In dit geval speel je het, wat Sylvester al zegt, via de veiligheidsofficier of functionaris, soms de objectbeheerder. Dan kun je gewoon een afspraak maken, met of zonder begeleiding kun je dan je werkzaamheden doen. Onaangekondigd bezoek, kom je 9 v.d. 10 keer van een koude kermis thuis.
Inderdaad, ben je in het bezit van een defensiepas, dan zonder begeleiding.
Heb je geen pas, dan volgens de aanmeldprocedure.
Wij laten geen bezoekers zonder begeleiding het terrein op.
Overigens heb ik ook regelmatig meegemaakt dat we een onwelwording hadden, dan wachtten mijn collega's en ik de ambu en soms politie op en vanaf moment dat we het terrein op of pand ingingen gold het hele clubje als mijn bezoekers, met mij (of een collega) dus als begeleidende. Want soms reed de politie gewoon mee, met een onwelwording, in den Haag. En dan gaan we echt niet eerst om legitimatie vragen o.i.d.
Hier net zo, is er een brandmelding, onwelwording, ongeval of een ander incident waarbij hulpdiensten moeten komen, dan staan wij of mensen die door *ons* (*lees bewaking,veiligheidsfunctionaris*) zijn aangewezen bij de poort om ze te begeleiden.
Op Vlb Volkel kregen we dan een belletje van de brandweer,medische dienst of wachtcommandant dat er een spoedrit kwam en dan ging de poort open en kon het zo doorrijden, maar dat was in 2006/2008.