Een hulpverlener die en plein publique continu wordt afgeschoten omdat hij hulp verleent.
Ik zal er vast veel kritiek op krijgen, maar hij valt bij mij in de categorie burgerhulpverlener. Nu lijkt het net (lees: het wekt de indruk, dat hoeft zo niet bedoeld te zijn) alsof hij professioneel hulpverlener is.
Genoeg voorbeelden van wanneer het fout ging, en what about the voorbeelden waarbij het elke keer goed ging? Daar hoor je nooit wat over, daar wordt niet op gestuurd,
Ja, prachtig argument... Dat ga ik voortaan ook gebruiken bij bekeuringsgesprekken. Meneer, u krijgt een bon omdat u door rood rijd, maar u weet zelf ook... meestal gaat dat gewoon goed. Dus waarom bekeur ik u eigenlijk? Ik hoef u inderdaad niet te wijzen op die enkele malen dat het wel verkeerd gaat. Misschien dat je dat argument kan doorgeven aan de rood kruis negerende mensen voor op hun bezwaarschrift. Maar meneer de rechter, het gaat in principe altijd goed hoor...!
Ja, misschien trek ik het even in het absurde, maar ik vind je opmerking een heel slecht argument.
Kijk eens wat verder buiten de oogklepjes van "ik ben ervoor opgeleid dus alleen mij overkomt niets, ieder ander wordt toch aan gort gereden". Kortzichtig, niet realistisch.
Schoenmaker blijf bij je leest. Als het niet je werk is, zoek dan de (onnodige) risico's niet op. Ik heb hier overigens nergens iemand zien roepen dat hij er voor opgeleid is en dat hem daardoor niets overkomt. Waar je dat argument vandaan haalt?...
Het zijn juist deze professionals die aangeven dat ze zelfs met hun opleiding en kennis en (opvallende) voertuigen soms niet prettig op de snelweg staan of waarbij de vouwen af en toe uit hun broek worden gereden.
Tot slot: Ja, ik vind dat hij af en toe goed werk doet. Ik denk ook dat hij af en toe dingen doet die hij niet hoort te doen. Dat zie ik overigens ook terug in de filmpjes omtrent zijn rijgedrag.