De eerste melding is ongeval met beknelling dus de bemanning 344 zal niet op de 354 zitten!
De vijfhuizerweg is in 2e gesplitst door de polderbaan dus het is net afhankeliljk waar het ongeval gebeurd is!
De de 341 (schiphol Sloten) is zeker niet de primaire 1e TS voor dit gebied aangezien die (een eind) om moeten rijden!
De rede dat de duikwagen van velsen is opgeroepen zal met de centrale dekking van de duikwagens te maken hebben.
Op het moment dat de duikwagen van Haarlem zou gaan rijden moet velsen Te ver rijden mocht er weer een WO 1 in kennemerland zuid zijn.
De dukiwagen van Haarlem staat dan veel centraler om uit te kunnen richting Zowel Noord als Zuid kennermland
Dan zal de opmerking komen dat Amstelveen dan dichterbij is, dit klopt maar is regio Amsterdam Amstelland.
En helaas zit er nog te veel vertraging in verwerkingstijd en alarmering tussen de 2 ac's. Maar hier word zeker hard aan gewerkt dus de toekomst zal anders zijn!
Hou er dus maar rekening mee dat dit zeker geen oefening is maar een praktijk inzet is, we zullen het wel zien op de site van Brandweer Hoofddorp.
Hoop dat alles met een sisser afloopt en dat er geen dodelijk of zware slachtoffers vallen!
En net op het moment dat ik wilde tikken dat ik het vreemd vond dat de LL1 nog niet op pad was, kwam ie erbij:
19:41:57 21-09-08 28 G AMBU LIFELINER 1 / MMT INZET VOOR : CPA HAARLEM, I 14 D, VIJFHUIZERWEG HOOFDDORP
809211941570120988 HELI 0120988 RAVAA Amsterdam ( Trauma Heli Lifeliner 1 )
Hoe zit dat met de opgeroepen duikploegen? Ik vermoed dat de beroeps van Hoofddorp niet in de 344 tp zijn gegaan, maar in de 354, omdat de TS van Schiphol als primaire TS dient, klopt dit? Daarnaast, waarom is Velsen opgeroepen om hun duikers te sturen, terwijl de Haarlemse duikers (voor zover P2000 mij informeert) binnen zitten? Is dan vanwege de aanrijtijden?
Alvast bedankt voor een stukje uitleg, ben erg benieuwd