GRIP 1 Gaslekkage/explosiegevaar Mariniersweg - Rotterdam 14-02-2011

Auteur Topic: GRIP 1 Gaslekkage/explosiegevaar Mariniersweg - Rotterdam 14-02-2011  (gelezen 4707 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Highfield

• Zeeofficier Koninklijke Marine
  • Senior gebruiker
Reactie #10 Gepost op: 14 februari 2011, 19:34:06
Door sifons is dat niet mogelijk, anders zou de putlucht normaliter ook je huis in komen. Het gas is slechts aanwezig in de riolen, er is geen sprake van overmatige drukopbouw (aldus de berichtgeving).
Bijdragen op persoonlijke titel.

skippy02

• Senior gebruiker
  • Scanman Jan
Reactie #11 Gepost op: 14 februari 2011, 19:44:10
Ok, dat waterslot (siffon) ken ik. Maar is er dan geen enkel gevaar dat het gas toch op een of andere manier je woning in komt?
Ook niet door dat ventileren van de brandweer b.v.?
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.

mike

• Senior gebruiker
Reactie #12 Gepost op: 15 februari 2011, 10:24:28
Mariniersweg Rotterdam afgesloten na breuk in gasleiding

De Mariniersweg in het centrum van Rotterdam is maandag vanaf het eind van de middag in beide richtingen afgesloten geweest na een breuk in een gasleiding.
De breuk ontstond op de hoek van de Mariniersweg en de Vogelenzang. De gesprongen leiding zorgde ervoor dat gas in het riool stroomde. Dit gas werd uit het riool weggezogen.

Omwonenden moesten in hun huizen blijven omdat er even explosiegevaar dreigde. Rond acht uur was dit gevaar geweken. Netbeheerder Stedin kon een zogeheten bypass aanleggen, waarbij het transport van gas werd omgeleid.

Omdat de gasdruk niet afnam, konden omwonenden gewoon gas blijven gebruiken. Rond half tien kon het verkeer over de Mariniersweg worden hervat.

bron: TV rijmond

bartbev

• Forum gebruiker
  • bevelvoerder aspiranten-- 2010 beste jun. bev. nl.
    • www.blusgroeploppersum.nl
Reactie #13 Gepost op: 15 februari 2011, 15:18:25

wat voor een container is dit  e050

en waar word die specefiek voor in gezet , zelf dacht ik aan grote branden gezien de inhoud in karretjes zie een paar straatwaterkanonnen als ik het goed heb?
of zit aan de achterkant van de container ook een kleine (dompel)pomp?

enrico1972

• Senior gebruiker
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #14 Gepost op: 15 februari 2011, 17:13:30
Uit deze container hebben ze een op water aangedreven ventilator gehaald.
De ventilator ventileerde een put in de nabijheid van het lek en verneveld het gas op die manier.
Daarom zie je ook een leeg vak rechts boven in de container.
Wat er verder nog meer in zit durf ik je niet te vertellen dat laat ik graag aan anderen over.

Container heeft als roepnummer BM 50-1 en werd gebracht door de HA 55-1.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen

bartbev

• Forum gebruiker
  • bevelvoerder aspiranten-- 2010 beste jun. bev. nl.
    • www.blusgroeploppersum.nl
Reactie #15 Gepost op: 15 februari 2011, 17:18:17
Uit deze container hebben ze een op water aangedreven ventilator gehaald.
De ventilator ventileerde een put in de nabijheid van het lek en verneveld het gas op die manier.
Daarom zie je ook een leeg vak rechts boven in de container.
Wat er verder nog meer in zit durf ik je niet te vertellen dat laat ik graag aan anderen over.

oke dat was ook al het andwoord op een andere vraag waar ik nog mee zat dacht al dat ik zoon (Ik dacht schuim) ventilator zag.

Enrique

• Senior gebruiker
Reactie #16 Gepost op: 15 februari 2011, 18:02:59
Even inkoppen: het COBRA-blussysteem, waarmee ze met zeer hoge druk door een wand kunnen boren/spuiten via een mengsel van water en zand ofzo.
greetz,  Enrique

Remcotjuhhh

• Senior gebruiker
    • Remco Holst Fotografie
Noodhulp team plus Rode Kruis BHV Verzorgende IG http://www.remcoholst.nl  http://youtube.com/Remcotjuhhh

Rotterdammertje

• Forum gebruiker
Reactie #18 Gepost op: 17 februari 2011, 09:52:16
Grip 1 Gaslekkage Mariniersweg Rotterdam

Die monteur van Joulz heeft ook de avond van zijn leven gehad, onder politiebegeleiding aankomen.  098uo.

Maar hoeveel VC's zijn er TP geweest zie op een gegeven moment de VC van het GHOR langsschuiven, terwijl het nou niet echt een specifieke GHOR aangelegenheid was waar veel "witte" inzet is geweest.

Enrique

• Senior gebruiker
Reactie #19 Gepost op: 17 februari 2011, 18:31:41
Maar hoeveel VC's zijn er TP geweest zie op een gegeven moment de VC van het GHOR langsschuiven, terwijl het nou niet echt een specifieke GHOR aangelegenheid was waar veel "witte" inzet is geweest.  
Kenmerk van GRIP is natuurlijk de multidisciplinaire, integrale aanpak. Inclusief VC's. Tenzij men ze echt absoluut niet nodig vindt en ze afbestelt. Maar beter mee verlegen dan om verlegen.
greetz,  Enrique