Nov 2004 - Brand in bouwmarkt

Auteur Topic: Nov 2004 - Brand in bouwmarkt  (gelezen 42419 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Firechief P

• Manschap A / oefenleider / bevelvoerder
  • Senior gebruiker
  • waarom gebeurt alles als ik er niet ben?
    • www.pjdekok.nl
Reactie #10 Gepost op: 1 november 2004, 15:56:22
Even een begripsverklaring graag?

SITRAP = ....... (iets van een plaatje geven)

bedankt!!

;)

Jorrin

• Senior gebruiker
    • Lotuskring Het Gewondennest
Reactie #11 Gepost op: 1 november 2004, 15:59:59
Even een begripsverklaring graag?

SITRAP = ....... (iets van een plaatje geven)

bedankt!!

;)

Situatierapportage. ;) ;D

NielsH

• Gast
Reactie #12 Gepost op: 1 november 2004, 16:42:17
Eerste inzet.

Brandweer:
2x TAS, 1x redvoertuig, 1x OVD

Ambulance:
2x ambu, beschikbaarheid MMT kan al worden gecheckt

Politie:
2-3voertuigen

Ik ben benieuwd wat eerste eenheden aantreffen. Maar aan de hand van de eerste meldingen bij de centrale zal dat niet veel goeds zijn.

Sander Koelman

• Forum gebruiker
  • -ALPHA- DHR KOELMAN GRAAG TEL. CONTACT MET DE KAZE
Reactie #13 Gepost op: 1 november 2004, 16:52:12
Een nieuwe casus....daar gaan we dan

Ook ik zou als Bevelvoerder op voorhand Middelbrand maken, maar ik hoop eigenlijk dat de centralist ook reeds daarnaar heeft opgeschaald aan de hand van de meldingen en de info.

Uitruk: 2x TS, 1 HW en OVD

Tijdens uitruk standaard plaatje: info vragen:

*Hoeveel slachtoffers?(bouwmarkt is geopend dus ik kan uitgaan van vrij veel mensen aanwezig)
*Zorgen dat je buiten wordt opgevangen door eigenaar
*Waterwinplaats
*Eventuele aanwezigheid gevaarlijke stoffen
*Als ploeg gaan we op de redding dus allen ademlucht omhangen.
*Zorgen dat bouwmarkt ontruimd wordt(BHV?)

Extra politie voor afzetting en publiek.

TP zo snel mogelijk in contact stellen met eigenaar.

Tot zover even mn voorlopige eerste inzetplan.

Sander

Peter71

• Senior gebruiker
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #14 Gepost op: 1 november 2004, 17:00:43
tsja,dit wordt een leuke ;D
Aangezien er slachtoffers zijn,geven we meteen middelbrand.De mensen zijn in paniek naar buiten gevlucht en hebben elkaar onder de voet gelopen.
Dus de kans is groot dat bij de toegangsdeur de meeste slachtoffers liggen.De eerst inzet zal zijn redding slachtoffers,de bemanning van de 2e TAS gaan de vuurhaard localiseren en waterwinning opbouwen.

dus voorlopig middelbrand

2x TAS +redvoertuig
ik wil graag ambulances terplaatsen hebben,en de politie gaat voor afzetting zorgen en helpen bij de opvang van slachtoffers.Zodat de brandweermensen direct buiten de slachtoffers kunnen overdragen,en weer inzetbaar zijn.
Daarnaast wil ik weten waar en hoeveel gevaarlijke stoffen in het pand zijn,dus aan verf en terpetines enz.

Straalpijp Rick

• Senior gebruiker
  • Er is geen beter weer dan BRANDWEER
    • Brandweer Barendrecht
Reactie #15 Gepost op: 1 november 2004, 17:26:17
tsja,dit wordt een leuke ;D
Aangezien er slachtoffers zijn,geven we meteen middelbrand.De mensen zijn in paniek naar buiten gevlucht en hebben elkaar onder de voet gelopen.
Dus de kans is groot dat bij de toegangsdeur de meeste slachtoffers liggen.De eerst inzet zal zijn redding slachtoffers,de bemanning van de 2e TAS gaan de vuurhaard localiseren en waterwinning opbouwen.

dus voorlopig middelbrand

2x TAS +redvoertuig
ik wil graag ambulances terplaatsen hebben,en de politie gaat voor afzetting zorgen en helpen bij de opvang van slachtoffers.Zodat de brandweermensen direct buiten de slachtoffers kunnen overdragen,en weer inzetbaar zijn.
Daarnaast wil ik weten waar en hoeveel gevaarlijke stoffen in het pand zijn,dus aan verf en terpetines enz.

Sluit ik me helemaal bij aan...misschien is het verstandig om gelijk de AG mee te sturen

Jelmer

• Bevelvoerder i.o, Brandweer Heerenveen; Ambulancechauffeur Kijlstra Ambulancezorg
  • Senior gebruiker
Reactie #16 Gepost op: 1 november 2004, 18:09:37
Wat is de AG?

Ik zou zelf idd middelbrand maken (2x TS / AL / OVD)

minimaal 2 ambu's, maar doorlaten vragen over de hoeveelheid slachtoffers en dan meer sturen. En eventueel MMT alarmeren. En bij grote hoeveelheid slachtoffers ook GNK allarmeren.

Politie met zoveel mogelijk beschikbare eenheden terplaatse komen voor het op afstand houden van de mensen.

ABeens

• Senior gebruiker
  • EHV-er, BHV-er, Lid GE en nog wat benamingen
    • www.sigmadrenthe.nl
Reactie #17 Gepost op: 1 november 2004, 18:19:24
Politie eventueel laten zorgen voor een vrije doorgang naar de lokatie voor de afvoer van de gewonden en aanvoer van hulpverleningsvoertuigen.

Arend

Gast48368

• Gast
Reactie #18 Gepost op: 1 november 2004, 18:44:34
Als eerst TP, zou ik puur op redding gaan,dus zorgen dat je veilig naar binnen kunt, wat zeer van belang is, is de constructie c.q. materiaal waar de bouwmarkt uit bestaat, vaak zie je dat ze louter en alleen bestaan uit veel ijzer met damwand, dus linke constructie(grote bouwmarkt, dus HD stralen koppelen, mocht je wel naar binnen kunnen),

deskundige uitvragen waar gevaarlijke stoffen staan, is er een aanvalsplan bekend, (laat iemand buiten snel een schets maken van het geheel) waar bevinden zich de nooduitgangen, en vraag waar zich mogelijk nog slachtoffers kunnen bevinden.

de 2e wagen doet de waterwinning wel.

Firechief P

• Manschap A / oefenleider / bevelvoerder
  • Senior gebruiker
  • waarom gebeurt alles als ik er niet ben?
    • www.pjdekok.nl
Reactie #19 Gepost op: 1 november 2004, 19:00:32
Wat is de AG?

AG= Adviseur Gevaarlijke stoffen.

(bij fout, graag verbeteren)