Je zou de boten van reddingsbrigades die aangesloten zijn bij RN KNBRD kunnen voorzien van een striping, zoals onderstaande. Met witte belettering "REDDINGSBRIGADE" en roepnummers etc. Maar dan gaat deze vlieger niet op voor HOGE
Alle boten van de KNRM varen met een vaandel in de mast. Dat zouden reddingsbrigades ook kunnen doen, een KNBRD vaandel aan je antenne, of hetzelfde als tijdens grotere evenementen varen met een stuk afzetling aan je antenne. Dat valt ook op.
En dat kan HOGE en "Chester" ook, de weg afzetten.
mmm, een vaantje aan je antenne, ben je niet bang dat dat je staande golf nadelig beïnvloed, vooral al het vaantje nat wordt?
En hoeveel meter afzetlint had je in gedachten. Graag wel zodanig dat je bij een bocht niet in je eigen staart bijt.
De voordelen zoals accijnsvrije benzine zie ik nog niet zo direkt gebeuren. BTW vrij is zo geregeld, even een BTW nummer aanvragen en hups, terugvragen die hap.
Wij hebben een nieuwe Motor aangeschaft in België (nieuwtje, krijgen jullie nog meer over te horen) hoef je met je Nederlands BTW nummer de BTW niet eens meer voor te financiëren. Is daar toch 21%. Scheelt op deze motor van 15395,00 euro de somma van 2.671,80 euro!
Ik kan me niet voorstellen dat stations als Andijk met de zelfde striping willen varen als RB eindhoven:
*
Hoge is een vereniging die hier (trouwens nergens) niet bij aangesloten is.
Henk
* ik heb vernomen dat de schipper de oefenpop later alsnog in de gaten kreeg en gered heeft en dus geslaagd is voor z'n examen.