Ach ik krijg ook wel eens aanvragen van privé personen die amber verlichting op hun voertuig willen hebben.
In Duitsland is het bijvoorbeeld toegestaan om 2 amberkleurige flitslampen naar achter de hebben, om te waarschuwen voor files (zogenaamde Paragraaf 53 lampen)
In Nederland irriteer ik me alleen mateloos aan mensen die erg graag amber signalering op hun auto willen hebben en vervolgens klagen dat het zo "duur" is.
Vervolgens schroeven ze dan allerlei chinese zooi op hun auto, hetgeen het eerder een speelgoed effect geeft, in plaats van daadwerkelijk hun functie vervullen en dan reduceer je het eerder tot leuk hebbeding, dan echt professionele uitstraling voor het bedrijf.
Zwaailicht ter afwendig van gevaar prima, maar zodra je een oranje lamp op de auto hebt, heb je niet meteen het recht om op vluchtstrook te stoppen of andere vreemde acties...
En als er geen budget is voor ledjes op de hoedenplank, mensen, doe anderen een lol en spaar voor een goede 2e hands magneetlamp.
Vanaf 2014 is namelijk (eindelijk!!) die china meuk verboden, omdat dan ook de gele signalering standaard aan een keurmerk moet voldoen.
Het feit dat het bij een APK keuring niet opvalt, of er geen commentaar op komt, wil niet automatisch zeggen dat je het op je auto mag hebben en het geeft ook niet automatisch het recht om het te mogen voeren...