Aardbeving 8.9 Schaal van Richter + tsunami & brand kerncentrale -Japan 11-03-2011

Auteur Topic: Aardbeving 8.9 Schaal van Richter + tsunami & brand kerncentrale -Japan 11-03-2011  (gelezen 86254 keer)

0 gebruikers (en 6 gasten bekijken dit topic.

HBm

• Senior gebruiker
  • Overleden, maar niet vergeten
    • "Hulpverleningsforum, een dagelijkse bron voor leering en vermaak"
Ik vond het vanmiddag op de diverse journaals wel erg indrukwekkend.
Brandweermensen die na een speech en een hand van de commandant, naar de centrale van Fukushima vertrekken om daar te gaan werken, in de wetenschap dat ze er naar alle waarschijnlijkheid zwaar ziek uit zullen komen.
Voorheen helm met twee strepen - Overleden 21 april 2012

Groenemotormuis

• Utrecht
  • Senior gebruiker
  • Every day a new day to enjoy
Tsunami in Japan was 23 meter hoog
De tsunami die vorige week de Japanse noordoostkust trof, was 23 meter hoog. Dat meldt een Japanse krant op basis van onderzoek. Dat is twee keer zo hoog als tot nu toe werd gedacht.

http://www.rtl.nl/(/actueel/rtlnieuws/buitenland/)/components/actueel/rtlnieuws/2011/03_maart/18/buitenland/tsunami-in-japan-was-23-meter-hoog.xml

Rode Kruis: steun aan Japan op 6868
Het Nederlandse Rode Kruis heeft een rekening geopend om de slachtoffers van de natuurramp in Japan te helpen. Mensen die het land willen steunen, kunnen geld overmaken naar 6868.

http://www.rtl.nl/(/actueel/rtlnieuws/)/components/actueel/rtlnieuws/2011/03_maart/18/binnenland/rode-kruis_steun-aan-japan-op-6868.xml
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v

DaMook

• Senior gebruiker
  • BHV'er
Waarom eigenlijk geen giro 555 voor deze ramp ? Voor Haiti ed was dat wel.
Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS) I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)

skippy02

• Senior gebruiker
  • Scanman Jan
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.

skippy02

• Senior gebruiker
  • Scanman Jan

skippy02

• Senior gebruiker
  • Scanman Jan

skippy02

• Senior gebruiker
  • Scanman Jan
Ik begin me af te vragen of het toevoegen van water wel de oplossing is voor het waterprobleem.
Als ik zo naar de live-beelden kijk en de animaties dan heb ik grote twijfels of het water wel terecht komt waar het nodig is.
De kern van de centrale zit in een stalen mantel die ook nog voorzien is van beton.
Door scheuren is er misschien een opening maar de hele kap zal waarschijnlijk niet weg zijn.
Komt er dan nog wel water in de kern? Ik denk het niet.
Ik hoop niet dat de brandweermannen opgeofferd worden voor de media-aandacht en het idee dat er alles aan gedaan wordt om het probleem te verhelpen.

NHK WORLD 2nd day of SDF water injection completed
user: jokerarsenal

Bas89

• Junior gebruiker
  • **
Ik begin me af te vragen of het toevoegen van water wel de oplossing is voor het waterprobleem.
Als ik zo naar de live-beelden kijk en de animaties dan heb ik grote twijfels of het water wel terecht komt waar het nodig is.
De kern van de centrale zit in een stalen mantel die ook nog voorzien is van beton.
Door scheuren is er misschien een opening maar de hele kap zal waarschijnlijk niet weg zijn.
Komt er dan nog wel water in de kern? Ik denk het niet.
Ik hoop niet dat de brandweermannen opgeofferd worden voor de media-aandacht en het idee dat er alles aan gedaan wordt om het probleem te verhelpen.

NHK WORLD 2nd day of SDF water injection completed
user: jokerarsenal

het doel is ook niet om het water direct op de kern te laten vallen maar om het koelbad wat in het gebouw aanwezig is te vullen aangezien dat droog staat. maar de vrees bestaat dat dat betreffende koelbad dus lek is maar ze kunnen niet naar binnen door de straling en het explosiegevaar om dat te bevestigen.
dat is wat ik er van heb begrepen.

Merijn V

• Forum gebruiker
Er is grote behoefte aan medicijnen en medische voorzieningen.
Op dit moment zijn er 6500 doden bevestigd.
Bij de Fukushima centrale is een grote blusaktie aan de gang. (dit verklaart ook de grote stoomwolken)

Even een filmpje met wat foto's.

Страшные кадры катастрофы в Японии/The earthquake and tsunami in Japan
User: Russianhunter100

Wat een beelden, daar word je echt stil van... En wat een  groot gebied en, grote hoeveelheid mensen zijn er getroffen, Verschrikkelijk!!

Maar de vraag die gelijk bij mij opkomt is stel dat het ons in Nederland gebeurd. Wellicht is dit niet het juiste topic maar dit is wel het juiste forum om hierover te discussieren. Stel dat de Noordzee ineens omhoog komt, afgezien van of dat kan of niet, stel het gebeurd. Den Haag in één keer helemaal onder water, Rotterdam net als op de beelden, de AC Rotterdam is in elk geval gelijk uitgeschakeld, Haarlemmermeer onder water, Zeeland weg,  De kern centrale in Borssele kan met dezelfde gevolgen gaan kampen en het water komt waarschijnlijk tot aan Utrecht. Is hulpverlenend Nederland in enige mate voorbereid op zo'n ramp? Tokyo (regering) staat met deze ramp nog droog maar Den Haag gaat helemaal onderwater dus wie gaat hulpverlening in zo'n geval in Nederland eigenlijk coordineren?

HBm

• Senior gebruiker
  • Overleden, maar niet vergeten
    • "Hulpverleningsforum, een dagelijkse bron voor leering en vermaak"
Waarom eigenlijk geen giro 555 voor deze ramp ? Voor Haiti ed was dat wel.

555 is van de gezamelijke hulporganisaties en 6868 van het NL Rode Kruis zelf.
Japan heeft geen algemeen verzoek om humanitaire hulp gedaan, zo'n verzoek was er wel van Haïti.
De financiële steun die op de NL Rode Kruis rekening gestort wordt is voor hulp die door de zusterorganisatie in Japan wordt gecoördineerd.
Voorheen helm met twee strepen - Overleden 21 april 2012