Verplaatsen bewusteloze uit vrachtwagencabine

Auteur Topic: Verplaatsen bewusteloze uit vrachtwagencabine  (gelezen 12667 keer)

0 gebruikers (en 5 gasten bekijken dit topic.

p.i.m.

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 67
Reactie #20 Gepost op: 22 februari 2013, 14:14:35
Hoi allen,

Tijdens gehandicaptenconvooi die bij ons werd georganiseerd gingen de gehandicapten de cabine's in via de laadklep van een andere vrachtwagen die in het midden stond opgesteld, dus in principe kun je dat ook in noodgevallen doen op de weg als er een passererende vrachtwagen hem er naast kan "parkeren" alsmede je heb gelijk een goede werkplek als hv-er.
pim


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #21 Gepost op: 22 februari 2013, 14:16:48
Hoi allen,

Tijdens gehandicaptenconvooi die bij ons werd georganiseerd gingen de gehandicapten de cabine's in via de laadklep van een andere vrachtwagen die in het midden stond opgesteld, dus in principe kun je dat ook in noodgevallen doen op de weg als er een passererende vrachtwagen hem er naast kan "parkeren" alsmede je heb gelijk een goede werkplek als hv-er.
pim
Dat is mooi als je de ruimte hebt, en de voertuigen netjes opgesteld staan. Ervaringen leert ons dat na een ongeval met vrachtwagens je werkruimte erg beperkt is. ;)


p.i.m.

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 67
Reactie #22 Gepost op: 22 februari 2013, 14:22:37
Hoi,

Daar ben ik me van bewust, maar waar een wil is een weg en improviseren is ook nodig, als het kan, en anders is het gewoon a vrijmaken houden en cwk goed en dan maar wachten. Helaas ben ik als hv-er ervaringsdeskundige met vrachtwagenongeval......
pim


guest14264

  • Gast
Reactie #23 Gepost op: 22 februari 2013, 15:46:55
Mocht het niet perse moeten dat een persoon uit de vrachtwagen moet, maar hij bijvoorbeeld wel echt plat moet liggen zou je eventueel bij een vrachtwagen met slaapcabine, nog kunnen proberen om de chauffeur op zijn bed te krijgen.
Niet aan te raden, maar als het moet en de stoel naar achteren heeft om wat voor reden niet het gewenste effect, scheelt dat ook weer een ritje van 1.5 a 2m hoogte.


MarcoIF

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 350
    • RotterDamse Vos
Reactie #24 Gepost op: 22 februari 2013, 16:04:01
Mocht het niet perse moeten dat een persoon uit de vrachtwagen moet, maar hij bijvoorbeeld wel echt plat moet liggen zou je eventueel bij een vrachtwagen met slaapcabine, nog kunnen proberen om de chauffeur op zijn bed te krijgen.
Niet aan te raden, maar als het moet en de stoel naar achteren heeft om wat voor reden niet het gewenste effect, scheelt dat ook weer een ritje van 1.5 a 2m hoogte.

Gaat niet werken aangezien het bed achter de stoel is.
Zal je toch eerst de chauffeur rechtstandig moeten zetten en vervolgens achter de stoelen op bed neer leggen.
Als een chauffeur er rechtstandig eruit moet (dus op een plank) dan gaat de cabine een knip en scheer beurt krijgen.
Groetjes, Marco


guest14264

  • Gast
Reactie #25 Gepost op: 22 februari 2013, 16:06:57
Gaat niet werken aangezien het bed achter de stoel is.
Zal je toch eerst de chauffeur rechtstandig moeten zetten en vervolgens achter de stoelen op bed neer leggen.
Als een chauffeur er rechtstandig eruit moet (dus op een plank) dan gaat de cabine een knip en scheer beurt krijgen.

Ik had het middenconsole inderdaad niet meegerekend ::). Dacht even aan een vrachtwagen met een simpel gangpad, haha.
Buiten dat, mochten ze moeten knippen hebben ze een hoop werk.


EHBO-er

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,554
  • Ik denk dat ik denk
Reactie #26 Gepost op: 24 februari 2013, 16:50:24
Hoi allen,

Tijdens gehandicaptenconvooi die bij ons werd georganiseerd gingen de gehandicapten de cabine's in via de laadklep van een andere vrachtwagen die in het midden stond opgesteld, dus in principe kun je dat ook in noodgevallen doen op de weg als er een passererende vrachtwagen hem er naast kan "parkeren" alsmede je heb gelijk een goede werkplek als hv-er.
pim

twee convooien van 50 vrachtwagens uitladen via een laadklep gaat het niet worden, zeker als je weet dat halverwege een gezamelijke maaltijd wordt geserveerd.
op de parkeerplaats worden 100 vrachtwagens uitgeladen en weer ingeladen en de chauffeur helpt in eerste instantie.
Een aantal zijn mobiel goed genoeg om, op eigen kracht, uit de wagen te komen al dan niet hulp van de chauffeur
Zonodig lopen er veel vrijwilligers rond om waar nodig te helpen


p.i.m.

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 67
Reactie #27 Gepost op: 4 maart 2013, 10:08:20
Hoi,

Ik weet zeker dat je het over een ander concooi heb, aangezien het al vele jaren niet meer wordt gedaan n.a.v. een vervelend incident, daarnaast deden we het in/uitstappen met twee vrachtwagens, chauffers bleven in de vrachtwagens zitten en het waren meer dan 150 deelnemers, en de ehbo-ers, deden in/uitstap, ehv in het convooi, een ware logistieke onderneming en eten/drinken kreeg men na afloop, alles uitgevoerd in 1-richtingsverkeer.....etc etc..
pim
en nee ik woon niet in de omgeving van Veghel....


EHBO-er

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,554
  • Ik denk dat ik denk
Reactie #28 Gepost op: 4 maart 2013, 10:31:27
Hoi,

Ik weet zeker dat je het over een ander concooi heb, aangezien het al vele jaren niet meer wordt gedaan n.a.v. een vervelend incident, daarnaast deden we het in/uitstappen met twee vrachtwagens, chauffers bleven in de vrachtwagens zitten en het waren meer dan 150 deelnemers, en de ehbo-ers, deden in/uitstap, ehv in het convooi, een ware logistieke onderneming en eten/drinken kreeg men na afloop, alles uitgevoerd in 1-richtingsverkeer.....etc etc..
pim
en nee ik woon niet in de omgeving van Veghel....

truckrun uden / veghel