Signalering op privé voertuigen

Auteur Topic: Signalering op privé voertuigen  (gelezen 265009 keer)

0 gebruikers (en 5 gasten bekijken dit topic.

klf grimmenstein markt

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,001
  • De enige particuliere bepakte VW LT brandweerbus
    • KLF Grimmenstein markt
Reactie #770 Gepost op: 12 december 2013, 17:33:46
En dan komen we op een punt waar vele topics omdraaien, gaan we handhaven naar de letter van de wet of naar de geest van de wet, de laatste tijd lijkt het er steeds meer op dat de overheid wil handhaven naar de letter van de wet... en dan zijn Sylvester en the twin opeens het haasje alle goede bedoelingen ten spijt
Eigenaar van het voormalige KLF Grimmenstein markt http://www.vwbrandweerbus.nl Namens Perfact-group werkvoorbereider bij stadsverwarming Purmerend


sylvester1986

  • Gast
Reactie #771 Gepost op: 12 december 2013, 17:45:32
Maar dan ligt het er alsnog aan de agent wat hij er mee doet als ik er 1 tref bij zo'n gebeurtenis.


Gast

  • Gast
Reactie #772 Gepost op: 12 december 2013, 17:49:54
Op die momenten komt het dan weer aan, zoals het al zo vaak besproken en aangehaald is, op gezond boerenverstand: heb je mogelijk ander gevaar afgewend door je oranje verlichting? Goeie gozer, schouderklopje en bedankt. Stond je voor de show met je oranje pit op het dak juist gevaarlijke situaties te kweken, tik op je vingers en alle andere mogelijke bestraffingen.
De beste begrenzer op het gebruik van aanwezige oranje verlichting is 's mans eigen logisch denkvermogen.


sylvester1986

  • Gast
Reactie #773 Gepost op: 12 december 2013, 18:05:10
Citaat van: Caprice 9C1 link=msg=1227957 date=1386866994
Op die momenten komt het dan weer aan, zoals het al zo vaak besproken en aangehaald is, op gezond boerenverstand: heb je mogelijk ander gevaar afgewend door je oranje verlichting? Goeie gozer, schouderklopje en bedankt. Stond je voor de show met je oranje pit op het dak juist gevaarlijke situaties te kweken, tik op je vingers en alle andere mogelijke bestraffingen.
De beste begrenzer op het gebruik van aanwezige oranje verlichting is 's mans eigen logisch denkvermogen.
Nu beschik ik gelukkig over GBV O0
Even een andere vraag, waar valt het gebruik van Flares onder?


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #774 Gepost op: 12 december 2013, 18:38:11
Citaat van: klf grimmenstein markt link=msg=1227953 date=1386866026
En dan komen we op een punt waar vele topics omdraaien, gaan we handhaven naar de letter van de wet of naar de geest van de wet, de laatste tijd lijkt het er steeds meer op dat de overheid wil handhaven naar de letter van de wet... en dan zijn Sylvester en the twin opeens het haasje alle goede bedoelingen ten spijt
Sorry hoor, maar ik vind dit echt onzin. Als het zo belangrijk zou zijn dat we elkaar kunnen attenderen op ongevallen dan had de wetgever iedere personenauto wel met een oranje zwaailicht/flitsers uitgerust. Het is leuk dat sommige mensen zo'n ding in hun privé auto hebben gemonteerd, maar als ze niet binnen de categorieën vallen zoals aangegeven dan horen ze gewoon bestraft te worden.

Juist het aanwezig hebben van zo'n zwaailicht lijd vaak tot het nemen van meer risico's, eerder stoppen bij ongevallen en jezelf verantwoordelijkheden toedichten die je niet hebt. De kans is dus gewoon veel groter dat je risico's opzoekt waar je a) niets te zoeken hebt en b) geen verstand van hebt. Laat je prive auto gewoon je prive auto en ga die niet uitrusten met allemaal onnodige elementen met de gedachte: "stel dat..."

Ik krijg persoonlijk altijd de indruk dat de mensen die dergelijke lichten in hun voertuig monteren eigenlijk een ander beroep hadden willen uitoefenen maar dit om een of andere reden niet kunnen. Om toch een bepaalde status te hebben of gewoon omdat ze het leuk vinden monteren ze dergelijke verlichting. Schoenmaker blijf bij je leest.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


Gast

  • Gast
Reactie #775 Gepost op: 12 december 2013, 18:47:26
Ook al zit daar een hele grote kern van waarheid in, durf ik hier toch vraagtekens bij te zetten.

Citaat van: Red link=msg=1227991 date=1386869891
Juist het aanwezig hebben van zo'n zwaailicht lijd vaak tot het nemen van meer risico's, eerder stoppen bij ongevallen en jezelf verantwoordelijkheden toedichten die je niet hebt.

Puur persoonlijk gesproken, ik neem niet meer risico dan anders (in welke gevallen?), ik zou ook zonder zwaailicht bij een ongeval stoppen om hulp te verlenen als dat binnen mijn machte ligt, en ik beschouw het aanwezig hebben van oranje verlichting geen vrijbrief tot het mezelf toeeigenen van welke verantwoordelijkheden dan ook.

Dat er excessen zijn en opvallend gedrag bij een klein deel van de oranje-pitten-foto-brigade wil niet zeggen dat eenieder zich onverantwoordelijk of risicovoller gedraagt. Ik denk juist van niet.
Ik ben juist blij dat ik de afgelopen jaren maar twee keer met mijn privé-voertuig(e) hulp heb kunnen verlenen in een situatie waarin extra attentie een meer dan welkome aanvulling was op de alarmlichten. Hiervoor zijn hele groepen mensen opgeleid en beter uitgerust om het te doen, maar totdat zij er zijn is burgelijke hulpverlening (het ter dienste staan van je medemens) niet iets wat ontmoedigd zou moeten worden, mét of zónder zwaailicht in de auto.


sylvester1986

  • Gast
Reactie #776 Gepost op: 12 december 2013, 18:56:58
Als ik een ongeval zie gebeuren voor mij en ik kan mijn eigen veiligheid waarborgen, dan stop ik. In misschien wel 95% van de gevallen gebruik ik dan alarmlichten en soms Amber zwaailicht/flitser als het op dat moment nodig is in mijn ogen.


sylvester1986

  • Gast
Reactie #777 Gepost op: 12 december 2013, 20:32:57
Even een andere vraag, enige tijd geleden zag ik een busje (VW T5) met extra knipperlichten bij de achterruit, die had net als RWS het alternerende patroon en bij het uitgaan bleef hij even aan staan. Het leek mij geen bedrijfsbusje. Mag een extra set knipperlichten wel?


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #778 Gepost op: 12 december 2013, 20:43:02
Citaat van: Sylvester link=msg=1228024 date=1386876777
Even een andere vraag, enige tijd geleden zag ik een busje (VW T5) met extra knipperlichten bij de achterruit, die had net als RWS het alternerende patroon en bij het uitgaan bleef hij even aan staan. Het leek mij geen bedrijfsbusje. Mag een extra set knipperlichten wel?

Zitten ze er vanuit de fabriek standaard ingemonteerd?? Nee, dan mag het dus NIET. Ja, dan mag het dus wel.


thetwin84

  • EHBO,AED-bediener/evenementen vkr/hobby fotografie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,152
  • Dag niet gelachen is een dag niet geleefd.
    • EHBO-Hedrin
Reactie #779 Gepost op: 12 december 2013, 20:44:45
Citaat van: dielangemotormuis link=msg=1228031 date=1386877382
Zitten ze er vanuit de fabriek standaard ingemonteerd?? Nee, dan mag het dus NIET. Ja, dan mag het dus wel.

en hoe is het te achterhalen of deze door de fabrikant erin is geplaatst of door een whelen dealer?
[URL=http://www.t-tools.nl/CCount/click.php?id=