Geneeskundige combinatie na 2015 / Grootschalige Geneeskundige Bijstand (GGB)

Auteur Topic: Geneeskundige combinatie na 2015 / Grootschalige Geneeskundige Bijstand (GGB)  (gelezen 103157 keer)

0 gebruikers (en 7 gasten bekijken dit topic.

Theo

  • Instr. EHBO, Instr. BLS/AED (En geïnteresseerd in een baan als Ambuchauffeur), NHT Chauffeur
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 184
    • EHBO Service Nederland
Ik ga inhoudelijk niet reageren. Dat is niet aan mij.

Maar voelde wel de noodzaak om een ander geluid te laten horen.  98uiye
De dwaas doet wat hij niet laten kan, de wijze laat wat hij niet doen kan.


Grumpy91

  • Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,145
  • If you can Dream it, you can do it!
Wat ik er opvallend aan vind is dat er wordt verwacht dat je "even" de opleidingskosten voor OGS betaald en dit hierna kan declareren. En aangezien die opleiding niet 3 tientjes kost vind ik het erg opvallend. Zo maak je niet de mensen enthousiast om dit te gaan doen en zie je dus dat voor dat stuk weinig mensen zich aanmelden.

Verder: Ik heb erover nagedacht om me aan te melden voor de NHT maar het is niet te doen: Woon in Limburg Noord en loop stage/ga naar school in Limburg Zuid. Dus ik blijf lekker EHBO'er binnen onze afdeling en jongerencoördinator.
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel


Arno-BN

  • Eerste hulpverlener, NHT, RK Biker
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 515
  • Eerste hulpverlener, NHT, RK Biker
Citaat van: Grumpy91 link=msg=1378463 date=1444763868
Wat ik er opvallend aan vind is dat er wordt verwacht dat je "even" de opleidingskosten voor OGS betaald en dit hierna kan declareren. En aangezien die opleiding niet 3 tientjes kost vind ik het erg opvallend. Zo maak je niet de mensen enthousiast om dit te gaan doen en zie je dus dat voor dat stuk weinig mensen zich aanmelden.
Dat had ik nagevraagd en op Yammer is bevestigd dat het door het Rode Kruis wordt betaald zodra je door de assessment heen komt. Men wil geen cowboys op de voertuigen als ze onder OGS rijden.


Theo

  • Instr. EHBO, Instr. BLS/AED (En geïnteresseerd in een baan als Ambuchauffeur), NHT Chauffeur
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 184
    • EHBO Service Nederland
Citaat van: Grumpy91 link=msg=1378463 date=1444763868
Wat ik er opvallend aan vind is dat er wordt verwacht dat je "even" de opleidingskosten voor OGS betaald en dit hierna kan declareren.

Die opmerking klopt dus ook niet blijkbaar..
De dwaas doet wat hij niet laten kan, de wijze laat wat hij niet doen kan.


Theo

  • Instr. EHBO, Instr. BLS/AED (En geïnteresseerd in een baan als Ambuchauffeur), NHT Chauffeur
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 184
    • EHBO Service Nederland
Citaat van: Arno-BN link=msg=1378464 date=1444764041
Men wil geen cowboys op de voertuigen als ze onder OGS rijden.

En die lijkt me duidelijk wel te kloppen...
De dwaas doet wat hij niet laten kan, de wijze laat wat hij niet doen kan.


Grumpy91

  • Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,145
  • If you can Dream it, you can do it!
Blijkbaar is het dus inderdaad achterhaald ja. Nu spit ik ook niet elke dag Yammer door en krijg ik elke dag via mijn collega's nieuwe informatie. Maar vind het wel goed dat ze dit dus veranderd hebben, nu heb je meer kans op succes dan met de andere opzet.
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel


Theo

  • Instr. EHBO, Instr. BLS/AED (En geïnteresseerd in een baan als Ambuchauffeur), NHT Chauffeur
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 184
    • EHBO Service Nederland
Citaat van: Grumpy91 link=msg=1378463 date=1444763868
en zie je dus dat voor dat stuk weinig mensen zich aanmelden.

En klopt die ?
De dwaas doet wat hij niet laten kan, de wijze laat wat hij niet doen kan.


Grumpy91

  • Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,145
  • If you can Dream it, you can do it!
Citaat van: Theo link=msg=1378468 date=1444764912
En klopt die ?

Ja: vele die ik heb gesproken (ook mensen van het SIGMA) zagen het niet zitten om zelf even de volledige OGS opleiding voor te schieten. En dan mensen van het SIGMA die wel mee gaan naar het NHT. En niet alleen van Limburg Noord.
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel


Arno-BN

  • Eerste hulpverlener, NHT, RK Biker
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 515
  • Eerste hulpverlener, NHT, RK Biker
Citaat van: Grumpy91 link=msg=1378469 date=1444765105
Ja: vele die ik heb gesproken (ook mensen van het SIGMA) zagen het niet zitten om zelf even de volledige OGS opleiding voor te schieten. En dan mensen van het SIGMA die wel mee gaan naar het NHT. En niet alleen van Limburg Noord.
Maar het voorschieten is dus achterhaald O0

https://www.yammer.com/rodekruis.nl/#/Threads/show?threadId=596914738 voor de mensen die Yammeren  ;)


RAdeR

  • Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 14,616
Er was iets met klok en klepel, wat was dat ook al weer.  ???

Jammer dat er geroeptoeterd wordt, zonder de bron te raadplegen.