Signalering op privé voertuigen

Auteur Topic: Signalering op privé voertuigen  (gelezen 265001 keer)

0 gebruikers (en 8 gasten bekijken dit topic.

sylvester1986

  • Gast
Reactie #730 Gepost op: 3 december 2013, 00:12:53
Plaatsing van het voertuig is altijd goed om over na te denken, hoe zouden anderen het hebben gedaan op zo'n rotonde?


guest14264

  • Gast
Reactie #731 Gepost op: 3 december 2013, 00:25:43
Citaat van: Sylvester link=msg=1224905 date=1386025973
Plaatsing van het voertuig is altijd goed om over na te denken, hoe zouden anderen het hebben gedaan op zo'n rotonde?

In dit geval achter het voertuig, zo blokkeer je de verkeersstroom van de rotonde.
Daarna meteen de auto van de rotonde duwen en op veiligere plaats zetten.


sylvester1986

  • Gast
Reactie #732 Gepost op: 3 december 2013, 00:33:42
Citaat van: RoelSmitsFotografie link=msg=1224909 date=1386026743
In dit geval achter het voertuig, zo blokkeer je de verkeersstroom van de rotonde.
Daarna meteen de auto van de rotonde duwen en op veiligere plaats zetten.
Dus voor de Rode stip, waar je de 4 strepen ziet, bedoel je?
Dat stukje was in dit geval vrij en ik wilde mijn auto niet te dicht op het beschadigde voertuig zetten, want als er dan 1 op klapt ben je verder van huis.


BartvdB

  • Medewerker bij 2 Reddingsbrigades :)
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 61
Reactie #733 Gepost op: 3 december 2013, 00:35:31
Links van die stip op de foto, met de neus van het voertuig naar de binnenring, zodat je het verkeer dwingt de binnenbocht te nemen, jammer voor degene die die afslag moet hebben.


xangadib

  • IvP
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 422
Reactie #734 Gepost op: 3 december 2013, 00:37:48
Ik ken de rotonde inmiddels. Het merendeel van het verkeer gaat in 2 stromen de rotonde op en het meeste verkeer gaat dan ook nog eens rechtdoor. De plek die Sylvester heeft gekozen is niet eens heel erg gek, het dwingt de grootste stroom aan de kant voor het knelpunt. Het alternatief op de rotonde zorgt er voor dat de stromen op de rotonde moeten invoegen. Ik vind het geen verkeerde oplossing.

Het is een doorgaande rotonde, daarvan een hele poot afsluiten wordt een grote puinhoop, in korte tijd.
Digitaal onderzoek


VKRC

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 670
    • www.DeVerkeersregelaarsCentrale.nl
Reactie #735 Gepost op: 3 december 2013, 00:40:37
Ik had hem tot de haaientanden gedaan  O0
De Verkeersregelaars Centrale | [url=http://www.deverkeersregelaarscentrale.nl/vacat


BartvdB

  • Medewerker bij 2 Reddingsbrigades :)
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 61
Reactie #736 Gepost op: 3 december 2013, 00:42:41
Uiteraard, de gekozen plek is zeker niet verkeerd, zoals ik Sylvester ook al via PM vertelde: Je moet roeien met de riemen die je heb.
Op het moment dat je via de rechterstrook(waar sylvester stond) aanrijd, en je zet je neus al deels op de rotonde, gooit de volle signalering aan(alarmlichten, pit op het dak en eventuele ondersteuning van flitsers wanneer deze aanwezig zijn), zal je het achteropkomend verkeer ook al zien reageren door op de linkerstrook in te voegen. Dat is dus echt een kwestie van plaatsing. :)


sylvester1986

  • Gast
Reactie #737 Gepost op: 3 december 2013, 00:43:13
Je mag hier btw 60km/u, zou ik dan niet minimaal 30 meter afstand moeten houden, als je kijkt naar IM?


guest14264

  • Gast
Reactie #738 Gepost op: 3 december 2013, 00:54:17
Citaat van: Sylvester link=msg=1224912 date=1386027222
Dus voor de Rode stip, waar je de 4 strepen ziet, bedoel je?
Dat stukje was in dit geval vrij en ik wilde mijn auto niet te dicht op het beschadigde voertuig zetten, want als er dan 1 op klapt ben je verder van huis.

Moet wel zeggen dat ik heel de rotonde niet ken qua verkeersdrukte en de gereden snelheid daar. Ging even uit van de drukte op de foto ;)

Aan de hand van de reacties nu, zou ik hem inderdaad net met de neus over de haaien tanden zetten eventueel een pylon(en)/powerflares neerzetten tussen jou en het voertuig ter verduidelijking.


sylvester1986

  • Gast
Reactie #739 Gepost op: 3 december 2013, 01:00:20
Thanks voor het meedenken.
Op het moment dat ik er stond, is de situatie zoals xangadib beschrijft en staat het bij de Gele stip en rechts van de tractor redelijk vast.