Eigenlijk vind ik onder goed hulpverlenerschap nu juist ook horen te stoppen wanneer handelen zinloos wordt/is. Daarom vind ik niet kunnen om het te doen omdat het een "goede oefening" is. Natuurlijk verwacht ik niet dat brandweer/politie/andere niet medisch geschoolde hulpverleners deze beslissing nemen, maar juist van een ambulance-vpk verwacht ik dit eigenlijk wel.
Dat is ook zo, maar ik ben er niet bij geweest en kan dus niet goed oordelen. Kennelijk heeft de aanwezige ambulanceverpleegkundige besloten om door te gaan, dat zie je namelijk vaker bij jong, onervaren collega's. Iedereen maakt zo'n beslissing minstens één keer in zijn/haar carrière maar leert er ook van.
Het gaat mij hier niet om het oefenen, ik wilde een forumlid alleen een hart onder de riem toesteken met mijn uitspraak. Het is een bijkomstigheid dat er geoefend is in een snelle bevrijding en niet de hoofdzaak.
Als ik zo tussen de regels door lees dan was ik ook niet begonnen maar alles is zwart/wit op papier, de praktijk is weerbarstiger....
CM