Boetes uitschrijven door verkeersregelaar?

Auteur Topic: Boetes uitschrijven door verkeersregelaar?  (gelezen 71401 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,047
    • Harm Infra Transport
Reactie #110 Gepost op: 10 juni 2014, 14:31:37
Beste Flavius, <cynisme aan>Stoer dat jij binnendoor bent gegaan. <cynisme uit> O0

Nu is het goed gegaan, maar wat nou als jij auto pech krijgt en je dan ineens in de weg staat van bijv. Hulpdiensten of een aangekondigde protestmars? In het geval van de hulpdienst krijg je alleen een boete, in het geval van die protestmars kan je je auto wel eens niet meer herkennen  :-\ . En in dat laatste geval durf ik te beweren dat er wordt geroepen "ja, maar ik kon gewoon doorrijden en heb geen VKR gezien! 998765 998765 ". Omrijden is zo moeilijk, want jij moet daar zijn..... ook al kun je er potentieel gevaar opleveren niet alleen voor de VKR maar ook voor een ander.... wacht even is dat niet art. 5? ???

Net als die fietser die de VKR negeerde afgelopen vrijdag bij de achteruitgang van artis waar mijn vrachtauto stond. De VKR geeft een fietser aan dat hij er niet door mocht en dat hij om moest rijden. Dat deed hij niet en hij reed om de VKR heen, dit zag toevallig een agent op de fiets die aan de andere kant van de kruising stond. Die is er achteraan gefietst en gaf eigenlijk maar 1 uitleg "Jij moet omrijden omdat zij dat zeggen". Alleen toen de VKR hem terugriep deed ie of zijn neus bloede, toen de agent het deed stopte hij. Nog geen twee minuten later een Taxi die via de zijstraat wel de afzetting kon verlaten maar niet de straat verder in mocht rijden, de VKR werd genegeerd en de handhaver werd opgevolgd.  :-\ :-X

Opvolgen van verkeerstekens gebeurt alleen als er een politie/BOA in de buurt is reden: pakkans. Politie en Handhavers hebben een andere taak dus kun je ook niet zo maar bij elke afzetting neer zetten, dan blijft over de mogelijkheid tot VKR-BOA die alleen voor de afzetting waar hij/zij staat bevoegd is mits er een VKR is die het werk kan overnemen.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


DeMassel

  • Uitvoeringsbegeleider/Vakman verkeersmaatregelen
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 633
  • Bordenslepende AED'er
    • Fautoograaf
Reactie #111 Gepost op: 10 juni 2014, 14:46:19
Citaat van: HIT
van verkeerstekens gebeurt alleen als er een politie/BOA in de buurt is reden: pakkans. Politie en Handhavers hebben een andere taak dus kun je ook niet zo maar bij elke afzetting neer zetten, dan blijft over de mogelijkheid tot VKR-BOA die alleen voor de afzetting waar hij/zij staat bevoegd is mits er een VKR is die het werk kan overnemen.
Dan moeten opdrachtgevers ook mee gaan werken. Op vele klussen zouden dan wel 2 man moeten komen ipv de vaak 1 geplande
Hoewel bij simpele afzettingen zou het wel willen.
Op kruisingen 1 man extra
-Uitvoeringsbegeleider bij Traffic Service Nederland & Hobbyfotograaf -AED-bediener / Reanimator / BHV


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,047
    • Harm Infra Transport
Reactie #112 Gepost op: 10 juni 2014, 15:02:10
Citaat van: DeMassel link=msg=1275360 date=1402404379
Dan moeten opdrachtgevers ook mee gaan werken.
Fout, de VKR bedrijven zouden zelf die regel al moeten stellen. En anders de overheid, welke deze eigenlijk al heeft gedaan in de arbeidstijden wet die door geen enkel VKR bedrijf wordt gevolgd. Tijdens de pauze van een VKR zou er een VKR het werk moeten kunnen overnemen, dat kan niet als je alleen op een klus bent. Nu snap ik dat een "chef hek" vaak wel kan zitten en tussendoor kan genieten van een sanitaire stop, maar een regelaar op een kruising vaak niet. Ik weet ook wel dat de werkgevers zeggen "Er is altijd wel even om tijd voor jezelf te hebben", in de praktijk vaker niet dan wel.

Overigens, ik neem veel klussen waarbij gevraagd wordt om 1 VKR niet eens aan juist vanwege deze reden. IMO controleert het ILT nog te weinig op VKR werk mbt de arbeidstijdenwetgeving.

Maar volgens mij is voor deze discussie al een ander topic. O0
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


guest16442

  • Gast
Reactie #113 Gepost op: 10 juni 2014, 16:52:55
[OP VERZOEK GELEEGD]


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,047
    • Harm Infra Transport
Reactie #114 Gepost op: 10 juni 2014, 17:14:26
Citaat van: Flavius link=msg=1275453 date=1402411975
[OP VERZOEK GELEEGD]

Citaat van: Flavius link=msg=1275314 date=1402400340
[OP VERZOEK GELEEGD]

Ik zal het niet snel zeggen, maar mijns inziens l*l je nu uit je nek. In je eerste posting zeg je Toen de verkeersregelaar niet oplette, wat aanduid dat het wel degelijk duidelijk was voor jou dat jij daar niet mocht komen. In de tweede plaats geef jij gelijk ook aan ( ik was toen binnen 10 min. thuis, wat nooit was gebeurd als ik die blauwe lijn was blijven volgen ) wat het grootste probleem is. Jouw persoonlijke tijd is belangrijker dan die van een ander.

Citaat van: Flavius link=msg=1275453 date=1402411975
[OP VERZOEK GELEEGD]
Eens, kan er niets anders van maken.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


guest16442

  • Gast
Reactie #115 Gepost op: 10 juni 2014, 18:50:11
[OP VERZOEK GELEEGD]


ocramo

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 10
Reactie #116 Gepost op: 11 juni 2014, 12:12:41
Of  een verkeersregelaar boetes uit moet kunnen schrijven? Natuurlijk... als je wie dan ook naar een opdracht stuurt om handhavend, corrigerend dan wel sturend op te treden, moet je zorgen dat ze ook de middelen en bevoegdheden hebben om hun werk naar behoren uit te voeren. Een probleem is dat we bij heel veel beroepen een taak hebben neer gelegd die misschien bij de politie zou moeten horen, maar omdat de politie deze taken, niet kan, niet wil uitvoeren is er door de overheid een maatschappelijk probleem gecreëerd. Ik zeg niet dat iedereen de zelfde bevoegdheden moet hebben maar als er opgetreden moet worden moet dat wel kunnen.

Het is een slechte zaak (geschetst door HIT) hoe door een grote groep beroepsmatig over VKR wordt gesproken dan wel gedacht, dat geeft aan dat er wel degelijk iets moet veranderen.

Alles draait om gemotiveerd, kundig goed opgeleid personeel. (geldt ook voor de politie) is dit niet goed geregeld dan creëer je een nieuw probleem, dat zie je steeds vaker gebeuren omdat er tegenwoordig alleen naar de centjes word gekeken, met alle gevolgen en onduidelijkheden tot gevolg. De vraag of iemand capabel is bijzaak, als het (vaak) maar zo goedkoop mogelijk kan.  

Willen we maatschappelijk geen, corrigerende of handhavende zaken delegeren aan derde partijen, moeten we stoppen met deze onzin en alles aan de politie overlaten en daar neerleggen waar het hoort.


Nachtbroeder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
Reactie #117 Gepost op: 11 juni 2014, 12:32:47
Citaat van: ocramo link=msg=1275805 date=1402481561
Het is een slechte zaak (geschetst door HIT) hoe door een grote groep beroepsmatig over VKR wordt gesproken dan wel gedacht, dat geeft aan dat er wel degelijk iets moet veranderen.

Laat men eerst eens fatsoenlijk een omleidingsroute kunnen uitleggen, dan gaan we daarna wel weer verder praten. "Ja dat weet ik niet, ik kom hier niet vandaan en hier mag je niet in"...

Anders kan je net zo goed een verkeersbord neerzetten, dat heeft net zoveel praktische waarde.


ocramo

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 10
Reactie #118 Gepost op: 11 juni 2014, 12:47:05
Citaat van: -Joost- link=msg=1275810 date=1402482767
Laat men eerst eens fatsoenlijk een omleidingsroute kunnen uitleggen, dan gaan we daarna wel weer verder praten. "Ja dat weet ik niet, ik kom hier niet vandaan en hier mag je niet in"...

Anders kan je net zo goed een verkeersbord neerzetten, dat heeft net zoveel praktische waarde.

Je geeft inderdaad het probleem aan, we zetten iemand neer om bepaalde zaken te regelen en gaan dan een discussie aan of het wel nodig is, of hij of zij wel uit kan leggen waarom?...onzin,  er staat iemand (wat mij betreft met bevoegdheden) om bepaalde zaken te regelen.. punt. Niet om mee in discussie te gaan, anders was hij wel woordvoerder geworden!


Nachtbroeder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
Reactie #119 Gepost op: 11 juni 2014, 13:59:23
Citaat van: ocramo link=msg=1275820 date=1402483625
Je geeft inderdaad het probleem aan, we zetten iemand neer om bepaalde zaken te regelen en gaan dan een discussie aan of het wel nodig is, of hij of zij wel uit kan leggen waarom?...onzin,  er staat iemand (wat mij betreft met bevoegdheden) om bepaalde zaken te regelen.. punt. Niet om mee in discussie te gaan, anders was hij wel woordvoerder geworden!

Ik kom met m'n goede gedrag mijn eigen kunstje uitvoeren op plaats X die achter een afzetting ligt. Er staat een verkeersregelaar voor de straat met plek X, zijn kunstje is verkeer, dan verwacht ik dat deze meneer mij keurig gaat uitleggen wat dan wel de bedoeling is. Zo niet, dan ga ik het zelf wel regelen ::)

Ik heb het overigens niet over een ad hoc situatie, maar een weken durende situatie waarbij honderden mensen 24/7 van en naar plaats X moeten. Als je niet als professional kan communiceren met weggebruikers (verbaal en non-verbaal) en oplossingsgericht kan werken, ben je een veiligheidspoppetje. Ik hou niet van nutteloze veiligheidspoppetjes... Kan je net zo goed een verkeersbord neerzetten, kost een stuk minder..