Rokende hulpverleners

Auteur Topic: Rokende hulpverleners  (gelezen 14736 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Martinus

• Junior gebruiker
  • **
  • IVK'er 5e jaars
Reactie #40 Gepost op: 8 maart 2011, 13:45:56
Ik ben wel is voor een alcohol controle aan de kant gezet. De agent die mij vroeg of ik wou blazen die rook me een partij naar rook en die walm kwam niet uit zijn giechel, die kwam van zijn kleding af...dat is echt smerig als je kleding ook naar rook ruikt.

Verder moet een ieder zelf weten of hij/zij wilt roken. Alleen wanneer je aan het werk bent niet. Doe het lekker op het bureau/kazerne/post als je terug bent van uitruk/inzet...of als er even de tijd voor is
Kan me aan rokers niet storen... Alleen zo jammer dat je eigen kleding er zo van gaat stinken of de kleding van de roker
5e jaars student Integrale Veiligheidskunde

Diederick

• Student, vrijwilliger
  • Forum gebruiker
  • SIGMA, NRK, COC, student HBO-V
Reactie #41 Gepost op: 8 maart 2011, 15:45:53
Ervaringen verschillen? Ik zit zelf in het laatste jaar op de middelbare school en zie dat het roken juist net weer sterk opkomt onder jongeren. Sterker nog, zelfs in de brugklas stijgt het rook gehalte explosief.
Dit terwijl het er inderdaad op leek dat roken onder jongeren ''uit'' was.
Het zijn vooral de tieners waarbij het weer opkomt. In mijn generatie (20-25 van nu) is het inderdaad 'uit' geweest om te roken, precies om de reden dat het als zwakte wordt gezien.
Ik ben wel is voor een alcohol controle aan de kant gezet. De agent die mij vroeg of ik wou blazen die rook me een partij naar rook en die walm kwam niet uit zijn giechel, die kwam van zijn kleding af...dat is echt smerig als je kleding ook naar rook ruikt.
Dat vind ik inderdaad wel vervelend. Gister nog in een kroeg geweest waar gewoon werd gerookt, toen ik thuis kwam meteen onder de douche en de kleren in de wasmand... wat een stank.  >:(
“Nothing in the world is more dangerous than a sincere ignorance and conscientious stupidity.”  - Martin Luther King Jr.

strongbow

• Iets met een grote gele bus
  • Senior gebruiker
  • Don't worry, be happy!
Reactie #42 Gepost op: 8 maart 2011, 21:45:03

Kan natuurlijk ook een inzet in een cafe hebben gehad :)
Rust zal je redden....  BLS/AED/PBLS instructeur

Vinn

• Forum gebruiker
Reactie #43 Gepost op: 8 maart 2011, 21:50:44
Kan natuurlijk ook een inzet in een cafe hebben gehad :)

ik weet niet wanneer dit gebeurt is? maar daar mag je toch niet meer roken?

strongbow

• Iets met een grote gele bus
  • Senior gebruiker
  • Don't worry, be happy!
Reactie #44 Gepost op: 8 maart 2011, 21:55:00
Niet meer roken in een cafe???? Ik weet niet wanneer jij voor het laatst uit bent geweest, maar erg veel sprake van een rookverbod, dan wel het opvolgen ervan, is er al een tijdje niet meer  ;)

ik weet niet wanneer dit gebeurt is? maar daar mag je toch niet meer roken?
Rust zal je redden....  BLS/AED/PBLS instructeur

Vinn

• Forum gebruiker
Reactie #45 Gepost op: 8 maart 2011, 21:58:11
Niet meer roken in een cafe???? Ik weet niet wanneer jij voor het laatst uit bent geweest, maar erg veel sprake van een rookverbod, dan wel het opvolgen ervan, is er al een tijdje niet meer  ;)

zondag nog :)

ik bedoel er mee te zeggen/vragen of het in die periode was dat het NIET mocht, dan is de kans dus groter dat de agent het aan zich zelf te danken heeft.

Patriess

• Verpleegkundige/EHV/BHV+/LOTUS i.o.
  • Senior gebruiker
Reactie #46 Gepost op: 9 maart 2011, 10:50:51
Ik heb binnen het ziekenhuis ook collega's die roken, ik heb daar op zich geen problemen mee maar ik vind het wel erg vervelend als hun kleding stinkt, ik kan me namelijk niet voorstellen dat patienten die net uit de narcose het lekker vinden om zo'n indringende rooklucht te ruiken van de betreffende collega die aan bed staat.
Nurse powerrrrr

Diederick

• Student, vrijwilliger
  • Forum gebruiker
  • SIGMA, NRK, COC, student HBO-V
Reactie #47 Gepost op: 10 maart 2011, 13:49:08
Ik heb binnen het ziekenhuis ook collega's die roken, ik heb daar op zich geen problemen mee maar ik vind het wel erg vervelend als hun kleding stinkt, ik kan me namelijk niet voorstellen dat patienten die net uit de narcose het lekker vinden om zo'n indringende rooklucht te ruiken van de betreffende collega die aan bed staat.
Dat is het voordeel van buiten roken, dan waait die stank meer weg en gaat het niet zo in kleding zitten. Ongeacht of je net uit narcose komt lijkt het me zeer onprettig wanneer iemand die naar rook stinkt met je bezig moet.
“Nothing in the world is more dangerous than a sincere ignorance and conscientious stupidity.”  - Martin Luther King Jr.

Golly

• Medisch Milieukundig Adviseur en GAGS i.o. bij een GGD/VR
  • Senior gebruiker
  • Hulpverlenen bij Rampen en Evenementen
    • Rode Kruis Den Haag
Reactie #48 Gepost op: 27 maart 2011, 10:06:20
Ik rook niet, en kan ook echt niet tegen rook, een cafe waar gerookt wordt ga ik niet meer in.
Zo lijkt het mij ook erg vervelend wanneer je bijvoorbeeld een exacerbatie astma/copd hebt en dus al weinig lucht krijgt, je ook nog eens een ambu bemanning krijgt die nog restjes sigaret van net uitademen...
Vrijwillig: Evenementenhulpverlener, TL Noodhulpteam, Onderzoeker Nederlandse Rode Kruis

jvo

• ACH
  • Senior gebruiker
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #49 Gepost op: 28 maart 2011, 22:30:39
Ik rook niet, en kan ook echt niet tegen rook, een cafe waar gerookt wordt ga ik niet meer in.
Zo lijkt het mij ook erg vervelend wanneer je bijvoorbeeld een exacerbatie astma/copd hebt en dus al weinig lucht krijgt, je ook nog eens een ambu bemanning krijgt die nog restjes sigaret van net uitademen...

Het werkt ook (misschien wel vaker) de andere kant op: de ambubemanning die na een bezoek aan een copd'er doordrenkt is van de rook ;)
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-