.
Mij is vroeger altijd wijsgemaakt: buiten en uit de rook? Afkoppelen. Wees zuinig op je ademlucht, je mocht het nog eens echt nodig hebben.


Crashtender

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,172
Reactie #6365 Gepost op: 14 augustus 2008, 21:16:24
Doordat de brandweer de brand niet vanuit de woning kon blussen en er geen achterom aan de woning zat kostte het de nodige moeite om het vuur onder controle te krijgen.


En jij bent wel in staat geweest om deze foto te maken? ??? Wel een mooie foto trouwens!  O0
Reageer in een crisissituatie met kalmte en bedenk in een kalme periode dat er altijd weer ergens een crisis in de maak is.


Crashtender

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,172
Reactie #6366 Gepost op: 14 augustus 2008, 21:19:01
Mooie inzet foto.

zoek de fout. (niveau brandwacht cursus repressie)

Ik zou er niet voor hebben gekozen om richting die vuurzee te lopen terwijl je maatje (als het tenminste zijn maatje is...) nog op het platte dak staat. Als er iets gebeurt moet hij eerst nog van het dak afkomen. Maar ja, wie werkt er altijd foutloos? Ik in ieder geval niet.......
Reageer in een crisissituatie met kalmte en bedenk in een kalme periode dat er altijd weer ergens een crisis in de maak is.


blusvogel

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 448
Reactie #6367 Gepost op: 14 augustus 2008, 21:20:22
Fout is misschien en groot woord. Maar de voorste brandweerpersoon heeft zijn ademlucht nog aangesloten, terwijl hij ver van de rook staat.
Mij is broeger altijd wijsgemaakt: buiten en uit de rook? Afkoppelen. Wees zuinig op je ademlucht, je mocht het nog eens echt nodig hebben.

Valt dat niet onder het onderwerp persoonlijke bescherming???

Onder repressie dacht ik dat je de vergeten val beveiliging bedoelde.

blusvogel


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,430
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #6368 Gepost op: 14 augustus 2008, 21:21:47
Mea Culpa, blusvogel,

U heeft helemaal gelijk! Het is ook weer een tijdje geleden zal ik maar zeggen... ;)


mvb

  • Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,349
Reactie #6369 Gepost op: 14 augustus 2008, 21:28:50
En jij bent wel in staat geweest om deze foto te maken? ??? Wel een mooie foto trouwens!  O0

Thnx, ik was bij een woning naar binnen gegaan om foto's te maken, 5 minuten later kwam de brandweer en politie ook bij die woning naar binnen om van achteruit de blussen. Maar opzich kan ik wel begrijpen dat die brandweerman zijn lucht om heeft hoor, door de wind stond hij soms behoorlijk in de rook. Voor de brandweer stond er ook nog een politieagent (weer via een andere woning het dak op gegaan) op het dak die het trappetje aangaf.

De brand is trouwens ontstaan door een frituurpan. De bewoonster heeft nog geprobeerd het te blussen met een wollen deken maar dat mocht niet meer helpen. De omliggende woningen zijn voorlopig ook niet meer bewoonbaar door de roet en rookschade.

Heb nog wat meer foto's op m'n site gezet.