Enkel kinlift

Auteur Topic: Enkel kinlift  (gelezen 5751 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Joffry Ambu-Vpk

  • Ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,455
  • Ambulanceverpleegkundige
Reactie #10 Gepost op: 23 oktober 2004, 22:03:04
In de praktijk (en ook in de theorie  :)   ) moet men de Trauma Jaw Thrust uitvoeren, bij deze methode wordt de nek gestabiliseerd en de mond geopend om de vrije ademweg te creeren, je voorkomt zo dat de nek gemanipuleerd wordt ten opzichte van het lichaam.
De ''head-tilt chinlift'' cq. ''Neck-lift'' is uit den boze omdat daarbij wel manipulatie van het hoofd t.o.v. het lichaam kan plaatsvinden. Probeer maar eens bij een lotus of een mede eerstehulpverlener (of evt. op een reanimatiepop)
Dus bij Trauma altijd de trauma jaw thrust  ;)
HBO-V, ACLS, IC, SOSA, PHTLS, PALS, LOV. PO AMLS en nog wat andere semi-interessante afkortingen. Ambulanceverpleegkundige instructeur (P)BLS AED, rod


Jorrin

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,704
    • Lotuskring Het Gewondennest
Reactie #11 Gepost op: 23 oktober 2004, 22:11:26
Probeer maar eens bij een lotus...

... wel voorzichtig he? ;) ;D


Joffry Ambu-Vpk

  • Ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,455
  • Ambulanceverpleegkundige
Reactie #12 Gepost op: 23 oktober 2004, 22:17:31
... wel voorzichtig he? ;) ;D

Tuurlijk Jorrin!! Altijd aardig zijn en blijven voor de dames en heren van de LOTUS , ze moeten nog langer mee  ;) ;D
HBO-V, ACLS, IC, SOSA, PHTLS, PALS, LOV. PO AMLS en nog wat andere semi-interessante afkortingen. Ambulanceverpleegkundige instructeur (P)BLS AED, rod


Jorrin

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,704
    • Lotuskring Het Gewondennest
Reactie #13 Gepost op: 23 oktober 2004, 22:19:16
Tuurlijk Jorrin!! Altijd aardig zijn en blijven voor de dames en heren van de LOTUS , ze moeten nog langer mee  ;) ;D

 8) ;D


lotus bianca

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,653
  • EHBO instructeur . LOTUS en oud sigma
Reactie #14 Gepost op: 23 oktober 2004, 22:42:59
Toch gaat het bij een bewusteloos so -er beter dan bij een lotus hoor omdat dan de spieren slap zijn.

Ik vind het alleen lastig als iemand een gebit heeft .
Toen ik de chinlift deed kwam het gebit los en was het na verwijdering heel moeilijk om nog te beademen(ingevallen mond).
Ook is het lastig om de chinlift vol te houden tijdens het beademen.
Maar dat is mijn ervaring er zullen best andere zijn die vaker met dit bijltje gehakt hebben en er anders over denken.

Ik vond dus de head tilt nek lift methode beter maar die kun je niet gebruiken bij trauma jammer genoeg.
GEIT NEET BESJTEIT NEET  WAER OF GEIN WAER DRAAN


Be

  • Gast
Reactie #15 Gepost op: 28 oktober 2004, 10:37:54
Volgens mij wil Koen graag weten hoe het toepassen van de chinlift in de practijk verloopt (denk aan dikke mensen, geen zichtbare kin etc), los van het feit dat er nog andere mogelijkheden zijn ;D
(Anders verzandt dit straks misschien weer in een discussie of EHBO'ers mayo tubus mogen inbrengen en is iedereen de eigenlijke vraag van Koen vergeten)

En ik ben ook wel benieuwd, dus als er iemand met praktijk ervaring is ....

ik doe het maar even zo, niet zo ervaren met het systeem.
ik heb een rea gedaan, en de chinlift toe gepast, maar
helaas, werkte niet naar zoals ik het geleerd heb.
wat te doen, welnu de oplossing die ik teplaatse heb bedacht de lift toepassen en dan door de neus blazen.
resultaat de borst kwam omhoog.
schinlift is leuk maar werkt niet echt, kaak omhoog houden en blazen, die twee dingen gaan niet te gelijk.
immers je bent te druk bezig, chinlift en door de neus werkt prima.
wel een rare woorden spel met m'n opleidings arts.
zijn reactie, tenzij dan anders.
en wat annie betrefd die mogen ze van mij dan aanpassen, reden misschien leer ik het dan beter of helemaal niet, tot aan die tijd de neus.
gegroet van een EHBOér uit Den Haag


EHBO-er

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,554
  • Ik denk dat ik denk
Reactie #16 Gepost op: 28 oktober 2004, 19:08:06
ik doe het maar even zo, niet zo ervaren met het systeem.
ik heb een rea gedaan, en de chinlift toe gepast, maar
helaas, werkte niet naar zoals ik het geleerd heb.
wat te doen, welnu de oplossing die ik teplaatse heb bedacht de lift toepassen en dan door de neus blazen.
resultaat de borst kwam omhoog.
schinlift is leuk maar werkt niet echt, kaak omhoog houden en blazen, die twee dingen gaan niet te gelijk.
immers je bent te druk bezig, chinlift en door de neus werkt prima.
wel een rare woorden spel met m'n opleidings arts.
zijn reactie, tenzij dan anders.
en wat annie betrefd die mogen ze van mij dan aanpassen, reden misschien leer ik het dan beter of helemaal niet, tot aan die tijd de neus.
gegroet van een EHBOér uit Den Haag

Een prachtig voorbeeld van äls het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan".
Perfecte hulpverlening !!!!!!