Peen, als je dan toch contact hebt (met Wim?) dan ben ik wel benieuwd of de meldingen niet uniform gemaakt kunnen worden. Sommige komen rechtstreeks uit GMS, andere worden schijnbaar handmatig opgemaakt (of aangepast)
Mwah, we zijn meer bezig om te zorgen dat ze eens de meldingen die op de groene lijst staan, daadwerkelijk gaan piepen. Sterker nog: dat de politie eens duidelijk maakt wat ze groene/gele/rode lijst vinden, qua persalarmering. Want er zit beweging in die lijsten. A.s. woensdag zit ik weer bij het overleg NVJ/nationalie pliesie: ik ben benieuwd !
Met andere woorden: ik ga niet over opmaak zeuren voordat ze eerst eens alle incidentcodes piepen die ze zouden moeten piepen.
Overigens: er gaan regelmatig dingen fout omdat er centralisten zijn die denken dat 'het niets is', 'iets anders is' of 'even geen tijd hebben'. We zijn dus bezig om de groene lijst (dat zijn immers incidenten die altijd gepiept mogen worden) automatisch verzonden te krijgen. Dan los je twee zaken op:
- er wordt altijd gepiept
- de opmaak wordt uniform, want de centralist heeft geen invloed meer op het verzenden
Maar er zal nog wat water door de Rijn/Vliet/Gantel stromen voor het zover is...
Peen