Politieserie Seinpost Den Haag

Auteur Topic: Politieserie Seinpost Den Haag  (gelezen 18008 keer)

0 gebruikers (en 6 gasten bekijken dit topic.

Gelderland

• Hoofdagent
  • Forum gebruiker
Reactie #30 Gepost op: 10 oktober 2011, 00:14:52
In de aflevering van vandaag: 'Josh' in een kogelwerend vest. Over maatwerk gesproken.  :P

Meneer

• Vrijpol. Brabant (Zuid) Oost
  • Senior gebruiker
    • Politieserie
Reactie #31 Gepost op: 10 oktober 2011, 18:49:22
In de aflevering van vandaag: 'Josh' in een kogelwerend vest. Over maatwerk gesproken.  :P
Haha, viel mij inderdaad ook direct op. Dat was écht een lap stof 998765

Vroemvroem

• Senior gebruiker
Reactie #32 Gepost op: 10 oktober 2011, 18:52:57
Wat een onzin in die serie zeg. De politie-adviseur had blijkbaar niet zoveel inbreng ::)

Net de laatste aflevering gezien. Grappig dat een melding over een schietpartij via de telefoon aan de balie binnenkomt. ;D

Gelderland

• Hoofdagent
  • Forum gebruiker
Reactie #33 Gepost op: 10 oktober 2011, 18:56:34
Tsja, inderdaad. Tot nu toe hebben ze ook allemaal alleen dagdiensten...  ::)

Het mafste vond ik nog dat die nieuwe aspirant, 'Antje', op de dag dat ze voor het eerst was in de cel zat wegens openbare dronkenschap o.i.d.  ;D

Sesamzaadje

• Operationeel Expert
  • Senior gebruiker
  • Eenheid ZWB
Reactie #34 Gepost op: 23 oktober 2011, 22:30:23
"Ik spreek alleen algemeen onbeschaafd Haags."

Mooie uitspraak ;D
De weg is niet de vraag waarheen, de weg is de vraag hoe.

Martijn Roggeveen

• (Incident)fotograaf in regio Zoetermeer
  • Senior gebruiker
Reactie #35 Gepost op: 24 oktober 2011, 15:28:10
Ophef over politieserie Eyeworks
De nieuwe KRO-serie Seinpost Den Haag, dat geproduceerd wordt door het productiebedrijf van Reinout Oerlemans, ligt onder vuur. De PVV is woedend, omdat er een medewerker uit het politiekorps wordt gehaald die ruim twee maanden bij de productie wordt betrokken net nu er flink bezuinigd moet worden bij de politie Haaglanden. Dit meldt De Telegraaf.

Politiewoordvoerder Wim Hoonhout zegt in de krant het erg belangrijk te vinden dat de serie waarheidsgetrouw is. Daarom zal er een medewerker van het korps zich ongeveer 10 weken bezighouden met het lezen van de verhaallijnen en het bezoek van de set. Agenten hebben volgens de krant hun beklag gedaan bij de PVV en die partij is woest.

De actie die je in de serie voorbij ziet komen zijn inderdaad wel voor het grote deel waarheidsgetrouw.
Neem bijvoorbeeld die ene actie waarbij ze een inval doen in een woning met behulp van 'boomer'.
Dat stukje was volgens mij redelijk waarheidsgetrouw.

Voor de rest leuke serie!  :)
Fotograaf in regio Zoetermeer en omstreken | @MartynRoggeveen

Nick

• Senior gebruiker
Reactie #36 Gepost op: 24 oktober 2011, 16:58:24
De actie die je in de serie voorbij ziet komen zijn inderdaad wel voor het grote deel waarheidsgetrouw.
Neem bijvoorbeeld die ene actie waarbij ze een inval doen in een woning met behulp van 'boomer'.

Ik heb nog weinig echt waarheidsgetrouwe stukken gezien. Maar goed, actie hoort er natuurlijk bij. Waar ik me het meest aan stoor zijn de kleine dingen zoals de roepnummers "402148" en dergelijke (worden er in den lande echt zulke lange nummers gebruikt?), de eerder genoemde spelhow-briefing-kaartjes, de corpulente agent, de kwestie van de relatie op het werk die behoorlijk overtrokken wordt etc. etc.
Senior GGP / Oost-Brabant

Vigilance

• 4 streper eenheid Den Haag
  • Senior gebruiker
  • Homo sacra res homini
Reactie #37 Gepost op: 24 oktober 2011, 17:09:48
Ik heb nog weinig echt waarheidsgetrouwe stukken gezien. Maar goed, actie hoort er natuurlijk bij. Waar ik me het meest aan stoor zijn de kleine dingen zoals de roepnummers "402148" en dergelijke (worden er in den lande echt zulke lange nummers gebruikt?), de eerder genoemde spelhow-briefing-kaartjes, de corpulente agent, de kwestie van de relatie op het werk die behoorlijk overtrokken wordt etc. etc.

De roepcodes die ik tot nu toe voorbij heb horen komen bestaan echt in Haaglanden, alleen worden soms de verkeerde roepcodes bij de betreffende eenheden gebruikt.
plus een kleine aanvulling; bureau 22 is ook echt bureau Scheveningen

Arie

• Senior gebruiker
    • Regio15
Reactie #38 Gepost op: 24 oktober 2011, 17:33:07

Zoveel schietpartijen zien wij bij Regio15 niet voorbij komen hoor op 1 dag in Haaglanden (zie laatste uitzending).  8)
Redactielid bij http://www.regio15.nl, de website voor het laatste hulpverleningsnieuws uit regio 15 (Haaglanden)

Nick

• Senior gebruiker
Reactie #39 Gepost op: 24 oktober 2011, 18:09:53
De roepcodes die ik tot nu toe voorbij heb horen komen bestaan echt in Haaglanden, alleen worden soms de verkeerde roepcodes bij de betreffende eenheden gebruikt.
plus een kleine aanvulling; bureau 22 is ook echt bureau Scheveningen

Ah ok, dus toch! Hier in de regio zijn alle roepnummers viercijferig.
Bedankt voor je reactie :).
Senior GGP / Oost-Brabant