Als het allemaal zo kommer en kwel is zie in nog maar 1 oplossing! namelijk een andere Job nemen! Ik wilde hier als NIET agent een heel verhaal schrijven maar zie dat Lt. Col. Me, het precies benoemd heeft zoals ik het wilde schrijven
Beetje late reactie maar waarom zou ik een andere job moeten nemen? Een reactie verre van normaal. En het gaat mij niet eens om die boete's te schrijven, maar om de veiligheid voor mij en andere VKR's te verhogen.
De wetgever heeft besloten dat er een VKR kan zijn met bijbehorende regels. Deze wetgever heeft de handhaving op die regels te sumier gelaten.
In eerste instantie was dat ook zo bij de stadswachten, ze mochten mensen wel aanspreken en daar moest ook naar geluisterd worden. Alleen dat werd ook niet gedaan dus werden bijna alle stadswachten BOA. Hetzelfde vroeger in eerste instantie met de parkeerwachten, mochten alleen een kaartje achter de ruitenwisser doen met een waarschuwing. Wanneer er dan een politieagent langs reed kon hij waarnemen welke er "fout" was geparkeerd en dus een boete verdiende.
En ja in elk vakgebied zitten rotte appels, ook bij de brandweer (denk maar aan de brandstichtende brandweerman), aan de politie (denk maar aan de gevaarlijkrijdende agent prive) enz..... moeten we die organisatie's dan ook maar weer gaan inperken? Ik hoop het niet.
Er zijn wel meer wetten waarin een direct toezichthouder wordt benoemd, denk aan de aanstelling van BOA's. Daar is zeker niet beoogd dat een politieagent de hele dag meeloopt. Nu is het in die wetten iets anders geformuleerd, maar je kunt dus twisten over de uitleg van deze term.
Klopt, en in de meeste gevallen van het aanstellen van BOA's is dat pas nadat men erachter kwam dat een spreekwoordelijke preek niet hielp.
Ik moet steeds denken aan dat spreekwoord.... iets met koe en put.....