Boetes uitschrijven door verkeersregelaar?

Auteur Topic: Boetes uitschrijven door verkeersregelaar?  (gelezen 72024 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

DeMassel

  • Uitvoeringsbegeleider/Vakman verkeersmaatregelen
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 633
  • Bordenslepende AED'er
    • Fautoograaf
Reactie #100 Gepost op: 6 juni 2014, 14:42:41
Citaat van: HIT link=msg=1272326 date=1401714471
Maar nu blijft ook een boel onaangeroerd omdat veel dingen niet gemeld worden aan de politie juist om de omslachtigheid. Ik durf te wedden dat bijv. niet elke doorrijder wordt gemeld, of elke verbale of fysieke ( duwtje met de fiets bijv. of duwtje tegen de schouder ) geweldpleging.
Ik wed met je mee.
Als ik alle negeerders wil noteren waarbij (non-)verbaal/fysiek geweld is geweest heb ik er een kantoorbaan bij.
Vooral gebekte fietsers zijn hier een grote groep van
-Uitvoeringsbegeleider bij Traffic Service Nederland & Hobbyfotograaf -AED-bediener / Reanimator / BHV


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,086
Reactie #101 Gepost op: 6 juni 2014, 18:46:00
Heel mooi, maar als je het niet aanpakt kan je ook niet verwachten dat het beter wordt.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,047
    • Harm Infra Transport
Reactie #102 Gepost op: 10 juni 2014, 10:58:02
Citaat van: DiNozzo link=msg=1273681 date=1402073160
Heel mooi, maar als je het niet aanpakt kan je ook niet verwachten dat het beter wordt.

Klopt helemaal, maar wat zie je ons liever doen? Ons werk en het verkeer regelen of de hele dag bezig met opschrijven van kentekens van mensen die niet geloven dat wij enige zeggenschap hebben over wat ze moeten doen? Nu kan je alleen maar blijven bij de excessen omdat er maar 1 man wordt weggestuurd naar een klus.
Ik heb het al eens eerder gezegd, mijn ervaring is dat als er politie bij staat er beter wordt opgelet en gereageerd. Hieruit put ik de gedachte dat men ook adequater zou reageren als men weet dat men van een VKR ook een sanctie opgelegd kan krijgen.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,047
    • Harm Infra Transport
Reactie #103 Gepost op: 10 juni 2014, 11:31:35
Van de week weer eens aan een stamtafel in een chauffeurscafé is het onderwerp ook de revue gepasseerd net als het ook wordt besproken op het chauffeursforum.

En wat ik dan van professionele weggebruikers hoor doet mij toch alleen maar meer verharden in mijn standpunt.  >:(

Als deze mensen al reageren met:
1) "Ik ga niet omrijden als ik 100m achter zo'n pippo moet zijn, hij gaat maar aan de kant anders rijd ik gewoon door". Ik:"De VKR geeft een aanwijzing die jij dient op te volgen en hij staat er niet voor niets". "Waarom hij er staat weet ik niet, maar wel dat ie mij niets kan maken en ook ervaren dat zijn telefoontje naar de politie niets uit maakt. Het is zijn woord tegen het mijne."
2) "Ik zet mijn auto gewoon stil en ga hem vragen hoe ik ergens wel kom". Ik:"Dus jij zet een hele straat vast met als gevolg dat eventuele hulpdiensten ook vast komen te zitten en er mensen zijn die op de hulpdiensten wachten?". "Ja, want ik ga toch zo maar niet omrijden of ergens in rijden omdat die gast mij een aanwijzing geeft?".
3) "Waarom zou ik naar zo'n vent luisteren? Dat doet de politie toch ook niet?". Ik: "De politie mag een VKR inderdaad negeren, ons is ook een doorn in het oog dat ook de ongemerkte auto's dat mogen want daar achteraan rijden de schapen. Maar de politie heeft dan ook algehele ontheffing RVV die heb jij niet". "Dat is een mythe die ontheffing, als de politie het mag mag ik het ook".

Er zijn er nog meer, maar weer veel te veel om op te schrijven.
Maar op de vraag:"En als de VKR nou eens sanctie's zou mogen geven net als handhavers zouden jullie dan net zo reageren?" Was de meerderheid het gelijk eens op 1 iemand na. Die ene iemand zou dan nog gewoon vragen waar hij naar toe zou moeten rijden. Maar de rest reageerde eigenlijk niet zo positief voor de handhavers nl: "Ja want die <krachtterm> geven geen waarschuwingen die schrijven om een baan te kunnen houden".
En op de vraag: "En als ipv die VKR er een Agent had gestaan?" Waren ze het allemaal eens, dan volgden ze de aanwijzingen op. Op de vraag "Waarom dan wel?" Was men heel kort:"Dat kost geld".

Ik begrijp heel goed dat dit geen onderzoek is dat hout snijd want ik heb maar ongeveer 50 man gesproken. Maar als dit al de tendens is onder professionele weggebruikers, hoe is dan de tendens onder de rest?" :-X :'(
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


guest16442

  • Gast
Reactie #104 Gepost op: 10 juni 2014, 13:39:00
[OP VERZOEK GELEEGD]


DeMassel

  • Uitvoeringsbegeleider/Vakman verkeersmaatregelen
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 633
  • Bordenslepende AED'er
    • Fautoograaf
Reactie #105 Gepost op: 10 juni 2014, 13:48:45
@flavius

Weet jij de instructies van de vkr? Nee!
Stond er buiten een vkr een een hek met C01? Zo ja, waarom zou jij er wel langs mogen dan?

Ik vind het gewoon asociaal om wetende wat de bedoeling was wachtend op een moment van niet opletten om er alsnog langs te gaan.
En hoe denk je dat de situatie was geworden als iedereen wel door die zijstraaten ging?


@HIT
Met dat verhaal denk dat het duidelijk is hoe mensen over de VKR denken. En wat dus (helaas) het gevolg moet zijn.
Nu de overheid nog overstag, of iig een verandering in het gedrag van de politie tov aangifte negeren aanwijzing.
Als de pakkans vergroot wordt zullen mensen beter "luisteren" naar de VKR
-Uitvoeringsbegeleider bij Traffic Service Nederland & Hobbyfotograaf -AED-bediener / Reanimator / BHV


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #106 Gepost op: 10 juni 2014, 13:51:42
Citaat van: DeMassel link=msg=1275316 date=1402400925
En hoe denk je dat de situatie was geworden als iedereen wel door die zijstraaten ging?
Ik ben benieuwd waarom die zijstraten uberhaupt afgesloten waren?
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


DeMassel

  • Uitvoeringsbegeleider/Vakman verkeersmaatregelen
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 633
  • Bordenslepende AED'er
    • Fautoograaf
Reactie #107 Gepost op: 10 juni 2014, 14:07:43
Citaat van: Red link=msg=1275317 date=1402401102
Ik ben benieuwd waarom die zijstraten uberhaupt afgesloten waren?
Daar zal vast wel een reden voor zijn geweest. Er stonden immers 7 VKRs.
En is dat ter beoordeling van de automobilist? Nee, die heeft zich gewoon aan de aanwijzing te houden
Al staat die vkr er letterlijk alleen maar om mensen te pesten.
-Uitvoeringsbegeleider bij Traffic Service Nederland & Hobbyfotograaf -AED-bediener / Reanimator / BHV


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #108 Gepost op: 10 juni 2014, 14:11:14
Citaat van: DeMassel link=msg=1275328 date=1402402063
Daar zal vast wel een reden voor zijn geweest. Er stonden immers 7 VKRs.
Oh, vast en zeker, maar ik hoor graag de reden waarom er dan uberhaupt afsluitingen waren. Want als ik het verhaal van Flavius zo lees mis ik de noodzaak.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


DeMassel

  • Uitvoeringsbegeleider/Vakman verkeersmaatregelen
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 633
  • Bordenslepende AED'er
    • Fautoograaf
Reactie #109 Gepost op: 10 juni 2014, 14:13:35
Ik neem aan dat je dat voornamelijk vanuit je vakgebied wilt weten.
Vandaar dat ik eigelijk al twijffelde hoe ik de reactie op jou moest plaatsen  ;)

Maar ergens ben ik van mening dat dat de zaak niet veranderd.
-Uitvoeringsbegeleider bij Traffic Service Nederland & Hobbyfotograaf -AED-bediener / Reanimator / BHV