Signalering op privé voertuigen

Auteur Topic: Signalering op privé voertuigen  (gelezen 265014 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

DeMassel

  • Uitvoeringsbegeleider/Vakman verkeersmaatregelen
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 633
  • Bordenslepende AED'er
    • Fautoograaf
Reactie #840 Gepost op: 9 september 2014, 15:01:39
Dat laatste heb ik ook, dat ik schijnbaar dingen weet omdat ik verder kijk dan alleen puur mijn kunstjes
-Uitvoeringsbegeleider bij Traffic Service Nederland & Hobbyfotograaf -AED-bediener / Reanimator / BHV


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,047
    • Harm Infra Transport
Reactie #841 Gepost op: 9 september 2014, 21:24:36
Citaat van: enrico1972 link=msg=1294430 date=1410267004
"Ik wist helemaal niet dat daarvoor regels gelden".

Zolang ik nog wegbeheerders en politie agenten kan leren wat de  materiaaleisen zijn voor de meeste producten omschreven in de CROW, ben ik ook helemaal niet verbaast dat er VKR's zijn die het niet weten.
Terwijl deze het juist wel moeten weten, er is een heel hoofdstuk over in het boekje. Het komt alleen in het examen niet meer terug .
Net als ik de mensen hier in Lelystad van Concern voor werk steevast aan het werk zie met VKR kleding aan terwijl ze van alles doen behalve het verkeer regelen. Het komt ook regelmatig voor dat mensen dus stoppen omdat er een hand de lucht in gaat omdat ze een collega zien.

Maar ook groenverzorgers die hun eigen borden zetten weten de regels niet eens meer, terwijl deze wel een brl 9101 cursus hebben gevolgd.
Een paar dingen die je deze mensen steevast verkeerd ziet doen:
Borden plaatsen met alleen een oranje hesje ( vaak nog niet eens een goedgekeurde ).
Borden plaatsen van kruising naar kruising zonder herhaling na 750-800m.
Oversteken op snelwegen.
Met de bosmaaier op het kussen van de botsabsorber gaan zitten om niet te hoeven lopen.
en nog veel meer.

Probleem bij het algeheel is dat er na het examen eigenlijk geen controle meer op wordt uitgevoerd, hooguit bij uitzondering door een enkele wis van rws. Maar het KIWA keurt alleen het bedrijf en arbodiensten controleren bijna niet tijdens de werkzaamheden. Ik heb ook nog nooit gehoord dat een bedrijf zijn KIWA goedkeuring is kwijtgeraakt, wel eens geschorst maar dat was na een week weer teruggetrokken omdat het bedrijf "verbeterd" was.
Een tweede probleem bij VKR's is dat iedereen het kan worden zonder toetsing vooraf, en het ook nog eens wordt gesubsidieerd door de lokale overheden om om te scholen tot VKR. Soms totzelfs met de dreigen dat men anders consequentie's kan verwachten op de uitkering.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,591
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #842 Gepost op: 9 september 2014, 22:13:30
Niks aan toe te voegen HIT en om dan maar weer terug naar het onderwerp te gaan is het dus logisch dat heel veel mensen niet weten waaraan signalering op privé voertuigen moet voldoen wil men het goed doen.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #843 Gepost op: 10 september 2014, 00:53:53
Citaat van: enrico1972 link=msg=1294085 date=1410122418
En De Mazzel ik heb niet voor niets in mijn onderschrift al heel lang staan.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen zijn.

Je wet zelf ook wel dat die wet eigenlijk bullshit is op het gebied van naleving. Ken je zelf alle wet en regelgeving uit onze wetboeken? Ik denk het niet. En met jou nog zo'n 16 miljoen mensen die niet alle wetten kennen. Daar zijn het er ook veel te veel voor. Als zelfs juristen in het wetboek moeten zoeken naar de betreffende wetsartikelen. Hoe kan elke willekeurige burger dat wetboek dan uit z'n hoofd te kennen?

De enige reden dat die wet bestaat is zodat je in een rechtzaal nooit kunt beargumenteren dat je niet op de hoogte was van de geldende regels.  ;)
Als je dat namelijk wel zou argumenteren en die wet zou niet bestaan zou men iedereen kunnen/moeten laten gaan zolang men niet kan bewijzen dat de verdachte op de hoogte is van deze wet.



Dat doet niets af aan het feit dat als je signalering op je auto aanbrengt, dat het wel handig is even te lezen wat de wet daar allemaal over zegt.
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


Frank.

  • Hoofdagent
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,170
Reactie #844 Gepost op: 10 september 2014, 01:03:12

Je wet zelf ook wel dat die wet eigenlijk bullshit is op het gebied van naleving. Ken je zelf alle wet en regelgeving uit onze wetboeken? Ik denk het niet. En met jou nog zo'n 16 miljoen mensen die niet alle wetten kennen. Daar zijn het er ook veel te veel voor. Als zelfs juristen in het wetboek moeten zoeken naar de betreffende wetsartikelen. Hoe kan elke willekeurige burger dat wetboek dan uit z'n hoofd te kennen?

De enige reden dat die wet bestaat is zodat je in een rechtzaal nooit kunt beargumenteren dat je niet op de hoogte was van de geldende regels.  ;)
Als je dat namelijk wel zou argumenteren en die wet zou niet bestaan zou men iedereen kunnen/moeten laten gaan zolang men niet kan bewijzen dat de verdachte op de hoogte is van deze wet.



Dat doet niets af aan het feit dat als je signalering op je auto aanbrengt, dat het wel handig is even te lezen wat de wet daar allemaal over zegt.
Er is ook geen wet die je verplicht alle wetten te kennen. Wel is er een algemene rechtsregel (ik vermoed dat die voorkomt uit jurisprudentie) die het argument 'ik wist het niet' buiten spel zet.

Dat je in de praktijk niet elke wet kent neemt niemand je kwalijk. Maar als je je door het verkeer begeeft, word je geacht de WVW te kennen. Als je koeienboer bent, word je geacht de Wet Dieren te snappen. Als je horecaondernemer bent, hoor je de vergunningsregels te kennen en als je signalering op je auto hebt, word je geacht de regels daaromtrent te kennen.

Samenvattend eigenlijk heel simpel dus: als je in het 'speelgebied' van een bepaalde wet handelt, behoor je die te kennen.


Willembrw

  • Ex manschap brandweer
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 8
  • Vrijwel alle hulpverlening interesseert me.
Reactie #845 Gepost op: 10 september 2014, 03:51:26
Ik heb zolang als ik een auto had altijd een oranje magnetisch zwaailicht erin gehad. Ook dankbaar bij welkeen voor verschillende doelen gebruik van gemaakt. Momenteel op mijn fiets altijd zowel voor als achter een  lamp constant en een knipperende. Als je een aantal keren bij iemand in de tuin bent beland oom een aanrijding met te voorkomen leer je wel om bijna overdreven willen vallen.
Ik kan hier eigenlijk beter niets neerzetten, want woorden schieten toch tekort.


kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Reactie #846 Gepost op: 11 september 2014, 10:58:07
Citaat van: Willembrw link=msg=1294543 date=1410313886
Momenteel op mijn fiets altijd zowel voor als achter een  lamp constant en een knipperende. Als je een aantal keren bij iemand in de tuin bent beland oom een aanrijding met te voorkomen leer je wel om bijna overdreven willen vallen.
Tsja, maar het mag niet,  meer verlichting aanbrengen dan voorgeschreven.
Hobby Bobby eenheid Den Haag


thetwin84

  • EHBO,AED-bediener/evenementen vkr/hobby fotografie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,152
  • Dag niet gelachen is een dag niet geleefd.
    • EHBO-Hedrin
Reactie #847 Gepost op: 11 september 2014, 11:34:38
Dat klopt inderdaad het mag niet, maar velen zullen samen met mij zeggen veiligheid boven alles...
Wanneer ik met een auto langs de snelweg kom te staan met een lekke band en de alarmlichten zijn voor mijn gevoel dermate klein dat je eerder als geparkeerd voertuig gezien word dan als pechhebbende...



heb toen besloten om wat extra signaal verlichting in de auto te hebben.
En daarna is mijn hobby verkeersregelaar er pas bij gekomen waarbij ik mijn voertuig ook inzet.
[URL=http://www.t-tools.nl/CCount/click.php?id=


klf grimmenstein markt

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,001
  • De enige particuliere bepakte VW LT brandweerbus
    • KLF Grimmenstein markt
Reactie #848 Gepost op: 11 september 2014, 12:21:15
Citaat van: kaasje link=msg=1294839 date=1410425887
Tsja, maar het mag niet,  meer verlichting aanbrengen dan voorgeschreven.

Hoe kom je hier nu weer bij.....
- verstralers
- mistlampen / breedstralers
- niet affabriek 3e remlicht.
Eigenaar van het voormalige KLF Grimmenstein markt http://www.vwbrandweerbus.nl Namens Perfact-group werkvoorbereider bij stadsverwarming Purmerend


kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Reactie #849 Gepost op: 11 september 2014, 13:15:20
Citaat van: klf grimmenstein markt link=msg=1294885 date=1410430875
Hoe kom je hier nu weer bij.....
- verstralers
- mistlampen / breedstralers
- niet affabriek 3e remlicht.
Mijn bericht gelezen ;-) Het ging over de fiets! Je mag niet meer verlichting hebben dan is voorgeschreven, staat in de regeling voertuigen.
Hobby Bobby eenheid Den Haag