Grote Brand (bosbrand) Pomphulweg - Hoog Soeren 08-04-2011

Auteur Topic: Grote Brand (bosbrand) Pomphulweg - Hoog Soeren 08-04-2011  (gelezen 4865 keer)

0 gebruikers (en 8 gasten bekijken dit topic.

E_A

• Forum gebruiker
Reactie #10 Gepost op: 8 april 2011, 19:02:28
Volgens bron binnen de brandweer ging het inderdaad om één en dezelfde brand. (alarmeringen Aardhuisweg en Pomphulweg)

Yellowjackal

• Forum gebruiker
  • Zand zand en nog eens zand dat is wat hij wil
Reactie #11 Gepost op: 8 april 2011, 19:08:46
Volgens bron binnen de brandweer ging het inderdaad om één en dezelfde brand. (alarmeringen Aardhuisweg en Pomphulweg)
De brand s'middags was door een vliegtuigje (ajax ??) gemeld, eerst asselseweg maar bleek een half uurtje later achter bij de paters te zijn.

KJS

• Senior gebruiker
  • Generalist OC
Reactie #12 Gepost op: 8 april 2011, 19:38:05

Als dit zo is, zou ik dan mogen weten waar Uddel(7749) en Elspeet(7143) dan waren?  Want de voertuigen die in Hoog Soeren waren zijn de 7748, 9742 en de 7741 en er was geen enkel voertuig mee waar te nemen.

Elspeet was nog niet terug op de kazerne rond 17:45. En ik kon in de hoek van de Aardhuisweg/Amersfoortseweg wel rook waarnemen uit het bos. Alleen zag ik nergens voertuigen en/of een opening in het bos en ben ik verder door gereden naar de Pomphulweg.

(foto's zijn onderweg)
EHBO'er  - AED Bediener HTV'er Buitengewoon Opsporingsambtenaar                                                                                      

pascal

• Forum gebruiker
Reactie #13 Gepost op: 8 april 2011, 19:41:25
eenmaal ter plaatse reden apeldoorn hoofdpost met de bosbrand auto en de tas vrijwilligers de tas van uddel de tas van elspeet en de tas van hoog soeren aan de pomphulweg op de heid

bron ikzelf

KJS

• Senior gebruiker
  • Generalist OC
Reactie #14 Gepost op: 8 april 2011, 20:04:11

williamharthoorn

• Senior gebruiker
  • www.112barneveld.nl
Reactie #15 Gepost op: 8 april 2011, 20:22:51
Ik was er vrij laat men was aan het nablussen. De brand zowel Aardhuisweg / Pomphulweg als Hoog Buurloseweg Harskamp waren idd. allemaaal 1 melding en dat was de Pomphulweg.

De brand woede op de open vlakte even voor de kenners gezegt achter eetcafe Halte Asselt.
De brand werd gemeld als eerste vanaf Aardhuisweg/Amersfoortseweg aldus een boswachter. Na schatting was het ongeveer 2 hectare dat in de brand stond. Korpsen Harskamp/Kootwijkerbroek zijn in Kootwijk terug gereden, het betrof een brand voor Hoog Soeren na navraag bij de meldkamer aldus een bevelvoerder van Kootwijkerbroek.

Overgens ook ik heb Uddel zien rijden met zowel de TS al de DB

Yellowjackal

• Forum gebruiker
  • Zand zand en nog eens zand dat is wat hij wil
Reactie #16 Gepost op: 9 april 2011, 16:45:24
Wat is er met de OVD EVA hij werd bij dit incident niet gealarmeerd (0805830 BRW Veiligheidsregio Noord- en Oost-Gelderland (OVD IJsselstreek piket) ) en bij een de aardhuisweg ook niet (0805770 BRW Veiligheidsregio Noord- en Oost-Gelderland (OVD Veluwe West piket) )

Frankieboy001

• Senior gebruiker
Reactie #17 Gepost op: 9 april 2011, 16:57:53
Voertuigenlijst

Tankautospuiten
Noordoost Gelderland
7143 TS Elspeet
7741 TS Apeldoorn-Centrum
7748 TS Hoog Soeren
7749 TS Uddel
9742 TS Apeldoorn-Centrum

Gelderland Midden
1641 TS Kootwijkerbroek
2141 TS Harskamp

Overig
Noordoost Gelderland
7591 OVD Epe Voorst Apeldoorn
7785 PM Uddel
8091 OVD IJsselstreek

Gelderland Midden
2796 OVD Barneveld

De drie verschillende incidenten (Hoog Soeren, Kootwijkerbroek en Uddel) bleken allemaal de zelfde brand te zijn.

Wouwie

• Senior gebruiker
Reactie #18 Gepost op: 9 april 2011, 17:11:07
Wat is er met de OVD EVA hij werd bij dit incident niet gealarmeerd (0805830 BRW Veiligheidsregio Noord- en Oost-Gelderland (OVD IJsselstreek piket) ) en bij een de aardhuisweg ook niet (0805770 BRW Veiligheidsregio Noord- en Oost-Gelderland (OVD Veluwe West piket) )
Ik gok dat de OvD EVA een verkeerde status had, en daardoor niet (althans, niet via P2000) is gealarmeerd. Dit is wel eens vaker voorgekomen, alleen werd de OvD via een andere manier gealarmeerd en de vervangende OvD afgemeld.

KJS

• Senior gebruiker
  • Generalist OC
Reactie #19 Gepost op: 9 april 2011, 18:07:32
Ik gok dat de OvD EVA een verkeerde status had, en daardoor niet (althans, niet via P2000) is gealarmeerd. Dit is wel eens vaker voorgekomen, alleen werd de OvD via een andere manier gealarmeerd en de vervangende OvD afgemeld.

Helaas..

OVD EVA is niet ter plaatsen geweest naar mijn weten. OVD EVA is de gehele dag nog niet gealarmeerd, dus ben wel benieuwd wat er aan de hand was.

de 8091(Ovd IJsselstreek) is 100% zeker TP geweest.(heb wel een foto..)

EDIT:
OVD-west heeft tijdje bij kazerne Hoog Soeren gestaan, voor de coördinatie, denk ik.