Al was je wel gewapend. Wat had je willen uitrichten met je wallie tegen automatische geweren. Hillis is geraakt door 37 kogels, zoveel hebben de 2 collega's niet eens samen op de man. Dus dat zij plat zijn gaan liggen begrijp ik heel goed.
Werken is heel leuk maar thuis komen bij je gezin is nog veel leuker.
Voor mij zijn het twee verschillende dingen.
Eigen veiligheid eerst. Ik roep niet dat die agenten direct uit de auto moesten springen en als Sonny Crocket en Ricardo Tubbs schietend achter de bad-guys aan moesten rennen. Sterker nog, zeker op die afstand, hopen dat ze niet jouw richting in schieten en je niet bemerken.
Tegelijkertijd kan ik mij niet voorstellen dat je op een dergelijke afstand van een mogelijke transactie zit en ongewapend bent. Juist vanwege je eigen veiligheid zou ik denken dat je als opsporingsambtenaar in deze zaken bent uitgerust met een vuurwapen ter verdediging. Over dit laatste punt is mijn verbazing.
Het klinkt als een brandweerman zonder ademlucht (wel om niet aangesloten) een gebouw met mogelijk brand insturen (toch even naar eigen business trekken
)
Het belangrijkste is nog altijd dat de opsporingsambtenaren heelhuids thuis komen!