@ brand in dordt:
Grote brand boven een winkel, 2 woonetages volledig uitgebrand. pand is meer dan 100 jaar oud, dus behoorlijk wat hout en slechte vluchtroutes. De winkel/ woning staat aan het begin van de drukste winkelstraat van Dordrecht, middenin de oude binnenstad.
Ooggetuigen vertelde me dat er 2 mensen uit ramen zijn gesprongen. Een vrouw is vanaf de eerste etage op de straat terecht gekomen, een man is uit een ander raam in het water gesprongen. De vrouw is met veel spoed afgevoerd... En ohja, de rookontwikkeling was beestachtig!
http://www.ad.nl/drechtsteden/2762111/Vrouw_springt_uit_raam_tijdens_brand.html maandag 10 november 2008
Vrouw springt uit raam tijdens brand
DORDRECHT - Bij een korte, felle uitslaande brand in een woning aan de Voorstraat in Dordrecht zijn maandagmiddag vijf mensen licht gewond geraakt.
Een bewoonster sprong in paniek uit het raam vanaf de tweede verdieping nadat ze de vlammen had ontdekt.
De brand ontstond rond half vijf door nog onbekende oorzaak. De bewoonster van de woning boven spirituele winkel Toermalijn kwam net onder de douche vandaan toen zij de vlammen ontdekte. De vrouw twijfelde geen moment en sprong naakt door het raam.
Zij is opgenomen in het ziekenhuis om te worden behandeld aan haar kwetsuren. De politie omschrijft die als ‘lichte verwondingen’. Ook vier anderen werden afgevoerd naar het ziekenhuis, omdat zij rook hadden ingeademd.
Een schilder die even verderop aan het werk was, heeft geholpen eerste hulp te verlenen aan de gesprongen vrouw. ,,Ik was aan het schilderen toen ik glasgerinkel hoorde. In eerste instantie dacht ik aan een vechtpartij in de coffeeshop, maar aanmaal buiten zag ik die naakte vrouw zó dwars door het raam naar buiten stappen.’’
Omstanders raapten de hevig bloedende vrouw van straat en probeerden haar te helpen in een portiek, maar dat was door de hevige rookontwikkeling onmogelijk. ,,Daarna hebben we haar een stuk verderop gelegd. Ze was er volgens mij behoorlijk slecht aan toe, want ze bloedde behoorlijk. De vloer van de portiek zat helemaal onder.’’
De brandweer rukte met groot materieel uit. Het vuur werd vanaf twee kanten met hoogwerkers bestreden.