Legaal particulier vuurwapenbezit (discussie en maatregelen na schietincident Alphen a/d Rijn)

Auteur Topic: Legaal particulier vuurwapenbezit (discussie en maatregelen na schietincident Alphen a/d Rijn)  (gelezen 123646 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

SniperEye

• Senior gebruiker
  • Geíntresseerde
Hanteringsverlof. Is ook al veel over gesproken en geschreven. Ook niet ideaal. Laten we ook meteen onzinnige regels als klapkolf e.d. opheffen. Dient geen enkel rationeel doel.

EDIT:

Ook dit is natuurlijk klinkklare onzin:

Wellicht zijn er sportschutters die dit te streng vinden. Dat mag, maar per-
soonlijk heb ik geen behoefte aan een fraudeur/vechtersbaas/alcoholist-
/wietteler of welke schuinmarcheerder dan ook naast mij op de schietbaan.

Je eigen behoefte afzetten tegen het algemeen belang. Niet echt professioneel. Ik denk dat de grens moet liggen bij gewelds- en vermogensdelicten. Alle andere slachtofferloze misdrijven hoeven wat mij betreft niet te worden meegewogen.

Diamondback

• is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
En ziehier hoe duidelijk jezelf nu dus al het manco van het VOG hebt aangetoond.

Niet Prof. Maduro zou moeten bepalen wie er naast hem staat en dus jij ook niet.
Dat moet de overheid bepalen en niet eenmalig maar doorgaand.

Het algemeen belang wordt democratisch bepaald door de wetgevende macht. En het zou dus de overheid moeten zijn die gaat bepalen wie er naast jou op de schietbaan staat.

En niet een privaatrechterlijk clubje als de KNSA die een VOG eist ( voor degene die net hebben ingeschakeld - dat is dus een verplichting van de KNSA omdat de overheid dat niet kan eisen!).

En je moet nog een heleboel bijlezen Snipereye, de klapkolfregel is al komen te vervallen.

SniperEye

• Senior gebruiker
  • Geíntresseerde
Dan ben ik over de klapkolf verkeerd geïnformeerd op de vereniging.

Dat was zover offtopic. De wetgeving wordt bedacht in het parlement. Laat nou net in onze Tweede Kamer slechts 2 volksvertegenwoordigers zitten die over een verlof beschikken. De rest beslist gros modo op de onderbuik, zeker als het op wapens aankomt, want wapens = eng en zaaien dood en verderf.

Diamondback

• Senior gebruiker
Fout.

De cwm is een beleidsstuk wat niet eens door de kamer gaat.

AVN

• Forum gebruiker
Citaat
Schietvereniging SV 't Groene Hart in Nieuwkoop, waar Tristan van der Vlis lid van was, houdt zich meer dan drie jaar na de dodelijke schietpartij in Alphen aan den Rijn niet aan de aangescherpte regels.

Lees verder : nu.nl

Volgens mij moet minister Opstelten eens een keer echt optreden en gewoon dit soort clubs sluiten.

Diamondback

• Senior gebruiker
En op welke wettelijke basis dacht de minister dat te doen?

RemcoV

• Forum gebruiker
Citaat van: Diamondback link=msg=1307008 date=1415359427
En op welke wettelijke basis dacht de minister dat te doen?

Sluiten zal lastig zijn. Volgens mij kunnen ze (korpschef) wel het verenigingsverlof intrekken bij vrees voor misbruik.
! Al mijn uitspraken zijn op persoonlijke titel !

Diamondback

• Senior gebruiker
En dan?

Ik zal even vertellen hoe het gaat lopen.

KNSA trekt certificaat in. Verenigingsverlof wordt ingenomen. Nieuwe vereniging wordt opgericht, andere poppetjes, opnieuw even bij de KNSA langs lopen met wat centjes, certificeren en weer een verenigingsverlof aanvragen. Men voldoet weer aan alle eisen. En door...

De minister kan zelf op basis van een tv-uitzending sowieso helemaal niets. Als de minister nou eens gebruik zou maken van de controlerende bevoegdheid, als de minister nu toch eens een systeem had waarbij hij zelf hard kan ingrijp.... o, wacht even... dat heeft hij niet... jammer joh...

Bottomline: er is nauwelijks controle op verenigingen door de overheid en ik heb nog meer heugelijk
nieuws: afgelopen week thuis controle gehad:

"Alles in orde, meneer DB, we komen waarschijnlijk pas weer eind 2017 controleren."

RemcoV

• Forum gebruiker
Citaat van: Diamondback link=msg=1307017 date=1415365064

"Alles in orde, meneer DB, we komen waarschijnlijk pas weer eind 2017 controleren."

Fijn dat ze dat er even bij vertellen...

Ook altijd leuk dat ze kijken of je een kluis hebt voor je legale wapens maar dat dat niets zegt over wat je niet in de kluis hebt zitten.... (niets bij mij en vast ook niet bij DB)
! Al mijn uitspraken zijn op persoonlijke titel !

DiNozzo

• Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
Klopt. Maar zou je elk jaar tot drie jaar je hele huis op de kop gezet willen hebben?

De hele controle is natuurlijk een wassen neus. Geen zin of niet in orde? Doe niet open of laat je vrouw zeggen dat je er niet bent. Munitie buiten de kluis? Geen haan die er naar kraait als je het niet ziet liggen. Wapens die je niet mag hebben, zorg dat ze niet in de kluis liggen en dan ziet ook niemand het.
Maar... het is altijd goed om even een praatje te maken. Een beeld te vormen van de persoon en zijn omgeving en de puntjes op de I te zetten.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein