Wat kun je als burger met incident management?

Auteur Topic: Wat kun je als burger met incident management?  (gelezen 48598 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Reactie #10 Gepost op: 8 februari 2011, 01:08:12
@Dinges

Ik heb je topic ook even gelezen en ik denk dat je inderdaad een engeltje op je schouder gehad hebt.
Ik zoek er trouwens nog een voor boven op mijn auto. Als je kijkt wat er allemaal gebeurd op de weg, dan is dat soms niet normaal meer.

Je hebt in ieder geval goed gehandeld en in het vervolg zul je ook wel kentekens gaan onthouden in zulke gevallen. Dat overkomt je maar 1 keer en dan weet je het. (vergeet je nooit meer)

Voor alle akties geldt ook dat het ligt aan de situatie en drukte.
Stop zelf nooit op de vluchtstrook en laat daar ook niemand stoppen. Ik denk dat het wel een van de belangrijkste redenen is.
Het is daar gewoon levensgevaarlijk.
Krijg je pech en kan het niet anders, verlaat de auto aan de veilige zijde en bel dan pas de wegenwacht. Indien nodig de politie als je echt onveilig staat. Ga zelf achter de vangrail staan als die er is en niet voorbij je voertuig maar ervoor (voor het verkeer gezien) zodat je rondslingerende onderdelen niet tegen je aankrijgt bij een ongeval.
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


K-Pri

  • trotse lepelaar!
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 108
  • duikende lepelaar
Reactie #11 Gepost op: 8 februari 2011, 11:15:39
@Dinges

Krijg je pech en kan het niet anders, verlaat de auto aan de veilige zijde en bel dan pas de wegenwacht. Indien nodig de politie als je echt onveilig staat. Ga zelf achter de vangrail staan als die er is en niet voorbij je voertuig maar ervoor (voor het verkeer gezien) zodat je rondslingerende onderdelen niet tegen je aankrijgt bij een ongeval.

En draai je wielen naar de verkeersluwe zijde!(lees: de veilige kant, berm/vangrail) zodat de auto bij een onverhoopte aanrijding niet het verkeer in kan schieten! 998765
Lepelwagen wegenwacht WWS Rhoon  Note: Al mijn posts zijn gebaseerd op mijn eigen mening, belevingen en ervaringen. Mijn werkgever(s) staat(an) hier v


mauster

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 59
Reactie #12 Gepost op: 8 februari 2011, 16:18:12
En draai je wielen naar de verkeersluwe zijde!(lees: de veilige kant, berm/vangrail) zodat de auto bij een onverhoopte aanrijding niet het verkeer in kan schieten! 998765

Op een Autosnelweg gezien zou dit de "veiligste" manier zijn om je auto op te stellen. Toch Veilig en technisch gezien niet. Voornamelijk op secundaire wegen heb ik mijn wiel toch liefst van de berm afstaan en de voorkant van mijn auto gericht naar de rijbaan. Indien er een voertuig mijn voertuig raakt , weet ik zeker dat het niet als ongeleid projectiel op mij afkomt. Daarbij heeft de stand van mijn voertuig een afremmende functie voor tegemoetkomend verkeer. "Liever een file,dan een ongeluk".


K-Pri

  • trotse lepelaar!
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 108
  • duikende lepelaar
Reactie #13 Gepost op: 8 februari 2011, 16:35:05
Op een Autosnelweg gezien zou dit de "veiligste" manier zijn om je auto op te stellen. Toch Veilig en technisch gezien niet. Voornamelijk op secundaire wegen heb ik mijn wiel toch liefst van de berm afstaan en de voorkant van mijn auto gericht naar de rijbaan. Indien er een voertuig mijn voertuig raakt , weet ik zeker dat het niet als ongeleid projectiel op mij afkomt. Daarbij heeft de stand van mijn voertuig een afremmende functie voor tegemoetkomend verkeer. "Liever een file,dan een ongeluk".

Daarom is het advies ook om vóór je auto te gaan staan, dus een klein stukje tegen de rijrichting in lopen, om te voorkomen dat brokstukken jouw kan op vliegen!
Lepelwagen wegenwacht WWS Rhoon  Note: Al mijn posts zijn gebaseerd op mijn eigen mening, belevingen en ervaringen. Mijn werkgever(s) staat(an) hier v


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,591
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #14 Gepost op: 10 februari 2011, 03:27:06
In de periode vanaf 2002 heb ik diverse malen deze jas gebruikt onder weg.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,591
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #15 Gepost op: 10 februari 2011, 03:38:48
In de periode vanaf 2002 heb ik diverse malen deze jas gebruikt onder weg.



Geval A ik reed op de A15 Zuidbaan ineens achter een trekker oplegger welke met enkel alarmverlichting reed t.h.v. Barencrecht.
Hierop R-R gebeld op een internnummer en kreeg Anita ( die ik wel vaker sprak ) aan de lijn en vertelde mijn bevindingen en in welk viertuig ( witte Opel Astra Staion ) ik erachter reed.
Het was duidelijk dat hij de A16 Oostbaan opging via de Paralelbaan. Onder tussen kreeg ik al door dat er een wagen van het 6e district klaar stond onderaan het Kralingseplein. Toen ze ons zagen rijden zijn zij ook opgekomen en na de samenvoeging van Paralel en Secundair zijn zij er voor gekomen en gelijk meegenomen naar de vluchtstrook en ik er netjes op afstand achter.

Bleek dat meneer problemen had met zijn complete verlichting maar moest nog naar Gouda. Hierop heeft de DHV van het 6e hem verder begeleid en ik heb het verkeer wat langzaam reed op de meest rechter rijstrook met de lamp en verkeerskegel gedirigeerd om 1 baan op te schuiven zodat het transport veilig kon invoegen en toen me eigen weg weer vervolgd.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,591
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #16 Gepost op: 10 februari 2011, 03:54:54
Een ander geval was op de A20 Zuidbaan zelf onderweg naar Utrecht voor me werk.
Op die A20 Zuidbaan kom ik t.h.v. Afslag Capelle aan den IJssel achter een vrachtwagen te rijden waar ongeveer 1,5 meter spanband steeds onder zijn wagen uit waaide.
Ik ben er voor gaan rijden in me witte Astra Station en me lamp met kegel alvast klaar gelegd en een paar keer geseind met me mistlampen en alarmverlichting.
Toen we de afrit van het Tankstation voor Nieuwerkerk aan den IJssel naderde me lamp met kegel uit me raam gedaan en teken geven om te volgen wat de bestuurder ook netjes deed.

Op de parkeerplaats aangekomen naar de bestuurder gelopen en gevraagd of hij even mee wilde lopen i.v.m. los waaiende spanband.
Hij schrok zich het apelazerus en vroeg of hij een boete kreeg. Toen verteld dat ik van de beveiliging was en dat hij daar toe niet hoefde te vrezen.
Hij was blij dat ik heb van de weg gehaald had en hij heeft het probleem netjes opgelost en is daarna weer verder gegaan. Ben in 5 minuten wel 10 keer bedankt en daar doe je het dan toch voor.

En zo maakte ik omdat ik door het hele land zat wel meer dingen mee die verkeerstechtnisch niet klopte. Hierdoor had ik dus ook vaak contact het met KLPD en op een gegeven moment gaan ze je wel kennen en weten ze dat je meldingen betrouwbaar zijn.
En ik moet eerlijk toegeven dat is best wel handig op een hoop momenten.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


sylvester1986

  • Gast
Reactie #17 Gepost op: 26 november 2011, 17:32:37
In een soort Fend-off zetten (0:31)
Prio 1 HondenBrigade naar zwaaien met steekwapen
112hoofddorp


Frank.

  • Hoofdagent
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,170
Reactie #18 Gepost op: 26 november 2011, 17:44:40
Wat voor voertuig is de eerste die in beeld komt (links onderin)? Heeft die een FedSig Vista Solaris op het dak?


sylvester1986

  • Gast
Reactie #19 Gepost op: 26 november 2011, 17:49:44