Allochtone ambulanceverpleegkundigen

Auteur Topic: Allochtone ambulanceverpleegkundigen  (gelezen 4779 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

harold

• Gast
Gepost op: 22 oktober 2004, 15:35:25
Het viel me op dat ik tot nu toe nooit een ambulanceverpleegkundige ben tegengekomen of gezien van buitenlandse afkomst.
Anders dan bij de politie en de brandweer heb ik de indruk dat de beroepsgroep ambulance-verpleegkundigen vrij homogeen is voor wat betreft afkomst.

Het kan best een illusie zijn. Kennen jullie wel allochtone ambulanceverpleegkundigen?
Waar komen ze dan vandaan? Hebben ze hun opleidingstraject vanaf het begin in Nederland gevolgd?

Ik heb het dan niet specifiek over de alom bekende groepen: Turken, Marrokanen, Antillianen, Surinamers maar ook Duitsers, Belgen...

RAdeR

• Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
Reactie #1 Gepost op: 22 oktober 2004, 20:43:03
In regio hollands midden werkt 1 allochtone (voor zo ver ik weet, maar ik ken ze niet allemaal) chauffeur.

Jeroen!

• Senior gebruiker
Reactie #2 Gepost op: 22 oktober 2004, 21:20:49
Ik weet dat er bij de VZA in zaandam ook een allochtone mevrouw werkt.

7194

• Senior gebruiker
Reactie #3 Gepost op: 22 oktober 2004, 21:34:00
Ik denk dat het mede mogelijk kan zijn vanwege bepaalde geloofsovertuigingen. Ik weet wel dat er maar weinig allochtonen leerlingen bij mij op school zaten. En de weinigen die er waren haakten ook al snel af in de opleiding.

Peter71

• Senior gebruiker
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #4 Gepost op: 22 oktober 2004, 21:35:16
Ik denk dat het mede mogelijk kan zijn vanwege bepaalde geloofsovertuigingen. Ik weet wel dat er maar weinig allochtonen leerlingen bij mij op school zaten. En de weinigen die er waren haakten ook al snel af in de opleiding.
wat waren dan de problemen waar die mensen tegenaan liepen ger@rd?

7194

• Senior gebruiker
Reactie #5 Gepost op: 22 oktober 2004, 21:40:00
Ik kan me herinneren dat vooral in het eerste jaar een aantal mensen uit de opleiding stapte.

Dit had mede te maken dat ze niet goed waren ingelicht over de inhoudt van de werkzaamheden van een verpleegkundige. Bijvoorbeeld bepaalde handelingen waarbij je lichamelijk contact met iemand hebt. Dit botste bij sommige met hun geloof. Andere redenen weet ik niet.

Christian

• Eerste hulpverlener | instructeur BLS/AED | verpleegkundige
  • Senior gebruiker
Reactie #6 Gepost op: 23 oktober 2004, 00:42:35
Wat ik van het zaalvoetbaltoernooi herinner is dat er daar ook allochtonen rond liepen en dan welde bekende groepen. Volgens mij in dienst van RAVU. De functie weet ik niet.

Christian

ikke

• Gast
Reactie #7 Gepost op: 28 oktober 2004, 12:41:31
bij het VZA in amsterdam werken er een paar volgens mij :)

rick

• Senior gebruiker
  • ambu
Reactie #8 Gepost op: 28 oktober 2004, 20:34:20
maar wat is de reden van dit onderwerp dan? ???

kennelijk is er geen behoefte aan onder allochtone verpleegkundigen.

of moeten we nu weer met positieve discriminatie gaan werven en eisen laten vallen zodat het er meer worden?

Rescue

• Senior gebruiker
Reactie #9 Gepost op: 30 oktober 2004, 19:43:24
Ik snap de reden van deze discussie ook niet echt..

Ik ken voldoende ambulancepersoneel van oorspronkelijk buitenlandse afkomst (met NL-passpoort)..
Waarom wil je dit weten ? en wat wil je losmaken. ?