Vandaag is het zo ver en ik vind sommige dingen nu al krom. Zo mocht je bij Groningen eerst 120 km/u bij het snelweg bord, nu mag je eerst 100 km/u en daarna pas 130 en zo zag ik het ook bij Drachten. Waarom ze dat stuk terugbrengen tot 100 km/u, geen idee.
En ik denk dat het inderdaad heeeeeel veel geld heeft gekost. Als ik zie hoeveel extra borden er alleen al staan op het stukje snelweg (A28) van 60 km lengte die ik dagelijks naar mijn werk rijd......
Bij elke oprit staan nu twee 120 km/u borden en op het stukje dat het 130 is geworden twee 130 borden bij elke oprit. Volgens mijn info die ik kan vinden kost één zo'n bord rond de €100,- (incl. kosten van het plaatsen)
Alleen dit stukje snelweg zal dus al duizenden euro's gekost hebben i.v.m. het invoeren van de 130.
Ik blijf lekker 120 rijden. Dan rijdt mijn auto het zuinigst, ongeveer 1 op 20. Rijd ik 130, dan rijdt hij 1 op 16. Scheelt mij dus wel wat euro's per maand en de tijdswinst is te verwaarlozen. Heb het wel eens gemeten, als ik 130 rijd in plaats van 120 ben ik 3 minuten eerder op mijn bestemming.