Ja zit wat in, je hebt ten slotte ook 'het onderzoek ter zitting' en daarbij kan het helpen als de verdachte aanwezig is.
ik kijk een beetje wantrouwend tegen dat soort zaken, ik heb ooit eens ruim 7 uur op een buro gezeten ivm mogelijke medeplichtigheid aan het in bezit hebben van zendapparatuur zonder de benodigde machtiging (in de FM zendpiraten tijd, 1979), je mag dan 6 uur voor verhoor vastgehouden worden, maar zoals de betreffende brigadier van bijzondere wetten later toegaf, werd ik 6,5 uur vastgehouden ter intimidatie en het laatste half uur voor verhoor
Uiteraard stond in het PV dat ik netjes op tijd vrijgelaten was, terwijl het verhoor nog moest beginnen toen de 6 uur na aankomst op het buro al vertreken was.
Ah ja dat hoorde een beetje bij het kat en muis spelletje uit die tijd. (overigens veel gelachen met de mensen van bijzondere wetten uit die tijd hoor, beide partijen kenden elkaar goed en er was wederzijds respect en er viel nooit een onvertogen woord)
En allebei hadden we niet zo hoog op met de radiocontrolledienst uit die tijd die tegen de politie had verteld dat ze ons wel 'eventjes' uit de lucht zouden halen, viel tegen hahaha