In Haaglanden heb ik de ervaring dat ik 'gewoon' 0900-8844 bel, en vervolgens vanaf Politie Haaglanden wordt doorgeschakeld naar de BRW. En daar wordt in principe (tenzij het druk is) best snel opgenomen, en worden 'containerbrandjes' uitgevraagd bij de beller en in datzelfde gesprek komt nog naar voren dat de brandweer rijdt, en zo niet waarom niet. Dat laatste overigens nog niet meegemaakt...
Officieel (bron) is het 'geen spoed, wel brandweer'-nummer van Haaglanden (088) 88 68 000, maar dat is het nummer van de receptie van hoofdbureau van de Brandweer, waar Kazerne Loosduinen ook gevestigd is. Zou me niets verbazen als je hier ook 'maar' wordt doorgeschakeld naar de RAC...
Bijna correct maar net niet helemaal juist.
088 886 8000 is het algemene nummer van de brandweer Haaglanden.
Je kan dan terecht komen op Loosduiunen bij het hoofdbureau van de Haagsche Brandweer of
in Delft op het bureau van de Delftsche brandweer.
Voor de regionale alarmcentrale (RAC) van Haaglanden belt u 070- 424 46 00
Dat nummer staat ook in de gidsen etc vermeldt als "wel brandweer geen spoed"
Indien je in Haaglanden voor een containerbrand 0900 8844 belt, zal de medewerker van de politie je doorverbinden met een centralist van de brandweer.
In 99,9 % van de gevallen zal er dan een tankautospuit ter plaatse komen om de brand te blussen.
De 0,1 % houd ik achter voor het geval de melding een reeds gebluste container betreft, die nog wat aan het stomen is.