Sigmaflex, een aanvulling op de huidige zorgstructuur?

Auteur Topic: Sigmaflex, een aanvulling op de huidige zorgstructuur?  (gelezen 21416 keer)

0 gebruikers (en 5 gasten bekijken dit topic.

Theo

  • Instr. EHBO, Instr. BLS/AED (En geïnteresseerd in een baan als Ambuchauffeur), NHT Chauffeur
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 184
    • EHBO Service Nederland
Reactie #70 Gepost op: 21 augustus 2011, 14:42:28
TBK, zover zijn weg nog helemaal niet. Eerst maar eens zien of we een voldoende basis vinden om er invulling aan te geven. Maar ik denk dat wanneer je spreekt over 4 man extra je er als organisatie ook voor moet gaan dat er 4 man (of vrouw) extra komen...
Maar zoals gezegt, zover zijn we nog niet.
De dwaas doet wat hij niet laten kan, de wijze laat wat hij niet doen kan.


Theo

  • Instr. EHBO, Instr. BLS/AED (En geïnteresseerd in een baan als Ambuchauffeur), NHT Chauffeur
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 184
    • EHBO Service Nederland
Reactie #71 Gepost op: 21 augustus 2011, 14:54:18
Willem, klopt helemaal dat er veel potentie aanwezig is bij toevallig aanwezige EHBO'ers en dat de overheid hier aan voorbij gaat. Heel jammer! Volgens mij is zoiets best te benutten en in goede banen te leiden. We moeten het alleen willen.

Klopt ook helemaal dat het niveau van de Sigma of Sigmaleden niet altijd op het gewenste niveau ligt. Zelf ben ik bij de laatste oefening ook nog behoorlijk in de mist gegaan.. :'(. Dat kan altijd gebeuren. Wel merk ik dat we door de hele nauwe samenwerken tussen de Sigma en de ambuteams langzaam duidelijk aan dit niveau aan het werken zijn. Steeds vaker komen er lovende woorden na een oefening en ook tijdens de profchecks laten de behaalde resultaten hele goede indrukken achter bij de examencommissie. En omdat de praktijk nou eenmaal de beste leerplek is, is het ook zo belangrijk om vaker ingezet te worden. Wil je het niveau van de Sigma opkrikken dan moet het Sigma flex er een deel van worden denk ik. Anders blijven 1 keer in de twee / drie jaar en inzet draaien, en komen we daar dus zeker tekort. :-\
De dwaas doet wat hij niet laten kan, de wijze laat wat hij niet doen kan.


Theo

  • Instr. EHBO, Instr. BLS/AED (En geïnteresseerd in een baan als Ambuchauffeur), NHT Chauffeur
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 184
    • EHBO Service Nederland
Reactie #72 Gepost op: 21 augustus 2011, 14:55:32
Ik ben overigens geen SIGMA lid, heb wel interesse getoond in de vacature voor Drenthe, binnenkort een 112 dag dus maar meer vragen stellen!  :)

Altijd doen. Je wordt er zeker niet dommer van !!
De dwaas doet wat hij niet laten kan, de wijze laat wat hij niet doen kan.


TBK_SDB

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 33
Reactie #73 Gepost op: 21 augustus 2011, 16:08:29
Ik heb me net aangemeld bij AEDLocater.eu, ik zie in Roden (DR) en Groningen geen enkele AED/Hulpverlener..
Ben benieuwd of dit systeem ook werkelijk werkt.

Altijd doen. Je wordt er zeker niet dommer van !!
Ik kijk er ook wel een beetje naar uit moet ik zeggen. Ben erg benieuwd wat de mogelijkheden zijn. Stel ik heb mijn training afgerond dan ben ik wel benieuwd naar SIGMA Flex en de mogelijkheden. Blijf het topic volgen en evt. reageren! :)

Edit, weinig vertrouwen in die website aedlocater, in internet explorer werkt er niks.. In Google Chrome overigens wel.. Beetje jammer..
- Student technische bedrijfskunde; - Voormalig HGE/Lid SIGMA prov. Drenthe; - Rode Kruis afd. Groningen/Haren; - Centralist bij het Rode Kruis.