Grote vechtpartij in Vondelpark - Amsterdam 22-04-2011

Auteur Topic: Grote vechtpartij in Vondelpark - Amsterdam 22-04-2011  (gelezen 3684 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Rutger

• Geïnteresseerde
  • Senior gebruiker
Reactie #10 Gepost op: 23 april 2011, 15:03:52
Citaat
Mobiele politiepost in Vondelpark
Uitgegeven:   23 april 2011 14:53
Laatst gewijzigd:   23 april 2011 14:53
AMSTERDAM - Naar aanleiding van de vechtpartij in het Amsterdamse Vondelpark vrijdagavond staat sinds zaterdag een mobiele politiepost in het park. Die blijft daar in ieder geval het hele paasweekend staan, laat een woordvoerder weten.

De politie wil met de post voorkomen dat opnieuw een massale vechtpartij uitbreekt in het park. Vrijdagavond werden bezoekers van het park omstreeks 22.30 uur belaagd door een groep jongeren. Ze werden geslagen en van hun fiets getrokken.
Toen agenten wilden ingrijpen, keerde de groep zich tegen de politie. Ze gooiden onder meer flessen naar de dienders. De politie besloot daarop een deel van het park te ontruimen.

Vijf mensen werden opgepakt. Het gaat om vier mannen en een vrouw. Drie van hen zijn in de loop van zaterdag met een proces-verbaal op zak op vrije voeten gesteld. De woordvoerder kon nog niets zeggen over de identiteit van de verdachten.

http://www.nu.nl/binnenland/2499487/mobiele-politiepost-in-vondelpark.html

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Reactie #11 Gepost op: 23 april 2011, 15:57:04
Ik zag op de beelden een ME bus voorbij schuiven, heeft Amsterdam nog steeds de Vliegende Brigade in dienst?
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !

mike

• Senior gebruiker
Reactie #12 Gepost op: 23 april 2011, 16:22:15
Ik zag op de beelden een ME bus voorbij schuiven, heeft Amsterdam nog steeds de Vliegende Brigade in dienst?

Heet alleen geen vliegende brigade meer maar RBE(regionale bijstand eenheid). Zijn er op vrijdag, zaterdag en zondag. Concentreren zich vooral op de pleinen(leidseplein, Rembrandtsplein). RBE bestaat volgens mij uit een sectie ME.

mike

• Senior gebruiker
Reactie #13 Gepost op: 23 april 2011, 17:04:41
Extra politietoezicht in het Vondelpark

De komende tijd kunnen bezoekers van het Vondelpark extra politietoezicht verwachten. Dat heeft districtschef Leen Schaap vandaag meteen geregeld.

Zo zal er een mobiel steunpunt komen te staan op de plek waar het gisteravond uit de hand liep. Volgens Schaap waren de raddraaiers van gisteravond bekenden van de politie. Het zou gaan om een groep Antillianen en Surinamers die vaker gezien worden op die plek in het Vondelpark.

http://www.at5.nl/artikelen/60936/extra-politietoezicht-in-het-vondelpark

TDMdR

• Senior gebruiker
  • Sr. GGP AML|DI|THW
Reactie #14 Gepost op: 23 april 2011, 23:00:30

Was de nachtdienst van de hondengeleiders die dat voertuig gepakt hadden. De avonddienst stond namelijk met de voertuigen in het Vondelpark.

Heet alleen geen vliegende brigade meer maar RBE(regionale bijstand eenheid). Zijn er op vrijdag, zaterdag en zondag. Concentreren zich vooral op de pleinen(leidseplein, Rembrandtsplein). RBE bestaat volgens mij uit een sectie ME.  

Is inderdaad een sectie (volgens de oude methode) voor de vrijdag- en zaterdagnacht. 1 groep voor het Leidse- en 1 groep voor het Rembrandtsplein. Tenue is half-om-half, ME broek en kisten, met overhemd. Bij noodzaak worden ze elders in de regio ingezet.

mike

• Senior gebruiker

Rutger

• Geïnteresseerde
  • Senior gebruiker
Reactie #16 Gepost op: 26 april 2011, 15:58:02
Mobiele politiepost weg uit Vondelpark  

AMSTERDAM - De mobiele politiepost die afgelopen weekeinde in het Vondelpark in Amsterdam stond, is dinsdagochtend weggehaald. Dat liet een woordvoerster weten.

Aanleiding voor het extra toezicht vormde een grote vechtpartij vrijdagavond, waarna de politie het hele park ontruimde.
Volgens de zegsvrouw is het de rest van het weekeinde rustig gebleven in het park. ''Het was een normaal zomers weekeinde.'' De politie bekijkt nog of de politiepost op bepaalde momenten, bijvoorbeeld tijdens warme en drukke weekeinden, terugkomt.

''We zien dat het park steeds drukker wordt, steeds meer mensen weten het te vinden'', aldus de woordvoerster.
Ontruiming
Het park werd vrijdagavond deels ontruimd, nadat een groep jongeren die bezoekers had lastiggevallen, zich tegen de politie keerde. Vijf mensen werden aangehouden. Zij kwamen zaterdag weer op vrije voeten en zullen zich voor de rechter moeten verantwoorden.
Een agent kwam met zijn paard bij de vechtpartij in het water terecht. Het dier werd door de brandweer uit het water gehesen. Ruiter en paard bleven ongedeerd.

http://www.nu.nl/binnenland/2501099/mobiele-politiepost-weg-vondelpark.html