DB je hebt helemaal gelijk, en ik weet niet of jij en andere het programma hebben gezien. Zo nee bij deze:
http://www.sbs6.nl/programmas/peter-r-de-vries-misdaadverslaggever/videos/seizoen-0/aflevering-248/peter-r-de-vries-misdaadverslaggever-248En ik moet zeggen dat deze aflevering toch wel duidelijk laat zien dat in de tijd dat er volle schijnwerpers staan op de legale
schietsport, er misschien wel 90% van dat licht op de illegale circuits gericht worden. En ik moet ook wel zeggen dat deze persoon
nu ook niet het stereotype wapenhandelaar is in mijn ogen. Een kleine auto (twingo
) waarmee hij de wapensvervoert. Dat is
toch iets anders dan de vrachtwagens/busjes waar de meeste naar kijken (tijdje geleden bij Geleen een hongaarse bus vol met
wapens).
Waar ik me wel lichtelijk aan ergerde was de advocaat die het allemaal bravour noemde van zijn client. Als jij al zegt dat jij de wapens
hebt geveegd, dat jij ze schoon levert (nooit mee geschoten), buiten de assamblagelijst om inkoopt, zelf dum-dum's maakt (en oke
wat die betreft deed hij dat op aandringen van de undercover) en ook nog met een LAW aankomt met de tekst dat je die op een geldwagen
moet richten dan ben je voor mij toch echt fout bezig.
Daarnaast ook al de vergaande plannen tot de overval en ander bankfraude plus ook nog in codetaal praten dat geeft toch wel aan dat
dit niet een opwelling was van een kind van 12 die wat stoers wil doen. Nu hoop ik dat de politiek ook eens wakker word en zorgt dat hier
wat meer aandacht voor komt en dat de daders niet met een taakstrafje er vanaf komen.