Geen spoed wel brandweer?

Auteur Topic: Geen spoed wel brandweer?  (gelezen 28353 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

KJS

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,363
  • Generalist OC
Reactie #30 Gepost op: 16 februari 2011, 17:07:29
Ach het nummer 'geen spoed wel brandweer' is wel makkelijk, je komt direct binnen @ meldkamer brandweer en wordt ook bijna direct opgenomen  998765

Heb het al verschillende keren mee gemaakt, dat de centralisten vrijwel direct opnamen.
EHBO'er  - AED Bediener HTV'er Buitengewoon Opsporingsambtenaar                                                                                      


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #31 Gepost op: 16 februari 2011, 17:09:31
Tja, je kan het nr. van de brandweer in je woonplaats opslaan in je mobieltje. Maar je bent niet altijd in je woonplaats, tenslotte?

0900-8844 en de centralist(e) doet het werk. Daar zijn ze voor.  ;)


Anne

  • Hoofdbrandwacht
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 158
  • Wherever I lay my head... that's my home.
Reactie #32 Gepost op: 19 februari 2011, 20:08:05
In onze gemeente is de brandweer niet 24/7  zover ik weet. Het nummer is alleen bereikbaar als de collega's van de afdeling preventie aanwezig zijn. Een tijd terug werden zij gebeld door een boer, er was een koe in een gierkelder gevallen. Hij vond het niet nodig om 112 te bellen, dus had hij het nummer van de brandweer uit zijn eigen gemeente opgezocht. De collega's van preventie hebben meneer verteld dat hij toch maar met 112 moest bellen. Vervolgens was het wachten tot hun pieper zou afgaan, maar die ging niet. Door de centrale was namelijk bepaald, aan de hand van adres en huisnummer dat een de brandweer van naastgelegen gemeente dichterbij was. Het telefoonnummer opzoeken in de telefoongids is dus niet altijd zo handig!
Groet Anne


vuurvlieg

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 268
  • Martin
Reactie #33 Gepost op: 20 februari 2011, 13:31:18
In Haaglanden heb ik de ervaring dat ik 'gewoon' 0900-8844 bel, en vervolgens vanaf Politie Haaglanden wordt doorgeschakeld naar de BRW. En daar wordt in principe (tenzij het druk is) best snel opgenomen, en worden 'containerbrandjes' uitgevraagd bij de beller en in datzelfde gesprek komt nog naar voren dat de brandweer rijdt, en zo niet waarom niet. Dat laatste overigens nog niet meegemaakt...

Officieel (bron) is het 'geen spoed, wel brandweer'-nummer van Haaglanden (088) 88 68 000, maar dat is het nummer van de receptie van hoofdbureau van de Brandweer, waar Kazerne Loosduinen ook gevestigd is. Zou me niets verbazen als je hier ook 'maar' wordt doorgeschakeld naar de RAC...

Bijna correct maar net niet helemaal juist.
088 886 8000 is het algemene nummer van de brandweer Haaglanden.
Je kan dan terecht komen op Loosduiunen bij het hoofdbureau van de Haagsche Brandweer of
in Delft op het bureau van de Delftsche brandweer.

Voor de regionale alarmcentrale (RAC) van Haaglanden belt u 070- 424 46 00
Dat nummer staat ook in de gidsen etc vermeldt als "wel brandweer geen spoed"

Indien je in Haaglanden voor een containerbrand 0900 8844 belt, zal de medewerker van de politie je doorverbinden met een centralist van de brandweer.
In 99,9 % van de gevallen zal er dan een tankautospuit ter plaatse komen om de brand te blussen.
De 0,1 % houd ik achter voor het geval de melding een reeds gebluste container betreft, die nog wat aan het stomen is.
Martin  Centralist RAC Haaglanden (ex) Vrijwilliger Brandweer Schoolbezoeker Brand Veilig Leven


Wouter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,542
Reactie #34 Gepost op: 21 februari 2011, 22:05:54
In Amsterdam-Amstelland en Kennemerland word er voor "Geen spoed, wel brandweer" een nummer openbaar gemaakt op diverse website's.

Flevoland heeft ook een soort van "Geen spoed, wel brandweer" nummer, alleen word die select verspreidt. Zoals bijvoorbeeld aan beheerders van panden met OMS en scouting (ivm kampvuurmeldingen).