Voor onze Technische Commissie EHBO (binnen de Reddingbrigade) ben ik op zoek naar een handige manier om de cursusadministratie in te verwerken. Ik heb wel eens gedacht aan zelf een database met php site te ontwikkelen maar dat komt er maar niet van.
Nu vroeg ik me af wat de forumbezoekers hier gebruiken binnen hun opleidingen? Ik zoek het volgende:
Cursistenadministratie: NAW, Diploma's, Modules, verloopdata.
Lessenadministratie: Jaarplanning, met daarin de lessen, data, instructeur en onderwerp.
Inschrijvingen: koppeling tussen cursist en les.
Absentie: bijhouden wie is aangemeld en wie er is geweest.
Competentielijsten: nieuwe aanmaken en oude in archief om terug te kijken naar vorig jaar (i.v.m. verbeteringen).
Instructeurs / Lotussen: overzicht qua bevoegdheden.
Contributie: Zou mooi zijn maar niet verplicht.
Overzichten: Gemakkelijk zien per cursist voor welke lessen ingeschreven, per les wie er is ingeschreven, etc.
Dit zijn op zich best wel wat eisen, en kom door de omvang er niet aan toe. Dus ben benieuwd wat jullie hiervoor gebruiken. Liefst LowBudget aangezien we een vrijwilligersvereninging zijn.
Heb al wel contact opgenomen met mijn opleiding (HBO Bedrijfskundige Informatica) omdat die af en toe dit soort projecten gebruiken voor de studenten, maar weet niet wat daar uit komt.
Mochten er dus meer mensen zijn met behoefte aan zoiets dan hoor ik dat ook graag (PM) dan kan ik dat eventueel meenemen naar de Hogeschool.