130 km per uur vanaf september 2012 de nieuwe norm

Auteur Topic: 130 km per uur vanaf september 2012 de nieuwe norm  (gelezen 63167 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,591
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #200 Gepost op: 18 november 2014, 15:27:11
Wat dacht je van het trajectcontrolesysteem op de A2 ?
Als men jou kenteken niet invoert of niet kan invoeren alszijnde ik hoef geen boete te ontvangen omdat ik wel harder mag rijden want ik rij elektrisch.
Dan krijg je na een paar weken elke dag 1 of meerdere contributiebijdrage per post en mag jij als eigenaar er van constant er tegen in beroep.
Zou ik ook niet vrolijk van worden want je kan er natuurlijk op rekenen dat het niet foutloof zal gaan verlopen onze overheid kennende.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #201 Gepost op: 19 november 2014, 00:33:24
Ik vind het zo'n nondiscussie... gewoon overal waar je 120 mocht 130 maken. Keep it simpel. Het is maar 10km.


kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Reactie #202 Gepost op: 19 november 2014, 09:40:31
Citaat van: CopVR3 link=msg=1309118 date=1416353604
Ik vind het zo'n nondiscussie... gewoon overal waar je 120 mocht 130 maken. Keep it simpel. Het is maar 10km.
En die kan je andersom net zo goed toepassen, het is maar 10 procent dus lekker naar beneden houden, beter nog, basis natuurkunde:  F = A×Cw×ρ×v˛/2 dus als je de snelheid in dit geval met 8% toeneemt neemt de weerstand (en dat kan je toch dus redelijk aan het verbruik koppelen) met 17% toe.
Hobby Bobby eenheid Den Haag


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #203 Gepost op: 19 november 2014, 14:36:19
Ja ook mee eens Kaasje. Wat mij betreft was 120 ook prima. Tijdswinst is minimaal in dit kleine landje vol files. Verbruik is stuk hoger. Maar al die snelheidswisselingen zijn irritant. 130 120 130 100 80 120 90 100 130 100 120 80.
Irritant he? En dat op veel snelwegen.


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #204 Gepost op: 6 juli 2016, 12:06:56
Kans op doden groter bij ongeluk op 130 km-snelweg

VANDAAG, 07:41 BINNENLAND

Op snelwegen waar 130 km per uur gereden mag worden, is de kans dat een ongeluk een dodelijke afloop heeft, groter dan op wegen met een lagere maximumsnelheid. Dat blijkt uit een analyse van door de politie geregistreerde ongelukken van de afgelopen jaren, die de Volkskrant heeft uitgevoerd.

Op wegen met een 130 km-limiet vielen vorig jaar bij 10 procent van de ongelukken met lichamelijk letsel een of meer doden. Op wegen waar 120 gereden mag worden, had 7,5 procent van deze ongelukken een dodelijke afloop, bij een snelheidslimiet van 100 daalde dat percentage naar minder dan 2 procent.  

Ook uit de cijfers van 2013 en 2014 is af te leiden dat bij ongelukken op wegen waar hogere snelheden zijn toegestaan, vaker doden vallen, schrijft de Volkskrant.

Ernstiger letsel
Volgens de Volkskrant wordt hiermee voor het eerst met cijfers de stelling van de Stichting Wetenschappelijk Onderzoek Verkeersveiligheid (SWOV) onderbouwd dat ongelukken bij hogere snelheden leiden tot ernstiger letsel.

Een woordvoerder van het ministerie van Infrastructuur en Milieu zegt het beeld van de Volkskrant niet te herkennen.

lees verder: http://nos.nl/artikel/2115676-kans-op-doden-groter-bij-ongeluk-op-130-km-snelweg.html  
Samen sterk in de hulpverlening!


André Welten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,386
Reactie #205 Gepost op: 6 juli 2016, 12:15:58
Allicht, ook de snelheidsverschillen tussen personenauto's en vrachtwagens/autobussen worden groter, dus de klap zal gewoon harder aankomen, lijkt me geen rocket-science...


Bert65

  • Heden vervoersbranche, voorheen medewerker Dierenambulance
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,998
Reactie #206 Gepost op: 6 juli 2016, 13:03:38
Dat is apart. De Telegraaf interpreteert het iets anders:
http://m.telegraaf.nl/article/26152748/niet-vast-te-stellen-dat-130-onveiliger-is


Bert65

  • Heden vervoersbranche, voorheen medewerker Dierenambulance
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,998
Reactie #207 Gepost op: 6 juli 2016, 13:08:12
Allicht, ook de snelheidsverschillen tussen personenauto's en vrachtwagens/autobussen worden groter, dus de klap zal gewoon harder aankomen, lijkt me geen rocket-science...
Toch rijdt meestal de vrachtwagen of bus achterop een file/zijn voorganger. Dat heeft dus niets te maken met de snelheid.


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,085
Reactie #208 Gepost op: 6 juli 2016, 13:58:21
Heb je dan cijfers bij die bewering? Volgens mij zijn de meeste kop-staart aanrijdingen in de file nog altijd tussen auto's. Alleen als een vrachtwagen of bus het doet is de stremming meestal langer.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


Bert65

  • Heden vervoersbranche, voorheen medewerker Dierenambulance
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,998
Reactie #209 Gepost op: 7 juli 2016, 01:23:13
Citaat van: DiNozzo link=msg=1434907 date=1467806301
Heb je dan cijfers bij die bewering? Volgens mij zijn de meeste kop-staart aanrijdingen in de file nog altijd tussen auto's. Alleen als een vrachtwagen of bus het doet is de stremming meestal langer.
Nee, mijn reactie komt op de, eveneens ongefundeerde opmerking:
Citaat van: André Welten link=msg=1434864 date=1467800158
Allicht, ook de snelheidsverschillen tussen personenauto's en vrachtwagens/autobussen worden groter, dus de klap zal gewoon harder aankomen, lijkt me geen rocket-science...