Leuk!!!!
Weer een casus, en nu zelf meedoen
Ik heb de reacties gelezen en ben het eens met de inschatting om, als bevelvoerder, in ieder geval direct op te schalen naar middelbrand.
Maar.....
Bij een brand waarbij diverse gewonden zijn, en zelfs mensen weer opnieuw de bouwmarkt zijn ingegaan (zoals bij de start meegegeven) geloof ik niet dat bijvoorbeeld de 2e TS in de praktijk voor de waterwinning zal gaan zorgen.
De hectiek, paniek en de weinige ervaring die wij bij de brandweer met dit soort situaties hebben, zal volgens mij tot gevolg hebben dat beide tankautospuiten volledig op het zoeken en redden van slachtoffers zullen gaan. Het is uiteindelijk geen rijtjeswoning, het doorzoeken van een bouwmarkt doe je niet met 4 mensen
Daarom zou ik in deze situatie, als OvD, er niet voor schromen om een 3e TS te laten komen (dus grote brand) die ik vervolgens zelf kan inzetten (als dat nog nodig is).
Mijn verwachting is dus dat beide tankautospuiten volledig ingezet zullen zijn ("hou ze maar eens tegen!") op het zoeken, redden en helpen van slachtoffers.
groeten,
René de Caluwé
Heerhugowaard