Ambulance's worden steeds groter en hoger

Auteur Topic: Ambulance's worden steeds groter en hoger  (gelezen 1727 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Gepost op: 18 maart 2011, 16:52:00
Enkele voorbeelden: antennes die het dak van garages raken, takken van bomen die je ''alley-verlichting'' beschadigen, antennes die over het plafond van de garage in het EMC ratelen (totdat het kapot gaat), oude dorpskernen met smalle straatjes waar je soms niet of nauwelijks doorheen komt, loopbruggen bij verzorgingshuizen etc. waar je net niet onderdoor kan, kans op schade door wegverkantelingen, ga zo maar door.

Zo kun je soms best een smal straatje inrijden, maar bij een flinke kuil of bult schommelt je containeropbouw akelig dicht langs palen, bomen of andere geparkeerde voertuigen.

Okee, je hebt veel werkruimte achterin, maar er zijn ook nadelen. Ben benieuwd naar overige ervaringen met de steeds groter wordende ambulances! En wat zijn bij jullie de meest voorkomende schades?




Bart S

  • Gast
Reactie #1 Gepost op: 18 maart 2011, 17:05:37
Wij hebben verschillende typen containeropbouw getest, en zijn uiteindelijk toch terechtgekomen bij de Sprinter-bus. Groter dan een Chevy, maar kleiner dan de container die toch van binnen te groot werd gevonden. Schades bij de containers waren bij ons het meest aan de zijlampen die bleven haken achter kettingen van roldeuren etc (kwestie van ook even omhoog kijken als het krap wordt) en schade aan de bovenzijde (en roldeur) door te vroeg een garage in of uit te willen rijden. Maar ik heb niet het idee dat de containers meer schades oplopen door hun grootte.


hoefhaan

  • IC VPK, Ambulance VPK
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 818
  • maak ze beter!
Reactie #2 Gepost op: 16 juni 2011, 20:00:09
Ik rij in een regio waar met name de Sprinter met WAS opbouw wordt gereden. Daar niet vaak schades aan het dak geloof ik. (werk er nog niet zo lang) Ambu's passen wel maar net in de garage. Hoogte ambu is 2.80 meter
De ruimte binnen is ideaal maar moet ook niet veel groter zijn. Je kunt er redelijk goed met twee man werken en hebt toch voldoende mogelijkheden om te steunen en overal bij te kunnen (als er gereden wordt)
De chevi en de VW t5 vind ik te klein. Zeker als je er eens met twee man in moet werken.
Trained to save your ass, not to kiss it! :-)  Uitspraken hier doe ik uit persoonlijke titel en niet namens mijn werkgever.