Ik werk fulltime op de ambulance.
Een perifere Intensive Care is namelijk niet te vergelijken met het profiel van een Intensive Care in een Academisch Ziekenhuis.
Daarom geef ik ook zo duidelijk aan dat er verschillende levels zijn.
En inderdaad is er nog nooit onderzoek gedaan naar de zelfstandigheid van IC verpleegkundigen op de diverse levels IC. Dus laten we het er maar op houden dat het inderdaad mijn mening is.
Hoezo ontneemt een arts "het denken" van een verpleegkundige in de academie en hoezo staat "de" arts in de nek te hijgen van een verpleegkundige op de Intensive Care van een universitair ziekenhuis? Dat is gewoon lariekoek!
door de continue beschikbaarheid van artsen op een academische IC is de oplossing voor een probleem vaak al snel gegeven door een arts. Op een perifere IC is er een drempel: de arts is niet continue exclusief beschikbaar. De verpleegkundige verdiept zich eerst zelf in het probleem en gaat dan pas een arts raadplegen.
Wat ik dan weer aandoenlijk vind is de grappige tegenspraak in je laatste zin. Dokters mogen natuurlijk niet neerbuigend doen naar verpleegkundigen. Daarbij haal je vervolgens krachtig Isaac Newton aan, waarbij je zijn derde wet vervolgens verkeerd omschrijft.
Het is niet NODIG dat artsen neerbuigend doen over verpleegkundigen, doen ze dat wel (zoals hier eerder zeer duidelijk gebeurde) dan moeten ze er niet zo van op kijken dat de verpleegkundige ook neerbuigend over artsen gaan doen. Logisch toch?
En dat is wat ik bedoel met actie = reactie. En dat je daar gelijk de wet van Newton in ziet is niet mijn probleem. Ik schrijf alleen "actie is reactie" en niet: "De wet van Newton luidt: actie is reactie."