Mag een agent op militair terrein bekeuren?

Auteur Topic: Mag een agent op militair terrein bekeuren?  (gelezen 24291 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

sylvester1986

• Gast
Reactie #30 Gepost op: 22 maart 2011, 18:55:00
In dit geval speel je het, wat Sylvester al zegt, via de veiligheidsofficier of functionaris, soms de objectbeheerder. Dan kun je gewoon een afspraak maken, met of zonder begeleiding kun je dan je werkzaamheden doen. Onaangekondigd bezoek, kom je 9 v.d. 10 keer van een koude kermis thuis.
Inderdaad, ben je in het bezit van een defensiepas, dan zonder begeleiding.
Heb je geen pas, dan volgens de aanmeldprocedure.
Wij laten geen bezoekers zonder begeleiding het terrein op.

Overigens heb ik ook regelmatig meegemaakt dat we een onwelwording hadden, dan wachtten mijn collega's en ik de ambu en soms politie op en vanaf  moment dat we het terrein op of pand ingingen gold het hele clubje als mijn bezoekers, met mij (of een collega) dus als begeleidende. Want soms reed de politie gewoon mee, met een onwelwording, in den Haag. En dan gaan we echt niet eerst om legitimatie vragen o.i.d.  ;D
Hier net zo, is er een brandmelding, onwelwording, ongeval of een ander incident waarbij hulpdiensten moeten komen, dan staan wij of mensen die door *ons* (*lees bewaking,veiligheidsfunctionaris*) zijn aangewezen bij de poort om ze te begeleiden.
Op Vlb Volkel kregen we dan een belletje van de brandweer,medische dienst of wachtcommandant dat er een spoedrit kwam en dan ging de poort open en kon het zo doorrijden, maar dat was in 2006/2008.

Dinges

• Senior gebruiker
Reactie #31 Gepost op: 22 maart 2011, 18:55:18
Maar stel dat ik daar niet op wil wachten? Ik kan die casus natuurlijk omvormen naar een heleboel wetgevingen waarin genoemd staat dat de OA bevoegd is elke plaats te betreden.

Dan zal er n.a.w. wat heen en weer worden gebeld en vervolgens hobbelt iemand van de wacht lekker met je mee en die blijft aan je plakken totdat je het terrein weer verlaat. Hij luncht zelfs met je, en als je moet dan moet hij ook!  ;D

Zo kon je ook wel eens de pech hebben de hele dag aan een schilder gekoppeld te zijn...maar daar hadden wij gelukkig ingehuurde particuliere beveiligers voor.  ^-^ (meestal)
Want schiet mij ineens te binnen dat ik wel eens een hele dag een container met documenten heb staan te bewaken en een keer iemand die de brandblussers in het hele pand kwam controleren, maar deze controleur was niet aangekondigd.. Maar dan losten we elkaar om de anderhalf of 2 uur af.

sylvester1986

• Gast
Reactie #32 Gepost op: 22 maart 2011, 19:01:29
.
Je bent me net voor Dinges O0

Zonder begeleiding kom je er gewoon niet op en anders plakken wij aan je ;D
Zijn we in een goede bui, dan kan iets snel geregeld worden.
Zijn we in een slechte bui, dan duurt het langer ;D ;D

Nu noemde ik al handheld bellen, geen geldige APK etc, maar wat als iemand militair/burger(bezoeker) of burger defensiemedewerker iets zegt dat een agent niet prettig vindt, kan hij dan niks doen :-X

Dinges

• Senior gebruiker
Reactie #33 Gepost op: 22 maart 2011, 19:15:54
Nog 1 leuke duit in het zakje, om het nog wat complexer te maken:

Wat in geval van verhoogde alert-state? Dan mag er op veel objecten, cf instructies NIEMAND meer het terrein op, behalve eigen personeel etc. Ook met afspraak niet...

Dan zou dat best goed kunnen botsen met de geschetste casus van DiNozzo... >:D

sylvester1986

• Gast
Reactie #34 Gepost op: 22 maart 2011, 19:20:31
Op verhoogde alert states hoef je niet eens te wachten, je hebt tenslotte ook Aanvullende BeveiligingsMaatregelen.
Een aantal ABM's kun je gebruiken alvorens je een alert state verhoogd.

CMKmaat

• What does this button do?
  • Senior gebruiker
  • Geen spoed wel politie? Naambellen! Bel 0900-TUIG
Reactie #35 Gepost op: 22 maart 2011, 22:31:23
Tsja ... en dan zie ik het topic en kom ik er achter dat de vraag eigenlijk al beantwoord is.
Bekeuren? ... Nee.
Betreden? ... Ja ... onder voorwaarden.
En afhankelijk van het betreffende gebied onder zeer strikte voorwaarden.

En dan heb ik het nog niet eens gehad over "verboden gebied" wat niets met 461 SR te maken heeft. ::)
Om even een link naar de burgerwereld te maken .... er zijn bepaalde gebouwen op en/of bij de europaweg in Zoetermeer  ^-^
Wij zorgen dag en nacht voor de fysieke beveiliging van de te beschermen belangen van de defensieonderdelen binnen het koninkrijk der Nederlanden.

mike

• Senior gebruiker
Reactie #36 Gepost op: 22 maart 2011, 22:34:57
En dan heb ik het nog niet eens gehad over "verboden gebied" wat niets met 461 SR te maken heeft. ::)
Om even een link naar de burgerwereld te maken .... er zijn bepaalde gebouwen op en/of bij de europaweg in Zoetermeer  ^-^

Bij gebrek aan militair terrein in mijn eigen werkgebied, kun je vertellen waar het militair terrein en het betreden daar van wettelijk geregeld is?

In het verleden ivm projecten vaker op militair terrein geweest(vooral Marine  terrein) en daar kwam ik gewoon op met mijn politie legitimatiebewijs .

Dinges

• Senior gebruiker
Reactie #37 Gepost op: 22 maart 2011, 22:37:49
In het verleden ivm projecten vaker op militair terrein geweest(vooral Marine  terrein) en daar kwam ik gewoon op met mijn politie legitimatiebewijs .

Daarentegen ken ik weer objecten waar ik mensen met deze passen de toegang moest weigeren. Men kon vervolgens een paspoort of rijbewijs tevoorschijn toveren, dus men was stiekem wel voorbereid. ;) Betrof KLPD-ers.

sylvester1986

• Gast
Reactie #38 Gepost op: 22 maart 2011, 22:47:55
Archief foto:

Dus ook hier mag een agent tijdelijk niet bekeuren ^-^

TDMdR

• Senior gebruiker
  • Sr. GGP AML|DI|THW
Reactie #39 Gepost op: 22 maart 2011, 22:54:12
Bij gebrek aan militair terrein in mijn eigen werkgebied, kun je vertellen waar het militair terrein en het betreden daar van wettelijk geregeld is?

Kattenburg? Wat op zich weer een raar voorbeeld is was omdat Team Water van Amsterdam-Amstelland er zit zat en er dus regelmatig politie over de vloer is was.

Tijdens mijn ME opleiding en oefenweken ben ik trouwens meerdere malen op militair terrein geweest, zonder begeleiding. Tijdens onze motorrijopleiding en de jaarlijkse onderhoudsbeurt wordt er off-road gereden op militair terrein. En dat allemaal zonder enige vorm van begeleiding of wat dan ook. Slechts een keer werden we er op gewezen om vooral niet op een bepaald gedeelte te komen, omdat daar bepaalde instructies voor golden bij onbevoegd betreden en ze ook weer met iedereen naar Amsterdam terug wilden...  98uiye