Aangezien het vuur al buiten deze ruimte is en deze dus in mijn beleving niet meer snel met 1 of 2 stralen hd uit te maken is ga ik omschakelen van blussing naar redding. Zet 1 en 2 met 2 stralen bij elkaar in op zo'n manier dat deze het vuur zo tegen kunnen houden dat deze niet verder de bouwmarkt ingaat. Dus heel nadrukkelijk uitbreiding voorkomen en het hok als verloren beschouwen. Redding is nu dus prio 1 geworden.
Je hebt nu dus in totaal 3 koppels van 1ste en 2de tas voor redding. Ik zet het redvoertuig in 1ste instantie niet in en ga met deze personen ook redden.
Als bevelvoerder van 1ste tas blijf ik zelf binnen om daar de boel te kunnen coördineren en het vuur in de gaten te kunnen houden. de bevelvoerder van de 2de tas zorgt ervoor dat de personen die uit het pand gehaald worden overgedragen worden aan ambu personeel die inmiddels ook opgeschaald hebben
3de tas die aankomt gaat ld afleggen met waterwinning. Deze gaan met 2 stralen ld naar binnen om het vuur verder te kunnen bestrijden!
1 en 2 van 1ste tas kunnen nu mee gaan redden.
Bij ons in de regio zitten er op ieder voertuig in ieder geval zoveel reserve ademluchtcilinders dat iedereen minimaal 1 x kan wisselen. Maar bij procedure grote brand komt ook standaard de ademluchtcontainer mee. Ook komt bij ons direct bij grote brand het gwt met een busje die het gwt bediend. De verzorgingscontainer inclusief manschappen mogen van mij met prio 1 tp komen om de brandwachten die naar buiten komen met personen deze een flesje isotone dorstlesser naar binnen te laten werken en dan weer in te zetten.
Afhankelijk van het aantal personen binnen zou ik nog een extra tas laten komen om zich ook met de blussing bezig te kunnen gaan houden. dit betekend dus zeer grote brand. Al is het maar om de mensen die bezig zijn geweest met redden te kunnen ontzien met blussen. deze zullen de pijp wel een aardig eind leeg hebben.
Hoofd bhv mag zowieso niet meer naar binnen toe. Alles wat buiten is gaat niet meer naar binnen!!!!!
Op zich wel vreemd dat de sprinkler niet in is gekomen?!?!? Het vuur zou dan hoogstwaarschijnlijk niet uit het hok gekomen zijn... De ploegen die daar ingezet zijn weten zelf heel goed dat het de bedoeling is om het vuur terug te dringen in het hok en daar ook zo snel als mogelijk te koelen.... wanneer hij teruggedrongen is in het hok voordat de 3de tas tp is zouden deze met een nevelkogel op 1 van beide ld stralen naar binnen kunnen gaan en dan is het hok snel onder controle. Hierbij moet je er wel zeker van zijn dat het gas inmiddels is afgesloten anders Moet het vuur in de ruimte blijven branden!!!!