Van mij mag je het gewoon zeggen: zakkenvullers.
1. Ik moest examen gaan doen; kreeg motorpech, netjes afgebeld vanaf de snelweg, vluchtstrook.
Toch de examenplaats a honderdzoveel euro moeten voldoen, anders mocht ik niet nog eens examen komen doen...dus je betaalt. Overmacht hadden ze nog nooit van gehoord, maar kon ermee leven het gemiste examen toch te betalen.
2. Ik wachten op de nieuwe uitnodiging met bijbehorende acceptgiro...kwam maar niet. Ik bel op en vertel dat ik op de nieuwe examenaanvraag wacht met de acceptgiro. Antw. SVPB: ''Die is allang verstuurd, examen is al geweest. Dit gemiste examen moet je eerst betalen, alvorens
weer een nieuw examen te mogen doen.''
Hup, de klachtenmolen in: schriftelijk, diverse keren telefonisch, via Defensie, niets noppes nada. Betalen, of je hebt die studie in je vrije tijd helemaal voor niets gedaan.
Toen ik het papiertje eindelijk had behaald, had ik na weken wachten nog steeds dat diploma niet. Bellen bellen bellen....waren ze een of ander certificaat van mij kwijtgeraakt, wat benodigd was om het diploma aan te vragen. Na e.e.a. met de LOI te hebben kortgesloten (na weer tig keer heen en weer bellen, kastje naar de muur) kreeg ik eindelijk dat vervloekte diploma binnen...