Signalering op privé voertuigen

Auteur Topic: Signalering op privé voertuigen  (gelezen 264956 keer)

0 gebruikers (en 21 gasten bekijken dit topic.

sylvester1986

  • Gast
Reactie #650 Gepost op: 14 augustus 2013, 20:08:18
Citaat van: PatrickSP link=msg=1191978 date=1376502635
Waar staat precies dat het moet?
Citaat van: Richtlijn Gebruik Gele attentieverlichting - Incident Management
Zwaailicht bij inrijden afzetting Een werkvoertuig dat een afzetting inrijdt, gebruikt kort het zwaailicht. Dit wordt gedaan om te voorkomen dat er verkeer achter het voertuig aan de afzetting inrijdt.

Citaat van: Richtlijn Gebruik Gele attentieverlichting - Incident Management
Zwaailicht bij uitrijden afzetting Een werkvoertuig dat een afzetting uitrijdt, gebruikt kort het zwaailicht. Dit wordt gedaan om aan te geven dat het werkvoertuig weer aan het verkeer gaat deelnemen
.


DeMassel

  • Uitvoeringsbegeleider/Vakman verkeersmaatregelen
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 633
  • Bordenslepende AED'er
    • Fautoograaf
Reactie #651 Gepost op: 14 augustus 2013, 21:20:24
Citaat van: PatrickSP link=msg=1191978 date=1376502635
Waar staat precies dat het moet? OGS2009 kent alleen maar de optie om amber te voeren als de kans bestaat ..........
De amberverlichting voor niet-hulpdienstenvallen toch niet onder de regeling OGS?
Maar gewoon onder de RVV. Is hier op het forum al eens eerder over gediscussieerd in een ander topic die ik niet
zo snel kan weervinden
-Uitvoeringsbegeleider bij Traffic Service Nederland & Hobbyfotograaf -AED-bediener / Reanimator / BHV


-Volvo-34-

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,199
Reactie #652 Gepost op: 15 augustus 2013, 15:03:46
Over 2 weekjes heb ik mijn eigen auto. Een Volkswagen Golf VI comfort. Het geval is dat ik fotografeer voor de brandweer, en in een aed team zit. Ook controleer ik samen met een maatje door de hele regio zo'n 30 AED's op functioneren. Aangezien de donkere tijden er weer aankomen, wil ik mede daardoor goede oranje signalering inbouwen om op te vallen, aangezien wij soms voor die controle's op ongebruikelijke plekken parkeren. (Ivm lastige locaties van de aed's. )

Ik zat te denken, aan Whelen spul of van een andere goed merk, met een buget van eigenlijk niet meer dan 700/800 euro. Ik wil er graag 2 grill flitsers in, een dashboard, en 2 hoedenplank flitsers.

Wat zouden jullie mij adviseren, binnen dit budget? En is dit een goede set-up?
Hulpdiensten fotograaf - First AED Responder - Vrijwilliger stichting '6 minuten Waterland'.


INRI

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 640
Reactie #653 Gepost op: 15 augustus 2013, 15:06:52
Citaat van: -Volvo-34- link=msg=1192210 date=1376571826
Over 2 weekjes heb ik mijn eigen auto. Een Volkswagen Golf VI comfort. Het geval is dat ik fotografeer voor de brandweer, en in een aed team zit. Ook controleer ik samen met een maatje door de hele regio zo'n 30 AED's op functioneren. Aangezien de donkere tijden er weer aankomen, wil ik mede daardoor goede oranje signalering inbouwen om op te vallen, aangezien wij soms voor die controle's op ongebruikelijke plekken parkeren. (Ivm lastige locaties van de aed's. )
Nu wil ik niet lastig zijn, of verkeerd overkomen. Maar extra signalering inbouwen omdat je af en toe ergens parkeert? Op welke ongebruikelijke plekken wil je dan parkeren als ik zo vrij mag zijn?


sylvester1986

  • Gast
Reactie #654 Gepost op: 15 augustus 2013, 15:11:31
Dit vind ik geen reden voor Amber signalering.
Citaat van: -Volvo-34- link=msg=1192210 date=1376571826
Over 2 weekjes heb ik mijn eigen auto. Een Volkswagen Golf VI comfort. Het geval is dat ik fotografeer voor de brandweer

Zo'n set-up zou ik niet doen, ik zou voor dat geld kijken naar een plakpit* of mini lichtbalk.

* Ikzelf heb een Whelen Cadet met flashback shield, ideaal als je naar 1 kant licht wil uitstralen.


-Volvo-34-

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,199
Reactie #655 Gepost op: 15 augustus 2013, 15:14:24
Citaat van: DvdW link=msg=1192212 date=1376572012
Nu wil ik niet lastig zijn, of verkeerd overkomen. Maar extra signalering inbouwen omdat je af en toe ergens parkeert? Op welke ongebruikelijke plekken wil je dan parkeren als ik zo vrij mag zijn?
Langs de weg, midden in de straat, of in de berm. Dit omdat onze AED's vaak langs wegen, of aan gebouwen hangen, waar niet meteen parkeermogelijkheid is. & veel van onze vrijwilligers gebruiken ook de oranje flitser tijdens een aed inzet. Omdat je dan even niet snel je auto netjes gaat parkeren.. Dit wordt overigens gedoogd door de plaatselijke agenten (gebruik van oranje lampen)
Hulpdiensten fotograaf - First AED Responder - Vrijwilliger stichting '6 minuten Waterland'.


-Volvo-34-

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,199
Reactie #656 Gepost op: 15 augustus 2013, 15:19:12
Citaat van: Sylvester link=msg=1192216 date=1376572291
Dit vind ik geen reden voor Amber signalering.
Zo'n set-up zou ik niet doen, ik zou voor dat geld kijken naar een plakpit* of mini lichtbalk.

* Ikzelf heb een Whelen Cadet met flashback shield, ideaal als je naar 1 kant licht wil uitstralen.
Ben ik met je eens, maar de signalering zal ook alleen aangaan, als het gewenst is in een gevaarlijke situatie. Het is namelijk zo geregeld, dat ik binnen de lintjes mag fotograveren, onder verantwoording van de brandweer.
Hulpdiensten fotograaf - First AED Responder - Vrijwilliger stichting '6 minuten Waterland'.


Frank.

  • Hoofdagent
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,170
Reactie #657 Gepost op: 15 augustus 2013, 15:21:16
En daar wil je wel tot 800 euro aan uitgeven? Als je dan zonodig amber wilt hebben, volg dan Sylvesters advies op en koop voor weinig een losse pit.


sylvester1986

  • Gast
Reactie #658 Gepost op: 15 augustus 2013, 15:35:28
Wil je het echt makkelijk, dus zonder draden oid, dan is er: Britax zwaailicht op batterijen.


Joffry Ambu-Vpk

  • Ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,455
  • Ambulanceverpleegkundige
Reactie #659 Gepost op: 15 augustus 2013, 15:44:30
Citaat van: -Volvo-34- link=msg=1192210 date=1376571826
Over 2 weekjes heb ik mijn eigen auto. Een Volkswagen Golf VI comfort. Het geval is dat ik fotografeer voor de brandweer, en in een aed team zit. Ook controleer ik samen met een maatje door de hele regio zo'n 30 AED's op functioneren. Aangezien de donkere tijden er weer aankomen, wil ik mede daardoor goede oranje signalering inbouwen om op te vallen, aangezien wij soms voor die controle's op ongebruikelijke plekken parkeren. (Ivm lastige locaties van de aed's. )

Ik zat te denken, aan Whelen spul of van een andere goed merk, met een buget van eigenlijk niet meer dan 700/800 euro. Ik wil er graag 2 grill flitsers in, een dashboard, en 2 hoedenplank flitsers.

Wat zouden jullie mij adviseren, binnen dit budget? En is dit een goede set-up?

Als die AED's op lastige plekken staan dan is het voor de gebruikers/ophalers van die AEDD ook niet erg veilig om daar te parkeren. Is daar wel over nagedacht bij het plaatsen van de AED's?
HBO-V, ACLS, IC, SOSA, PHTLS, PALS, LOV. PO AMLS en nog wat andere semi-interessante afkortingen. Ambulanceverpleegkundige instructeur (P)BLS AED, rod