130 km per uur vanaf september 2012 de nieuwe norm

Auteur Topic: 130 km per uur vanaf september 2012 de nieuwe norm  (gelezen 63155 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

sylvester1986

• Gast
Reactie #120 Gepost op: 9 december 2011, 12:13:24
Verhoging naar 130 in gevaar

DEN HAAG -  Regeringspartij CDA overweegt geen steun te geven aan de verhoging van de maximumsnelheid naar 130 kilometer per uur op de Nederlandse wegen. De maatregel van VVD-minister Schultz van Haegen (Infrastructuur) gaat daardoor mogelijk niet door. De hogere snelheidslimiet zou volgens de christendemocraten te veel verkeerslachtoffers eisen, te duur worden en boeren belemmeren.

Als de partij doorbijt, gaat er een streep door de felbegeerde snelheidsverhoging. Dan is er niet langer een Kamermeerderheid voor het plan. De linkse oppositie is namelijk tegen.
Schultz kondigde eerder deze week aan dat vanaf september volgend jaar op zestig procent van de Nederlandse snelwegen de nieuwe maximumsnelheid van 130 gaat gelden. Dit nadat proeven gunstig uitvielen. Het CDA zet grote vraagtekens bij de uitslag. Zo zouden er veel meer verkeersslachtoffers vallen dan de minister doet voorkomen. „We zijn voor 130, maar dan moet het wel veilig kunnen”, zegt vicefractievoorzitter Sterk.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/11088686/__Verhoging_naar_130_in_gevaar__.html

HBm

• Senior gebruiker
  • Overleden, maar niet vergeten
    • "Hulpverleningsforum, een dagelijkse bron voor leering en vermaak"
Reactie #121 Gepost op: 11 december 2011, 12:36:44
Weggebruikers zullen zich minder betutteld voelen, door de overheid.
Regeringspartij CDA overweegt geen steun te geven aan de verhoging van de maximumsnelheid naar 130 kilometer per uur op de Nederlandse wegen....
...De linkse oppositie is namelijk tegen....

Toeval?
Voorheen helm met twee strepen - Overleden 21 april 2012

Peter71

• Senior gebruiker
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #122 Gepost op: 11 december 2011, 12:40:17
Ik vindt het sowieso al knap dat het CDA nu al conclussies kan trekken, en de mening kan hebben dat op de plekken waar 130 gereden mag worden, er nu meer slachtoffers vallen, te duur kosten en de boeren belemmeren ???
Hoezo boeren belemmeren? Grazen daar tegwnwoordig koeien op de middenberm. 0098 98uiye

moppersmurf

• Senior gebruiker
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #123 Gepost op: 13 december 2011, 01:42:54
Hoezo boeren belemmeren? Grazen daar tegwnwoordig koeien op de middenberm. 0098 98uiye

Als het aan het CDA, groen links en partij van de dieren ligt wel  ;D.

Trouwens er ligt heel wat unieke flora tussen lands wegen hoor! Ooit een toetsenbord-bloemetje gezien? Of een CD-plantje. En uiteraard moet ik niet vergeten dat een meerkoet (jaaaaaa ook ik heb biologie gehad) ook een heel goed nestje kan maken van een restje wietplantjesmetkweeklampen. En die zwaan met een flessenhals om zijn nek, dat is een vorm van piercing en absoluut geen milieuovertreding!

Ik schaam mij al als ik een scheet in het openbaar laat, en die van een koe is 10x schadelijker voor het milieu en ruikt nog veel beroerder... :o

tja
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens

enrico1972

• Senior gebruiker
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #124 Gepost op: 15 december 2011, 13:26:51
Gesteggel over hogere maximumsnelheid 15-12-2011

Gepubliceerd op 14 dec 2011 door RTLNieuws

Het is nog onzeker of de maximumsnelheid volgend jaar al omhoog gaat. Minister Schultz wil de maximumsnelheid
op de meeste snelwegen verhogen naar 130 kilometer per uur.
Maar een meerderheid van de Tweede Kamer wil dat Schulz eerst de veiligheid op een aantal wegen verbetert.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen

Live

• Senior gebruiker
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #125 Gepost op: 20 december 2011, 23:01:59
130 km/u niet overal snel ingevoerd

http://nos.nl/artikel/323987-130-kmu-niet-overal-snel-ingevoerd.html
Toegevoegd: dinsdag 20 dec 2011, 17:58

Minister Schultz van Haegen moet een deel van haar 130 kilometer-plan later invoeren. Een meerderheid in de Tweede Kamer heeft dat afgedwongen. Daarmee is de invoering ervan per september 2012 op 60 procent van de wegen van de baan.

Ook regeringspartij CDA vindt dat de minister te veel haast maakt met het verhogen van de maximumsnelheden. Het CDA vindt tegen de zin van VVD en PVV in dat de minister wegen eerst veiliger moet maken, voordat er harder mag worden gereden. Schultz van Haegen heeft de steun van het CDA nodig om de nieuwe snelheidsnorm in te voeren.

Van de beoogde 130 kilometer-wegen is 20 procent nog niet aangepast. Op enkele honderden kilometers snelweg gaat de nieuwe maximumsnelheid nu één of twee jaar later in dan de bedoeling was.
Samen sterk in de hulpverlening!

enrico1972

• Senior gebruiker
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #126 Gepost op: 22 december 2011, 19:58:25
Afgelopen ochtend was het Plenairedebat over dit onderwerp.

11.45 uur  
VAO Verhoging maximumsnelheid (AO d.d. 14/12 en 20/12)

Klik op deze regel om het afsluitende debat te zien van 46 minuten

Tevens heeft men op de site van RTL Nieuws een onderwerp geplaats.
Vanwege de vele linkjes die erin staan plaats ik alleen de link van het onderwerp zelf om het hier overzichtelijk te houden.
Op de site van RTL Nieuws kan je tevens een kaartje downloaden waar voorlopig GEEN 130 km/u zal komen.
http://www.rtl.nl/(/actueel/rtlnieuws/binnenland/)/components/actueel/rtlnieuws/2011/12_december/22/binnenland/minder-snelwegen-naar-130-kilometer.xml
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen

sylvester1986

• Gast
Reactie #127 Gepost op: 1 september 2012, 01:58:46
Vandaag is het zo ver en ik vind sommige dingen nu al krom. Zo mocht je bij Groningen eerst 120 km/u bij het snelweg bord, nu mag je eerst 100 km/u en daarna pas 130 en zo zag ik het ook bij Drachten. Waarom ze dat stuk terugbrengen tot 100 km/u, geen idee.

Pleegkundige

• Senior gebruiker
  • Ambuvpk i.o
Reactie #128 Gepost op: 1 september 2012, 10:18:50
Vandaag is het zo ver en ik vind sommige dingen nu al krom. Zo mocht je bij Groningen eerst 120 km/u bij het snelweg bord, nu mag je eerst 100 km/u en daarna pas 130 en zo zag ik het ook bij Drachten. Waarom ze dat stuk terugbrengen tot 100 km/u, geen idee.
En ik denk dat het inderdaad heeeeeel veel geld heeft gekost. Als ik zie hoeveel extra borden er alleen al staan op het stukje snelweg (A28) van 60 km lengte die ik dagelijks naar mijn werk rijd......
Bij elke oprit staan nu twee 120 km/u borden en op het stukje dat het 130 is geworden twee 130 borden bij elke oprit. Volgens mijn info die ik kan vinden kost één zo'n bord rond de €100,- (incl. kosten van het plaatsen)
Alleen dit stukje snelweg zal dus al duizenden euro's gekost hebben i.v.m. het invoeren van de 130.

Ik blijf lekker 120 rijden. Dan rijdt mijn auto het zuinigst, ongeveer 1 op 20. Rijd ik 130, dan rijdt hij 1 op 16. Scheelt mij dus wel wat euro's per maand en de tijdswinst is te verwaarlozen. Heb het wel eens gemeten, als ik 130 rijd in plaats van 120 ben ik 3 minuten eerder op mijn bestemming.
Ambulanceverpleegkundige i.o | CCU verpleegkundige │ MC verpleegkundige │ PHTLS │ ALS │ Burgerhulpverlener Hartveilig Wonen │ Veluwse Wens Ambulance

DiNozzo

• Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
Reactie #129 Gepost op: 1 september 2012, 10:42:00
Het vervangen van de borden door heel Nederland heeft ongeveer 5 miljoen euro gekost. In totaal kost het de staat inclusief aanpassingen in de infrastructuur en aanpassing van signalering en geluidschermen zo'n 140 miljoen euro. Verwacht wordt dat eenzelfde bedrag terug komt bij de staat aan extra verbruikte brandstofaccijns.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein