Signalering op privé voertuigen

Auteur Topic: Signalering op privé voertuigen  (gelezen 264747 keer)

0 gebruikers (en 9 gasten bekijken dit topic.

specialagent112

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 333
Reactie #310 Gepost op: 5 oktober 2012, 14:34:08
De lichtjes zijn wel mooi ingebouwd... Maar wel een beetje riskant >:D


hoefhaan

  • IC VPK, Ambulance VPK
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 818
  • maak ze beter!
Reactie #311 Gepost op: 5 oktober 2012, 14:41:59
Wow, 79 mensen geven hier aan signalering op een prive-auto te hebben......
 
Ik vraag me werkelijk af hoeveel van die mensen deze daadwerkelijk nodig hebben. In veel gevallen is mij dat echt totaal niet duidelijk.
Alleen om veiligheid te creeeren bij een ongeval?

Even serieus: hoevaak ben je één van de eersten ter plaatse bij een ongeval? Ik zit veel op de weg zowel overdag als 's avonds en zelfs vaak 's nachts maar het overkomt mij zelden.

Met een prive-auto betrokken zijn bij werkzaamheden, ok. Dan kan ik er nog in komen. je moet dan uitvoegen en invoegen op plaatsen waar men het niet verwacht. Maar dan volstaat een simpele magneetpit toch ook?

Waarom al dat geld uitgeven aan iets wat je in feite vrijwel nooit mag gebruiken...
(Even off-topic: dat vind ik ook van spoilers, sieruitlaten etc, dit soort versiering laat mij altijd mijn hoofd draaien om nog eens te kijken. Niet om te bewonderen maar om eens goed te kunnen lachen)

en dan gaan mensen hier spreken over Fend off zetten van een prive-voertuig. Wel eens bedacht waarom er strepen in een bepaalde richting zitten op voertuigen die daarvoor gemaakt zijn?
En alarmlichten (die toch voor dat soort situaties bedoeld zijn) zijn dan minder goed zichtbaar.

En blauwe lampen???
Lijkt mij echt niet juist om die bij je te hebben, en zeker niet om die te gebruiken, ook al is het op afgesloten terrein. Die lampen zijn voorbehouden aan professionals, en daar wil je je toch niet onterecht voor uitgeven...

Eens even een voorzichtige stelling deponeren...
Het optuigen van een auto met allerhande signalering komt voort uit wannabe gedrag.
Trained to save your ass, not to kiss it! :-)  Uitspraken hier doe ik uit persoonlijke titel en niet namens mijn werkgever.


VKRC

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 670
    • www.DeVerkeersregelaarsCentrale.nl
Reactie #312 Gepost op: 5 oktober 2012, 15:10:02
Eens, en een Ambulanceverpleegkundige had eigenlijk Arts willen wezen  e050

Van jou had ik toch wel een iets betere stelling in verwacht met iets meer nuance er in.

Volgens mij, maar ik ben maar een simpele ziel, hebben merendeels van deze mensen regelmatig "andere" gedragingen in het verkeer dan normaliter van ze verwacht worden.
Als mensen daar extra in willen investeren, dan kan ik me dat goed voorstellen.
De Verkeersregelaars Centrale | [url=http://www.deverkeersregelaarscentrale.nl/vacat


klf grimmenstein markt

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,001
  • De enige particuliere bepakte VW LT brandweerbus
    • KLF Grimmenstein markt
Reactie #313 Gepost op: 5 oktober 2012, 15:38:36
en dan gaan mensen hier spreken over Fend off zetten van een prive-voertuig. Wel eens bedacht waarom er strepen in een bepaalde richting zitten op voertuigen die daarvoor gemaakt zijn?
En alarmlichten (die toch voor dat soort situaties bedoeld zijn) zijn dan minder goed zichtbaar.

En blauwe lampen???
Lijkt mij echt niet juist om die bij je te hebben, en zeker niet om die te gebruiken, ook al is het op afgesloten terrein. Die lampen zijn voorbehouden aan professionals, en daar wil je je toch niet onterecht voor uitgeven...

Eens even een voorzichtige stelling deponeren...
Het optuigen van een auto met allerhande signalering komt voort uit wannabe gedrag.

Allereerst:

Op grond van welke regelgeving wil JIJ verbieden dat er blauw op een voertuig aanwezig is EN gebruikt wordt. Op een afgesloten terrein is de RRV niet van toepassing!! Om die reden kun je je op een afgesloten terrein al niet voor een prof uitgeven.

Ten tweede:

Blauwe zwaail en of knipperlichten hebben in de hele RVV geen enkele meerwaarde indien deze gemonteerd zitten op welk voertuig ook. Voertuigen (en dat zou jij moeten weten als ambu VP) met blauwe zwaai en of knipperlichten zijn niets meer of minder in het verkeer als een voertuig welke niet over deze verlichting beschikt. Pas wanneer de blauw verlichting wordt gebruikt (en dus werkt) en dan nog in alleen samenhang met een meertonige hoorn heeft het meerwaarde.
De monteur die dus een proefrit maakt met jou ambu, zou zoals jij het stelt, de OGS dus maar moeten afdekken anders mocht hij wel eens een wannabee zijn of zich ten onrechte uitgeven voor een prof ????

Als laatste, het optuigen van een voertuig gelijkend een HV voertuig heeft voor de meeste eigenaren geen enkele verbeelding richting wannabee gedrag, die weten echt wel dat je er met je vingers af moet blijven, maar behouden hun voertuigen (daarmee ook de voormalige voertuigen van jou werkgever) voor de geschiedenis van de hulpverlening en uit respect voor de mensen die er in de periode dat de voertuigen dienst hebben gedaan.

Tja, dat die, in jou ogen, wannabees soms tijdens evenementen (al of niet op de openbareweg) hun OGS mogen gebruiken dat is veelal geregeld in de evenementen vergunningen en soms zelfs VERPLICHT in die evenementen vergunningen. (zie bijv. de vergunningen voor het KBF)


Prive voertuig JA gebruik van de OGS (op de openbareweg) JA wannabee in de verste verte niet NEE en waarom niet, ik moet er niet aan denken aan de shit die een brandweermedewerker overzich heen kan krijgen, heb aan een kruising gewoond waar soms 2 of meer ernstige ongevallen per dag plaats vonden en heb genoeg shit gezien die door de brandweer uitgeknipt mochten worden en toen als kleine jongen al besloten..... Dat is een taak voor mensen die er echt tegen kunnen maar niet voor mij. Maar dat ik nu een ex HV voertuig bezit ben ik toch echt niet opeens alsnog een wannabee, respect voor hen die dergelijke voertuigen moeten gebruiken en alleen daarom zijn die voertuigen het waard om bewaard te blijven bij een idioot dat dan weer wel....
Eigenaar van het voormalige KLF Grimmenstein markt http://www.vwbrandweerbus.nl Namens Perfact-group werkvoorbereider bij stadsverwarming Purmerend


INRI

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 640
Reactie #314 Gepost op: 5 oktober 2012, 18:21:37
Eens even een voorzichtige stelling deponeren...
Het optuigen van een auto met allerhande signalering komt voort uit wannabe gedrag.
Mee eens  098uo vreesde dat ik de enige was die hier met opgetrokken wenkbrouwen sommige video's keek....


Gast

  • Gast
Reactie #315 Gepost op: 5 oktober 2012, 18:29:23
Harde stellingen poneren betekent ook nadenken over de keerzijde van je stelling:
Hoe zit het dan met mensen die werkzaam zijn in de hulpverlening en met oranje signalering in/op hun voertuig. Wannabe-gedrag gaat dan al niet meer op.

Dan zou je uit mogen gaan van de welwillendheid en het hulpverlenende karakter van de persoon dat diegene, uit voorzorg of bedachtzaamheid, net zoals een geel hesje, een zwaailicht of flitsers met meer attentiewaarde dan alarmlichten bij zich in de auto heeft, want wannabe-gedrag is een hulpverlener immers vreemd, mee eens?

Dan de tegenstelling, is het ook niet mogelijk dat personen die NIET werkzaam in de hulpverlening zijn, ditzelfde hulpverlenende karakter en/of bedachtzaamheid en verkeersbewustzijn hebben?
Met een wijzende vinger iemand wannabe noemen ontslaat je niet van de plicht in je eigen spiegel te kijken en je af te vragen waar deze aversie vandaan komt, kun je dat uitleggen?


Stefan Verkerk

  • Fotograaf Wezep e.o.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,968
  • Weerliefhebber
    • StefanVerkerk.nl
Reactie #316 Gepost op: 5 oktober 2012, 18:35:29
Als ze die in Blikopdeweg of Wegmisbruikers zo stilzetten, mag hij ze er gelijk afhalen denk ik, weet eigelijk zeker.
Deze lampjes zijn er al zeer snel afgehaald ;-) video is ook al een beetje oud (2010).
www.stefanverkerk.nl | www.hmpaal.nl | PPK houder | Canon


klf grimmenstein markt

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,001
  • De enige particuliere bepakte VW LT brandweerbus
    • KLF Grimmenstein markt
Reactie #317 Gepost op: 5 oktober 2012, 20:17:47
Deze lampjes zijn er al zeer snel afgehaald ;-) video is ook al een beetje oud (2010).

Wat weet jij wat wij niet weten Stefan ??

Mee eens  098uo vreesde dat ik de enige was die hier met opgetrokken wenkbrouwen sommige video's keek....

Een stelling die slaat als een tang op een varken de reden heb ik al uitgelegd en heeft caprice nog eens voorzichtig heeft herhaald.
Niet elke niet hulpverlener met signalering is daardoor per defenitie een wannabee
Eigenaar van het voormalige KLF Grimmenstein markt http://www.vwbrandweerbus.nl Namens Perfact-group werkvoorbereider bij stadsverwarming Purmerend


sylvester1986

  • Gast
Reactie #318 Gepost op: 5 oktober 2012, 20:59:00
Mooi voorbeeld, van een hulpverlener met signalering op zijn privé auto.
Als het op deze manier gebruikt wordt is er toch geen probleem?

Voor de liefhebbers is er ook een foto beschikbaar, auto in 'fend off';



piet60

  • vkr-pop
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 628
Reactie #319 Gepost op: 5 oktober 2012, 21:22:56
Mooi voorbeeld, van een hulpverlener met signalering op zijn privé auto.
Als het op deze manier gebruikt wordt is er toch geen probleem?
Zo te zien is die HV'er eerst terplaatse geweest en de politie heeft bij aankomst zich er als extra buffer achter gezet.
Ik zou zelf nooit als eerste TP mijn auto zo plaatsen zelfs niet met een amber in werking. Ik zou in de vluchtstrook staan, alarmknipper aan.
Dan uitstappen, fluor hesje aan (niet VKRhes op snelweg) als helpende burger en met handgebaar-snelheid minderen aandacht vestsigen dat er wat loos is. Op een N-weg zou ik dan wel eventueel VKRhes omdoen want dan ben ik bevoegd en de baas melden dat ik in privetijd hulp bied bij een incident. Dat wordt dan door de baas als inzet genoteerd om verzekeringstechnisch gedekt te zijn.
Is reeds tweemaal voorgekomen. Maar dan nog gaat de auto als het kan de berm in.