Wat kun je als burger met incident management?

Auteur Topic: Wat kun je als burger met incident management?  (gelezen 48950 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

moppersmurf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,460
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #30 Gepost op: 16 mei 2012, 18:06:39
Incident Management is in veel meer landen ingevoerd en (zover mijn geschiedenis reikt) komt het uit de Verenigde Staten.

Ik had er bij moeten schrijven: europees land  :D

Ons IM systeem is een kopie uit Engeland, waar ze het al heeeeeeel lang kennen. Waar de Engelse het vandaan hebben weet ik niet
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens


alexs

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 30
Reactie #31 Gepost op: 24 mei 2012, 18:56:11
Ik denk dat de chauffeur uit de OP uit DK een waardevolle lading vervoerde. In sommige gevallen kan je hem met lichtsignalen of wat dan ook waarschuwen en doorrijden. Zolang jij in zijn buurt blijft zal hij met zijn lading niet stoppen..

Ik heb ook een verhaaltje meegemaakt.
Citaat


Do 03/09/09 A7 Zaandam Richting Hoorn thv Middesloot. (12:00) Op weg naar mn laatste stop met de gedachte in me achterhoofd dat ik lekker vroeg klaar zou zijn.. thv van middelsloot begint de wagen lichtjes(!) te trillen. Voordat ik überhaupt een beslissing kon nemen wat ik ermee zou gaan doen word ik verast door een gigantische klap, de wagen overhelt plots erg naar links en stuurt me ook met een rotvaart de linker strook op, gelukkig door het trillen had ik 't stuur vast gepakt met 2 handen en kon ik het gevaarte met een aardige hoek richting de vluchtstrook sturen, op het moment dat ik de vluchtstrook opschuif zie ik in mijn linker raam 2 wielen (dubbelluchts) voorbij komen rollen. Ik was veilig, ik stond op de vluchtstrook met 3 wielen maar de rest niet, want de wielen lagen een stuk verderop op de rijbaan.. Ja wat nu, pakken en riskeren dat je voor je donder gereden word of eerst maar eens bellen. Ik koos toch maar voor de 2e optie, door mijn deur open te zetten en flink te gebaren schoof iedereen tijdig op naar links en gebeurde er nog geen linke dingen.
(112) <- 112 alarmcentrale waarmee kan ik u van dienst zijn?
-> KLPD, A7 richting hoorn, 18,3. Ben mijn wielen verloren en die liggen nu op de rijbaan.
<- Ok, je staat net voorbij purmerend noord?
-> Ja
<- Ok, momentje.
-> Ik sta op de A7 richting Hoorn net voorbij Purmerend-Noord bij 18,3 ben me wiel verloren van de vrachtwagen en de liggen op de rijbaan.
<- Prima, ga achter de vangrail staan. we komen eraan. (klik)
En nog geen enkele seconde na het ophangen stond er een rood kruis op de rechterrijbaan en vertraagde het verkeer tot stapvoets. Zo kon ik de wielen de lood zwaar waren van de rijbaan afhalen..
ZaWa was met OGS vrij vlot TP, ze konde niet veel betekenen. Ze wilde graag mijn papieren zien en die van de wagen....... RWS kwam wat later om pionnen uit te zetten voor de berger die even op zich liet wachten..


sylvester1986

  • Gast
Reactie #32 Gepost op: 4 december 2013, 23:45:37
Helaas kan ik niet zien of de user signalering, fluorjas en/of andere maatregelen heeft genomen, maar aan de hand van deze video, good job of not done?
https://www.youtube.com/watch?v=pkGErShFytg
Attietattie


Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,953
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Reactie #33 Gepost op: 4 december 2013, 23:50:03
Ondernemende burger: +100. Is het 'juist'? Kweenie; RWS moet tóch ter plaatse komen om het beest van de snelweg te halen, of het nu in de berm of op de rijstrook ligt. Hooguit op een moment na de spits als het in de berm ligt; maar weg moet het er.


Mattijs

  • Verkeersregelaar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 985
Reactie #34 Gepost op: 4 december 2013, 23:55:15
Citaat van: Sylvester link=msg=1225724 date=1386197137
Helaas kan ik niet zien of de user signalering, fluorjas en/of andere maatregelen heeft genomen, maar aan de hand van deze video, good job of not done?
http://www.youtube.com/watch?v=pkGErShFytg
Attietattie

Hij doet het in iedergeval bij een afgekruisde rijbaan. Hij is overduidelijk gedraait om terug te rijden. En (speculaas) is ws ook de melder bij RWS. Kan een burger zomaar een kruis aanvragen?

Is dit een 112 melding waard? Zoiets is in mijn ogen behoorlijk gevaarlijk, iemand die schrikt kan zomaar de vangrail in sturen, laat staan een motorrijder die er overheen rijdt.
basis EHBO / BHV AED/reanimatie/BOA OV


Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,953
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Reactie #35 Gepost op: 5 december 2013, 00:55:05
Ik zou 112 bellen want gevaarlijke (rem)situatie's. Overigens: voor elk object op de snelweg waar je voor moet uitwijken doe ik dat.


sylvester1986

  • Gast
Reactie #36 Gepost op: 5 december 2013, 01:00:20
Persoonlijk zou ik voor zo'n beest niet omdraaien, doe ik dit wel en zie dan een kruis, dan is het klaar voor mij, want er wordt blijkbaar actie ondernomen.
Zie ik geen kruis, dan zo veilig mogelijk 0800-8002 of 0900 8844 bellen, maar daar houdt het voor mij op.


thetwin84

  • EHBO,AED-bediener/evenementen vkr/hobby fotografie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,152
  • Dag niet gelachen is een dag niet geleefd.
    • EHBO-Hedrin
Reactie #37 Gepost op: 5 december 2013, 02:10:25
Ookal is het de snelweg en heb ik veel signaaverlichting in de auto wat bruikbaar is.
Zou zelf niet zo gehandeld hebben. Denk aan je veiligheid voor jezelf en voor een ander.
Ondertussen weet ik dat men graag stripes ziet wanneer je een voertuig in fend off plaatst.
De persoon in kwestie in het filmpje weet wel van fend off af dus zal me niets verbazen dat hij zij ook hier op het forum mee kijkt.

Maar 09008844 bel ik niet meer als ik op de snelweg zit. Volgens leden hier kun je beter 112 bellen omdat het om gevaarlijke / mensonveilige situatie betreft aangaande motoren. Dus hmp doorgeven aan 112 en RWS heeft een mooie gele auto met drip erop die meer veiligheid kan bieden dan onze personenauto's met of zonder ambeverlichting van flitsers achter de ruit en op het dak.

De helden van de weg staan voor je klaar...
[URL=http://www.t-tools.nl/CCount/click.php?id=


Lt. Col. Me

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,568
  • Nederland moet door!
Reactie #38 Gepost op: 5 december 2013, 12:58:02
Ik ken betreffende Youtube gebruiker. Hij heeft VEEL verstand van wegwerkzaamheden, Incident Management en kent zijn weg in de wereld van verkeerscentrales. Je ziet dat hij signalering gebruikt, zijn auto keurig in fend-off parkeert, de rijstrook heeft laten afkruisen en hem kennende draagt ie keurig een oranje RWS genormeerde jas :)
"Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts." -- Winston Churchill


Mattijs

  • Verkeersregelaar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 985
Reactie #39 Gepost op: 5 december 2013, 13:00:33
Citaat van: Lt. Col. Me link=msg=1225851 date=1386244682
Ik ken betreffende Youtube gebruiker. Hij heeft VEEL verstand van wegwerkzaamheden, Incident Management en kent zijn weg in de wereld van verkeerscentrales. Je ziet dat hij signalering gebruikt, zijn auto keurig in fend-off parkeert, de rijstrook heeft laten afkruisen en hem kennende draagt ie keurig een oranje RWS genormeerde jas :)

Iemand die dus verantwoord te werk gaat. Ben wel benieuwd wat voor beroep deze persoon uitoefend, gezien zijn kennelijk grote verstand van verkeer.
basis EHBO / BHV AED/reanimatie/BOA OV