Mag een agent op militair terrein bekeuren?

Auteur Topic: Mag een agent op militair terrein bekeuren?  (gelezen 24290 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Red

• HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
Reactie #40 Gepost op: 22 maart 2011, 22:55:54
Slechts een keer werden we er op gewezen om vooral niet op een bepaald gedeelte te komen, omdat daar bepaalde instructies voor golden bij onbevoegd betreden en ze ook weer met iedereen naar Amsterdam terug wilden...  98uiye

Als je je vest aanhad zie ik het probleem niet..... 998765
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.

mike

• Senior gebruiker
Reactie #41 Gepost op: 22 maart 2011, 22:57:18
Kattenburg? Wat op zich weer een raar voorbeeld is was omdat Team Water van Amsterdam-Amstelland er zit zat en er dus regelmatig politie over de vloer is was.

Nee was niet de marine kazerne Kattenburg. Maar ook bij de landmacht is het me al eens opgevallen dat ze vrij soepel ermee om gingen. Maar misschien zijn regels naar die meneer van undercover in Nederland iets aangescherpt??

sylvester1986

• Gast
Reactie #42 Gepost op: 22 maart 2011, 23:01:10
Na het gebeuren rond Alberto is men er meer op gaan letten dat men niet zonder begeleiding loopt.
Die regel is in mijn geheugen altijd geweest, maar deed men er niet moeilijk over.

TDMdR

• Senior gebruiker
  • Sr. GGP AML|DI|THW
Reactie #43 Gepost op: 22 maart 2011, 23:04:53
Nee was niet de marine kazerne Kattenburg. Maar ook bij de landmacht is het me al eens opgevallen dat ze vrij soepel ermee om gingen. Maar misschien zijn regels naar die meneer van undercover in Nederland iets aangescherpt??

Bedoelde met Kattenburg, dat er wel een in jouw werkgebied ligt. Regionale noodhulp  ::)

TDMdR

• Senior gebruiker
  • Sr. GGP AML|DI|THW
Reactie #44 Gepost op: 22 maart 2011, 23:06:56
Als je je vest aanhad zie ik het probleem niet..... 998765

Als ik ook nog mijn vest moet gaan dragen bij de ME...

dielangemotormuis

• Senior gebruiker
Reactie #45 Gepost op: 22 maart 2011, 23:40:21
Op Kattenburg ligt het er maar net aan welke beveiliger er aan de poort staat. De een vraagt om je legbew en de ander rot zo de poort open met de tekst je weet de weg he.

HIT

• Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
    • Harm Infra Transport
Reactie #46 Gepost op: 22 maart 2011, 23:46:46
Lees de politiewet er maar eens op na.........

Met hulpverlening duidelijk verhaal lijkt me. Heb al wat lopen zoeken maar militair terrein is volgens mij niet echt wettelijk geregeld(wie weet hoe het zit mag het zeggen).  Wat dan over blijft is 461 strafrecht, verbonden toegang. Dus om een andere reden dan hulpverlening zit het wat ingewikkelder in elkaar.

ehm polietiewet..... niet van toepassing op militair terrein in de zin van burger politie.
Klinkt rot, maar niet voor niets is er een toestemming voor pasering van de poort voor politievoertuigen. Ook onder OGS, dat hier geen gehoor aan word gegeven in vredes tijd is alleen maar om meer HV ter plekke te hebben als het nodig is. Maar tijdens dreiging zal jij met een politie voertuig geen toegang krijgen.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.

vesalius

• Senior gebruiker
Reactie #47 Gepost op: 23 maart 2011, 07:45:41
ehm polietiewet..... niet van toepassing op militair terrein in de zin van burger politie.

Bron? Oftewel in welke wettekst is dit geregeld?

mike

• Senior gebruiker
Reactie #48 Gepost op: 23 maart 2011, 08:58:07
Klinkt rot, maar niet voor niets is er een toestemming voor pasering van de poort voor politievoertuigen. Ook onder OGS, dat hier geen gehoor aan word gegeven in vredes tijd is alleen maar om meer HV ter plekke te hebben als het nodig is. Maar tijdens dreiging zal jij met een politie voertuig geen toegang krijgen.

Nou de politiewet geeft mijn toegang tot elke plaats. Ik weet dat er in het verleden akkevietjes zijn geweest met beveiligers van particuliere besloten plaatsen, en die trokken daarbij aan het korte eind.

Interessant om te weten is hoe het defensie terrein geregeld is.....wettelijk of het meer dan artikel 461 strafrecht is......

Red

• HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
Reactie #49 Gepost op: 23 maart 2011, 15:56:04
Hit, als je een bron hebt, graag.

Wat ik mij wel zou kunnen voorstellen is dat men als volgt redeneert.

Het militaire terrein valt onder een andere politieregio. Namelijk een KMAR gebied. Daardoor krijg je een conflict volgens artikel 7 politiewet.

2.Hoewel bevoegd in het gehele land, onthoudt de ambtenaar van politie zich van optreden buiten zijn gebied van aanstelling, tenzij ingevolge regels, gesteld bij of krachtens de wet, dan wel in opdracht of met toestemming van het bevoegde gezag over de politie.

Misschien dat men daarop baseert dat je niet op de militaire basis (lees: andere regio) kan werken.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.