Qua reacties hier zie ik wel een duidelijk verschil (over het algemeen gezien)
De opsporingsambtenaren in westen van het land (lees: Randstad) vinden het niet goed zoals het bijvoorbeeld aanspreken van bestuurders.
Terwijl daar buiten positiever wordt gereageerd, zowel van agenten, als van wegwerkers, maar ook door de provincie & opdrachtgever(s).
Toen wij bij dat project stonden gaven we stoptekens die het verkeer niet hinderde (op de bestuurder na die we 'aanspraken') dit was over het algemeen het laatste voertuig en het verkeer wat aan mijn kant stond kon gewoon verder rijden.
Maar t.b.v. de doorstroming van het verkeer kan wel heel breed zijn..
Op het moment dat je bestuurders er 'attend' op maakt dat het niet kan/mag is het voor de volgende keer beter voor de doorstroming, door het verkeer vanaf de andere kant niet te hinderen..
Maar ik snap het punt ook wel dat het 'eigenlijk' niet kan en mag. Het 'voordeel' voor de VKR, in dit opzicht, is dat de bestuurders dit (over het algemeen gezien) toch niet weten..
Met dit stukje ben ik het niet helemaal eens. Ik snap het helemaal, je ziet iets dat niet door de beugel kan en je wilt hier tegen op treden. Je bent hier alleen niet bevoegd voor. Een verkeersregelaas is bevoegd voor het geven van een stopteken t.b.v. de doorstroming van het verkeer, regelen van kruispunten enz. Niet het stopzetten van een auto die zojuist een overtreding begaan heeft.
Ehm, dacht ik ??
Zo staat het in ieder geval genoemd op mijn aanstellingsbesluit bij de politie A-A. " "Volledig bevoegd verkeersregelaar. Het geven van aanwijzingen en stop & oprijtekens t.b.v. de doorstroming van het verkeer."